Nissan Micra

0.9 Benzina Turbo (I-GT) 89CP Man5 Visia

Interior

4.5

Interiorul este unul dintre punctele forte ale noii generații Micra. Designerii și oamenii care se ocupă de alegerea materialelor la Nissan au cam dat lovitura într-un segment în care ne-am obișnuit să avem de-a face cu mașini modeste. Sau, dacă nu modeste, în general corecte. Dar cam atât.

În Micra, primul lucru care-ți sare în ochi este modul în care este integrat display-ul central pe planșa de bord. Nissan a reușit să demonstreze, de altfel, că soluțiile tehnologice deja existente pot fi “reciclate” cu succes dacă există oameni care se pricep la asta. Asta pentru că ecranul lui Micra este același pe care îl vedem, de exemplu, pe Qashqai, Juke sau X-Trail, adică unul de calitate medie la nivel de rezoluție sau calitate a imaginii. În cazul lui Micra, însă, acesta este integrat inteligent în relief în zona colorată (și moale) a bordului, calitatea percepută fiind una de înaltă clasă. Pur și simplu percepția se apropie de una de model premium de segment mic.

Îndrăznesc chiar să spun că integrarea display-ului lui Micra în peisaj este mai înaltă calitativ decât cea de pe Renault Megane, de exemplu, chit că în cazul compactei franceze vorbim de un display de dimensiuni net superioare.

Apropo de materiale, Nissan s-a dat peste cap să ofere pe Micra un peisaj modern, personalizabil și înalt calitativ la nivel tactil. Toate inserțiile colorate pe care le vedeți în imagini sunt moi, zona superioară neagră a bordului e și ea acoperită cu un material moale, astfel că plasticul dur rămâne doar în zone ferite. Singurul minus la nivel de percepție pe care i-l poți imputa lui Micra este faptul că inserțiile colorate nu sunt acoperite cu piele, ci cu o imitație. Dar ne aducem aminte că vorbim despre o mașină de segment B și ne dăm seama că mașinile din această zonă se întreceau până mai ieri în rafinarea masei plastice și cam atât.

Volanul cu coroană teșită este o adăugire de efect, instrumentarul de bord se bucură de un display secundar color care afișeză informațiile vitale venite dinspre computerul de bord, iar mașina pare în general aerisită și spațioasă. Ai spații pentru pahare și pentru alte apendice ale epocii moderne atât în bord, cât și în uși, iar ergonomia pare împrumutată de la nemți, fără ca Micra să mizeze pe sobrietatea acestora. Mașinile de test nu aveau însă cotieră centrală față, iar montarea uneia va genera o problemă pe care o regăsim și pe unele modele ale fraților de la Renault: spațiile pentru pahare vor deveni cvasi-inutile, pentru că vor fi acoperite de aceasta.

De notat faptul că motorul 0.9 TCe este prezent sonor în habitaclu abia la peste 3500-4000 de rotații pe minut și că sistemul audio de nivel superior semnat de Bose și personalizat pentru modelul japonez transformă Micra într-o alternativă de luat în calcul chiar și de melomanii înrăiți.

La nivelul portbagajului, Micra afișează 300 de litri – adică fix cât Clio – și se achită respectabil de cerințe, în media segmentului. Singurele modele din clasă cu mai mult spațiu pentru bagaje sunt Dacia Sandero (320), Peugeot 208 (311), Skoda Fabia (330) și Hyundai i20, care vine cu fix 301 litri conform fișei tehnice. 

  • Moldovean, vineri, 27.01.2017 11:59

    Poza 29 - văd că tot mai mulți producători aleg să pun sigla într-un plastic ca și cum ar fi desenată. Îmi poate explica cineva, vă rog, sau chiar Automarket, care este motivul și utilitatea acestui fapt? Schimbare mai ușoară și mai ieftină? Nu se mai poate fura?

  • mircea, vineri, 27.01.2017 12:06

    @Moldovean Nu are legătura cu furtul :) Zona respectivă e cea în care e introdus radarul care ajută sistemul de frânare automată de urgență. El nu poate fi întrerupt de elemente de decor, cum e sigla clasică, pentru că nu ar mai funcționa la parametri normali. De asta a fost inventată sokuția asta de compromis, cu sigla "desenată" practic în fața Radarului. E mult mai bine estetic decât soluția pe care a adoptat-o Volvo acum câțiva ani, când a introdus City Safety pe modelele sale. Radarul era montat intr-o parte a grilei și deranja estetic toată partea frontală. "Spanac între dinți" îi ziceau designerii pe vremea aia :)

  • Moldovean, vineri, 27.01.2017 12:09

    @Mircea Am înțeles acum. Îți mulțumesc frumos!

  • Kirotractor, vineri, 27.01.2017 13:11

    Inca un test "la obiect" si implicit obiectiv - bravos AM / MM ! Preturile noului Micra (deja comunicate pe alte pietze) imi par totusi prea mari ca sa asigure vanzarile asteptate de Nissan, in ciuda calitatilor si stilului dinamic al masinii (in realitate ceva mai putin vioaie decit un Sandero cu acelasi motor TCe 90.) Cu ceva discount-uri se poate rezolva si asta, dar cred ca adaugarea unei variante mai puternice (1.2 TCe poate) ar fi binevenita gamei nu doar la nivel de imagine, ci efectiv pentru unii cumparatori care ar aprecia armonizarea stilului cu performantzele.

  • Andy, vineri, 27.01.2017 13:53

    Momentan e de departe cel mai interesant model din clasa mica. Sa ai si design spectaculos la exterior, design modern si materiale bune, unele chiar personalizabile la interior e WOW! Pacat ca la ergonomie mosteneste din pacatele Renault - probleme cu suporturile de pahare sunt pe majoritatea noilor modele ale rombului. Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine. Viitoarele Polo, Fiesta si Rio, modele care vor vedea lumina zilei in 2017, vor insemna adevaratul test pentru Micra. In final conteaza vanzarile. P.S. Ca preturi, Tekna 0.9 e 19.900 euro in Germania, insa preturile sunt mai mari fata de Romania in vest. Probabil ca la noi vom vorbi de 18-19.000 de euro. Ma refer strict la preturile de catalog, fara discount-uri si alte oferte din partea dealerilor.

  • Pana, vineri, 27.01.2017 14:22

    Mie C3-ul mi se pare mai frumos si parca a pastrat acea senzatie aparte pe care o are in Citroen veritabil. Micra parca are un design prea incarcat, cu multe linii drepte... e cam patratos. Bordul imi place. In rest nu e o masina pe gustul meu.

  • Andy, vineri, 27.01.2017 16:20

    @Pana Da, si C3-ul. E singurul care merge pe tenta retro in clasa mica - B (500 e clasa mini - A, deci alta mancare de peste). Il uitasem :-)

  • mircea, vineri, 27.01.2017 16:25

    @Kirotractor Depinde. E interesant să vezi că pe unele piețe Micra e mai scumpă decât Clio, în timp ce pe altele e mai ieftină. Vom vedea, sunt la fel de curios ca tine.

  • @mircea, vineri, 27.01.2017 16:36

    Fiecare model este adaptat pentru fiecare piata. Si asta datorita faptului ca puterea de cumparare, imaginea marcii si perceptia publicului este foarte diferita de la o tara, la alta. Iar cand se pune problema de modele globale, adaptarea masinilor plecand de la modelul de baza, este si mai dificila. Poate este unul din motivele pentru care o MIcra poate fi mai scumpa decat un Clio si viceversa. Cred. :)

  • Andrei, vineri, 27.01.2017 16:36

    Nu va mai amagiti. Este un model care nu va face niciun val in piata si nu va conta in vanzari. In piata reala de cumparatori aproape nimeni nu a auzit de acest model si, implicit, nu il va cumpara. Tot Polo, Fabia, Fiesta, Corsa, Clio, 208 vor vinde grosul. Similar modelului compact de la Nissan care nu vinde aproape deloc si de care 99.9% din potentialii clienti nu au auzit. Faptul ca are un design spectaculos sau culori fistichii la interior nu are absolut nicio importanta intr-o piata conservatoare si care nu are suficienti bani pentru a se frige in experimente si a trece mai departe.

  • andrei, vineri, 27.01.2017 16:49

    Sunt curios ce înseamnă paragraful acesta: „Evident, transmisiei cu 5 trepte i-ar fi fost utilă încă una pentru a fi "promovată" la rang de cutie matură, serioasă. Vei simți lipsa acesteia în special dacă-ți place să ieși din plictiseală și să arunci mașina din când în când pe viraje. Însă orașul nu-ți va pune probleme de acest tip.” Adică, simți lipsa vitezei a șasea în viraje? Dar ce fel de viraje iau redactorii AM?

  • automobilistul, vineri, 27.01.2017 19:28

    @Andy ''Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine.'' Daca si cu Parca , se plimbau intr-o barca. Si parca se-ntreba daca barca va flamba. Prietene, tu esti constient de ceea ce zici ? Ca Nissan sa puna pe Micra motorul 1.2 de 120CP ar insemna sa se ridice la niste costuri deosebit de mari si irelevante pt aceasta clasa auto-B. Aici unde cel mai important factor este consumul de carburant, taxe si impozite mici, mentenanta ieftina si bineinteles scopul de a te transporta din A in B prin traficul bara la bara . Asadar costurile ar creste, ar insemna sa introduca o suspensie mult mai scumpa si ideala pt acel nivel de putere, o directie mult mai ''responsive'' , niste amortizoare ferme si mai silentioase, si multe altele, nu mai vb de cutie. In rest Micra este o alternativa buna in clasa sa, pacat de finisajele ei, dar nu pot suporta sa vad ca nici versiune de top nu ofera geamuri electrice pe spate in anul 2017.

  • hazard, vineri, 27.01.2017 19:39

    oau!!! Un nou Micra...cu tehnologie veche la pret pe masura marcii. O sa aiba si varianta cu cutie automata cu 4 trepte? :))))

  • @automobilistul, vineri, 27.01.2017 19:46

    "Ca Nissan sa puna pe Micra motorul 1.2 de 120CP ar insemna sa se ridice la niste costuri deosebit de mari si irelevante pt aceasta clasa auto-B. " La cat de multe modele sunt in segmentul asta, cu puteri de la 70-75 CP, pana spre 200 CP, ai dreptate. Clasa asta e relevanta pentru toti, in afara de Nissan. :)) Eu cred ca Nissan incearca sa invete din greselile trecutului. Fosta generatie de Micra a fost una dintre cele mai scumpe masini din clasa ei. A fost unul din motivele pentru care nu prea s-a vandut.

  • automobilistul, vineri, 27.01.2017 22:16

    @@automobilistul Nu vorbim de concurenta care practica niste preturi exagerate ( peste 20k euro ) bani la care ai putea sa-ti cumperi o sportiva veritabila axata fix pe asa ceva ( Toyota GT86, Subaru BRZ , etc ). Ca Nissan sa ofere ceva competitiv asta inseamna ca si pretul sa fie pe masura. Cate dintre hot-hatch-urile concurentilor s-au vandut in detrimetul modelelor normale ? Asta trebuie sa fie un semn de intrebare. Nissan are potential mult mai mare fata de acestia, poate face, exact cum au pus un motor de 600CP pe Juke il poate pune si pe Micra, doar ca pretul ar fii exagerat si asta fiindca nu poti pune doar un motor de 200CP si gata ai facut-o hot-hatch. In ceea ce priveste pretul generatiei precedente, era mare si asta fiindca oferea o motorizare unica in clasa sa si anume :motor supercharger, nu clasicul turbocharger. Ce inseamna compresor mecanic ? Inseamna ZERO LAG , de asta sunt foarte folosite in U.S pt ca ei zic ca "lag-ul" turbinei e "intolerabil pt drag-race" , nu spun eu asta ci expertii ;)

  • @a, vineri, 27.01.2017 22:27

    Eu ma refereama la preturile generatiei anterioare mai "pamantene". Cand o Micra dotata mediu era mai scumpa si cu 2000 de euro fata de o Fiesta sau un Clio. Faptul ca versiunile puternice exista, inseamna ca SE VAND. Nimeni nu lasa in productie modele care nu se pot vinde. Inseamna sa pierzi zeci de milioane de dolari. Iar cand modelele astea nu sunt chiar la prima generatie DEMONSTREAZA ca au adus niste bani constructorului incat sa creada si intr-o generatie urmatoare. Tu ai spus ca motoare puternice pe Micra nu isi au rostul. Asa ca Fiesta, Clio, Polo, 208 si mai nou Yaris, te pot contrazice.

  • St M, sâmbătă, 28.01.2017 16:47

    Frumusica masinuta. Pentru oras cred ca se va bate cu Fiesta si Clio. Sa vedem noul Polo cand va veni. Celelalte inca nu sunt la nivelul lor. Poate 208-ul. Totusi, intreb si eu, oare asa de scumpa o fi cotiera de nu se mai face?

  • Kirotractor, duminică, 29.01.2017 10:31

    P.S. doar pe tema preturilor - OK, sa zicem ca o Micra Tekna TCe 90 va fi doar 17-18k euro la noi si nu 19-20k. Cum va putea concura insa - doar un simpul exemplu - cu un Citroen C3 Shine Puretech 1.2 T de 110 CP si cutie EAT6? (15.500 euro)?

  • automobilistul, duminică, 29.01.2017 19:54

    @@a ''Faptul ca versiunile puternice exista, inseamna ca SE VAND. Nimeni nu lasa in productie modele care nu se pot vinde. '' [rietene, tu aicitit macra tot comentariul meu ? De cand ti se pare tie ca versiunile de performanta se vand in numar mai mare ca cele ''domesticite'' ? . Micra era mai scumpa cu 2 mii ? Dar faptul ca Passat e mai scump cu vreo 30 mii fata de toata concurenta cum ti se pare acest lucru ? Eu zic ca nu-i logic sa ceri atatia bani pe o limuzina de volum fie ea si de segment mediu. Nu am spus ca motoarele puterice de pe Micra nu-si au rostul, ci faptul pt care au fst concepute de la bun inceput aceste masini B-class . Iar vanzarile versiunilor normale te pot contrazice.

  • @a, marţi, 31.01.2017 11:41

    Am spus eu ca versiunile mai scumpe si mai puternice din clasa mica, se vand mai bine ca varienatele de baza si intermediare, adicta "domestice"? Mai citaste o data. Poate de data asta intelegi mesajul meu. DAR atata timp cat ele sunt oferite de constructori, demonstreaza ca au vanzari suficient de mari incat sa fie profitable pentru constructor. In nici un caz nu au vanzari fulminante, nu aduc "grosul" banilor. Dar nu sunt tinute in productie de dragul de a fi constructorul ala mai cool.

  • Naicul, marţi, 31.01.2017 17:11

    Nu pot sa nu observ ca din ultimele 10 masini testate, 7 apartin grupurilor Renaul-Nissan si VAG. Sa fie o coincidenta ca exact aici avem si Dieselgate? ...zic si eu. . Cred ca e mai ieftin sa investesti in marketing decat in cercetare.