Nissan Navara

2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 Tekna Cabina Dubla

Motor / Transmisie

4.0

Sub capota noului Navara regăsim un motor pe care Renault-Nissan îl folosește cu succes de ceva vreme în gama de utilitare mari de marfă ale Alianței. Este vorba de un diesel de 2.3 litri care nu le este foarte familiar nici măcar posesorilor modelelor Renault. Înainte de toate, nu vă speriați când vedeți cilindreea: impozitul anual nu va sări calul, pentru că Navara este considerat utilitară, iar aici vorbim de impozite mult mai mici și de reguli ceva mai puțin stringente. De exemplu, motorul dCi de 2.3 litri de pe Navara este (încă) Euro5, pentru că legislația acceptă asta în zona mașinilor-cărăuși.

Trecând peste partea teoretică a fenomenului, este de notat că motorul de 2.3 litri de pe Navara este disponibil în două versiuni, de 160 și de 190 CP. În această ultimă iterație, dieselul vine cu două turbine și poate fi cuplayt cu o transmisie automată cu 7 trepte pe care Nissan a împrumutat-o și a adaptat-o de la colegii premium de la Infiniti. 

Am avut ocazia de a testa în cadrul unui eveniment organizat de Nissan România versiunea de 190 de cai echipată cu transmisie automată. Am condus mașina atât pe șosea, cât și în off-road pe alocuri crunt, iar sub capotă am descoperit un motor potent, dar cam zgomotos pentru gusturile celor care nu au mai avut ocazia de a urca într-o utilitară. Cumva, însă, pe un pick-up precum Navara zgomotul pregnant și puternic la peste 3000 de ture este un soi de accesoriu care nu contrastează în peisaj, pentru că nu te aștepți în niciun moment ca o mașină care poate trage după ea 3 tone și jumătate să fie izolată fonic ca o limuzină blindată.

Cutia automată vine cu trepte lungi și oferă schimbări de viteze evident perceptibile pe șosea. Adevărata față a cutiei se vede însă în off-road, acolo unde este o plăcere să îți construiești cu grijă drumul printre șleauri în timp ce transmisia calculează singură soluțiile potrivite pentru fiecare situație în care te afli.

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 01:57

    Nu va speriati de impozit.....dar speriati-va de rovignieta, caci ca sa ajungi pe culmi noroioase iti cam trebuie. Adunate fac cam cat impozitul anual al unui SUV 2.3 normal. "Afacere" cu "utilitara" e de la 3.0 in sus.

  • Liviu, miercuri, 20.04.2016 08:21

    @Scrooge Motorul de 2.3 este unul de generatie relativ noua si inlocuieste unul de cilindree mai mare, dar nu asta conteaza. Ce conteaza la o masina ca asta e pretul raportat la putere, cuplu, economie de carburant, capacitati de trecere, dimensiunea benei, capacitatea de remorcare etc. Asta conteaza ! Si nu-i ca si cum a aparut ieri sa ne spui tu daca-i practica sau nu. Navara are 14 milioane de utilizatori in 180 de tari.

  • namen, miercuri, 20.04.2016 09:56

    ce treaba au masinutele astea de oras in care poti sa iti cari poseta cu cele americane? Dodge RAM 6.7 L (408 cu in) Cummins diesel I6 (Aisin ASC69RC Automatic) 385 hp (287 kW) 900 lb·ft (1,200 N·m)

  • @namen, miercuri, 20.04.2016 10:05

    E un motiv pentru care nu le arde sa vina in Europa: n-ar vinde nimic ! Cativa aplaudaci pe margine, nu tin de foame americanilor ! Deocamdata ca vanzari cumulate, japonezii fac legea la utilitare pick-up, asta pentru ca eficienta e cuvantul de ordine.

  • unckle, miercuri, 20.04.2016 10:15

    la testele astea, ca deja ati adunat toate ofertele disponibile pe piata, ar trebui sa apara un capitol nou : "cat de utila este ca utilitara". Imprumutati o remorca, puneti 2t pe ea si 500kg in bena ... si dai bataie pe coclauri de printre lanurile de grau. O utilitara este utilitara, conteaza tinuta de durm si altele, dar cel mai mult conteaza sa nu te lase la greu, literal "greu" :)

  • gogu, miercuri, 20.04.2016 10:27

    dar o americanca duce undeva peste 5000 kg fora probleme pe orice teren, iar unele pot cobara numai in frana de motor cu 5000 kg dupa ele, asa ca nu stiu unde este eficienta, poate la consum

  • @gogonatul, miercuri, 20.04.2016 11:05

    Specificul pietei americane, n-are legatura cu realitatea in care traim. Daca o luam asa si Nissan are adevarate "animale" in America. Nu se pune problema asa. Eficienta inseamna pe langa consum redus, costuri de intretinere / consumabile reduse + asigurare si impozit, adica intreaga experienta de a detine o masina. Pentru un fermier sau industrias e arhi-suficienta masina asta in Europa, in speta Romania. ps: 5 tone nu cara o americana nici daca esti david copperfield ! 3-4 tone, cel mult !

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 11:16

    @Liviu....mai baiatule trezeste-te si mai reciteste inca odata articolul si comentariul meu. Daca ai fi citit si articolul si nu te-ai fi rezumat ca cei mici doar la privitul pozelor ai fi sesizat ca prima propozitie "nu va speriati de impozit" este o reactie personala la partea din articol cu "Motor/Transmisie" in care autorul ne precizeaza ca datorita faptului ca in acte e trecuta utilitara se va plati un impozit mai mic. Eu adaug aici ideea ca impozitul mai mic de utilitara e compensat cu rovignieta mai mare care se plateste la utilitare, astfel incat ca bani ajungi sa platesti aproape la fel cu un suv de 2.3 care nu e trecuta utilitara in acte. Iar "afacerea cu utilitara" trecuta in acte este pentru acele masini care au motoare de la 3 litri in sus, unde un SUV similar are spre 2000 de ron impozit. Asta am vrut sa spun, de unde ai scos ca am dat eu verdicte ca e practica sau nu, si alte balarii scrise prin commentul tau ??

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 11:29

    Citesc de multi ani Automarket si din pacate observ ca de la an la an IQ - ul cititorilor scade in mod vertiginos, dovada si numarul mai mare de dislikeuri avute la primul comment. Astept si eu o replica serioasa strict pe comentariu de la unul cu manuta rosie. Binenteles ca o voi primi :))

  • @Scrooge, miercuri, 20.04.2016 11:29

    Nu te supara degeaba. A comentat un ultras Renault cu alt nume ca sa para mai multi, si ti-a dat "peste bot" ca ai avut oarecum intentia sa zici ceva de naspa referitor la masina asta. Stim povestea, nimic nu se compara cu Renault-Nissan. Asa cum nici un Hilux, B2500, Ranger sau L200 nu se compara cu Navara. Si aia cum ca japonezii fac legea la pick-up-uri... pentru ca eficienta, userul atotstiutor" a uitat sa spuna ca Ford F150 vinde in State cat vand toti japonezii pick-up-uri la un loc. Si poate chiar mai mult. Si vorbim probabil de cea mai mare piata din lume pe acest segment. Dar nu se pune, ca nu prea da bine "la cv". Oricum asa cum spunea si @unckle, ce a putut face acest Nissan in test, o poate face si un Jeep Wrangler sau poate chiar si un Duster. Masina nu a fost testata chiar cum a fost gandita.

  • Liviu, miercuri, 20.04.2016 11:34

    @Scrooge Si ce are sula cu prefectura? Ce treaba are adresabilitatea unui pick-up full-size cu un SUV ?! Sa intelegem ca la pick-up cu motor de 3 litri nu platesti rovignieta? Oricum ai da-o impozitul e raportat la capacitatea cilindrica. Nu-i nimic moca la peste 3000 cum vrei tu sa lasi de inteles. Fiecare cmc in plus, se plateste. Fara sa comparam mere cu pere, ok?

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 11:43

    aaa....si inca ceva....tot cu utilitara :))).....daca uiti (ca na a uita e omeneste) de plata rovignietei, pt ca e utilitara amenta e undeva la 750 de ron fata de 250 cat e la turism. Si daca faci 3-4 drumuri pe sectorul cu camera intr-o saptamana ........upssss :)) Astia cara au utilitare si scot bani cu ele sunt cu ochii pe acte ca pe butelie, dar tu doar un jmecher cu Navara cu bena goala ai mari sanse ca la un moment dat sa uiti de plata ei.

  • Liviu, miercuri, 20.04.2016 11:51

    Sunteti total neinteresanti. Comentariile voastre au amprenta unor copii de clasa a 7-a cu limbajul si imaginatia aferenta. Ciao !

  • @Liviu, miercuri, 20.04.2016 11:56

    Mvai :)))

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 12:07

    @Liviu....Eu cred ca scrii intentionat anapoda ca sa-ti dai importanta, refuz sa cred ca un om normal raspunde ca tine. Ce scriu eu si ce raspunzi tu. :))))))))))) Nu am zis ca e moca, am zis ca renteaza ca o masina de tip SUV sa fie trecuta ca utilitara de la 3.0 in sus, unde normal ai impozit 2000 iar ca utilitara vro 6-700. Ce nu pricepi ???

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 12:16

    @Liviu - Prietene hai sa-ti arata cat esti de jos ca IQ : Automarket: " Înainte de toate, nu vă speriați când vedeți cilindreea: impozitul anual nu va sări calul, pentru că Navara este considerat utilitară, iar aici vorbim de impozite mult mai mici și de reguli ceva mai puțin stringente. " TU: "Ce treaba are adresabilitatea unui pick-up full-size cu un SUV ?!" Deci.....Automarket crede ca noi atunci cand vedem aceasta masina cu cilindreea aferenta ne gandim automat la impozitul normal platit pt un SUV de 2.3, sau ok ma rog simplu doar 2.3, si tot ei spun ca cica nu ar fi asa ca e utilitara si impozitul e mai mic. EU AM COMENTAT ACEST LUCRU DIN ARTICOL. CITITI FRATILOR ARTICOLELE NU VA UITATI NUMAI PE POZE !!!!!!

  • Sorin, miercuri, 20.04.2016 12:16

    @Automarket. Unde sunt facute fotografiile?

  • Scrooge, miercuri, 20.04.2016 15:04

    Scuzati-ma, sunt putin cam in delir datotorita perfuziei cu tuica , sper sa-mi revin. Inca sunt ametit.

  • @NAMEN, miercuri, 20.04.2016 15:27

    Ram 3500 Dually TRADESMAN 6.7-Liter I6 Cummins® Turbo Diesel reg | 8' | auto/AISIN | 4x2 Max Payload 6,578lbs Max Towing 31,200lbs 31,200 pounds is 14152 kilograms.

  • mircea, miercuri, 20.04.2016 18:50

    @Sorin În mai multe locuri. În principiu Poiana Brașov, Poiana Mărului, circuitul de motocross de la Zărnești.

  • mihai, joi, 21.04.2016 10:33

    masina buna navara :)

  • Der, sâmbătă, 23.04.2016 17:27

    O masina f slaba pentru 2016.

  • 123, luni, 25.04.2016 17:13

    @Der Serios? Ia dă-ne tu un exemplu de alternativă "inteligentă" la maşina asta :)

  • Nicu, luni, 03.04.2017 21:07

    Salut fratilor, am avut Nissan Navara, motor de 2500 cmc, foarte reusit, masina tanc, stabila, am iesit in 3 roti cu ea, dar problema lor este tabla, mai ales pe aripile spate de la bena, care ruginesc, de la interior, adica de la semiaripa. Alta problema era ca in bena se pot pune 600 kg, in fisa tehnica scrie 800. In rest totul a fost ok, chiar daca reviziile puteam sa le fac la 30000 km, le-am facut la 15000 km, asta datorita mai ales filtrelor. Acum despre modelul nou, in primul rand fac aceasi greseala ca si cei de la WV, cu Amarok, motor mic de pe dube de transport. Au omis un lucru, aceste masini intra mult si in sarcina, nu sunt numai pe asfalt. (Pe Amarok este acum motor de 3 litri)Si cine isi ia astfel de masina, o ia pt munca nu plimbare in oras. Suspensia la bena, chiar daca este puntea de la Patrol GR, care este cea mai reusita, cum sa pui arcuri elicoidale in loc de lamelare si sa susti ca poti incarca o tona...poate odata, ca a doua oara pa...tinand cont de cele mentionate mai sus la modelul vechi. Si mai si vreo 5 brate, mai multe ca la directie in fata. Sa nu mai vb de interior, in modelul vechi, cant te urcai in ea, iti dadea o zenzatie de siguranta, de tanc, acum cu prizele de aer de pe bord ca de la Dacia, am impresia ca sunt in Duster. De data aceasta, sincer prefer Ford Ranger 3,2 litrii.