Motor / Transmisie
Nu sunt la prima întâlnire cu gigantul cu benă. În iarna 2016-2017 am păstorit un Nissan Navara similar echipat cu motorul 2.3 dCi în versiunea de 160 CP și 403 Nm. Tot cu cutie de viteze manuală cu șase trepte, tot la fel de mare,
Dacă atunci l-am folosit în Bucureștiul ceva mai liber în zona sărbătorilor, acum Navara ne-a însoțit până la Sibiu și înapoi. Echipat pentru orice provocare, exemplarul portocaliu a venit încălțat cu anvelope all-terrain, cârlig de remorcare și troliu. Nu am avut ocazia să punem troliul la încercare, dar am profitat din plin de anvelopele speciale pe drumurile de macadam din zona Șanta de la lângă Sibiu, cândva o celebră probă specială în Campionatul Național de Raliuri.
Motorul turbodiesel de 2.298 cmc oferă 160 cai putere la 3.750 rot/min și un cuplu maxim de 403 Nm între 1.500 și 2.500 rot/min. Nu este un motor care să ofere perfromanțe sportive, ci mai degrabă unul care te va duce acolo unde ai nevoie. Cuplul își face simțită prezența de la turații joase și ajută atunci când trebuie să ridicăm ritmul deplasării.
Cutia de viteze cu șase trepte este bine etajată, dar cursa levierului este lungă și uneori imprecisă, chiar dacă ajungi în final să o operezi fără probleme. Poziția marșarierului este iarăși un pic neobișnuită, fiind amplasată după treapta a șasea. Levierul trebuie apăsat pentru a putea selecta marșarierul.
Mai pui 15000 euro in plus si-ti iei Mercedes X-class.Ai aceeasi masina dar altfel te priveste lumea cand te vede cu steaua pe capota oprit pe trecerea de pietoni cu avariile puse prin Dorobanti.