Nissan Micra

0.9 Benzina Turbo (I-GT) 89CP Man5 Visia

Motor / Transmisie

4.0

Atunci când vine vorba de gama de motorizări a lui Micra, putem vorbi în același timp de o surpriză majoră și de o lipsă completă de surpriză. Le luăm pe rând.

Marea surpriză este că noua generație Nissan Micra este costruită pe o platformă diferită de cea a lui Renault Clio, care la prima vedere ar putea părea un frate geamăn cu altă față. E vorba de platforma V globală, cea pe care Nissan a construit până acum Note.

Pe de altă parte, chiar dacă e denumită diferit, baza tehnică nu diferită radical de mult de cea a lui Clio, iar dovada este faptul că cele două modele sunt construite în aceeași uzină (Flins, Franța), pe aceeași linie de producție. Mai mult, cele două modele împart chiar și motorizările, care pot fi regăsite chiar și pe Dacia Sandero în aproximativ aceeași formă de agregare.

Pe scurt, meniul nu e foarte bogat, ci - la fel ca la restaurantele care se respectă - concentrat pe ceea ce bucătarul a învățat să facă. Ceea ce se suprapune în mare parte pe ceea ce vor clienții în acest segment. Avem două motoare pe benzină (1.0 aspirat de 73 CP, motorizarea de bază plus 0.9 TCe Turbo de 90 CP) și - în premieră pe Micra - un diesel 1.5 dCi de 90 CP. Toate cu o cutie manuală cu cinci trepte și fără opțiune automată. Deocamdată.

Noi vă recomandăm cu multă căldură motorul pe benzină de 90 de cai putere, cel care probabil va aduna și cele mai multe comenzi din partea clienților. Este o alegere foarte bună pentru cei care folosesc mașina în principal în oraș și episodic în afara acestuia pentru că reușește să mențină consumul în frâu și să ofere prestații decente la peste 3000 de ture, acolo unde contează să te simți confortabil cu resursele pe care le ai la dispoziție. Poți urca cu încredere până la 6000 de ture atunci când vrei să tragi de mașină în afara orașului, iar sunetul clasic al turbinei își va face simțită prezența pentru a te face să te simți într-un model care pare că oferă ceva mai mult de 90 de cai în acele momente.

Evident, transmisiei cu 5 trepte i-ar fi fost utilă încă una pentru a fi "promovată" la rang de cutie matură, serioasă. Vei simți lipsa acesteia în special dacă-ți place să ieși din plictiseală și să arunci mașina din când în când pe viraje. Însă orașul nu-ți va pune probleme de acest tip.

Iar dacă ți se pare că 90 de cai reprezintă o valoare prea mică pentru o mașină care arată mult mai agresiv decât majoritatea rivalilor din segment, avem vești bune: Nissan pregătește o versiune sportivă Nismo. Nu știm când, cât și cum va fi, dar vine în următorii ani.

  • Moldovean, vineri, 27.01.2017 11:59

    Poza 29 - văd că tot mai mulți producători aleg să pun sigla într-un plastic ca și cum ar fi desenată. Îmi poate explica cineva, vă rog, sau chiar Automarket, care este motivul și utilitatea acestui fapt? Schimbare mai ușoară și mai ieftină? Nu se mai poate fura?

  • mircea, vineri, 27.01.2017 12:06

    @Moldovean Nu are legătura cu furtul :) Zona respectivă e cea în care e introdus radarul care ajută sistemul de frânare automată de urgență. El nu poate fi întrerupt de elemente de decor, cum e sigla clasică, pentru că nu ar mai funcționa la parametri normali. De asta a fost inventată sokuția asta de compromis, cu sigla "desenată" practic în fața Radarului. E mult mai bine estetic decât soluția pe care a adoptat-o Volvo acum câțiva ani, când a introdus City Safety pe modelele sale. Radarul era montat intr-o parte a grilei și deranja estetic toată partea frontală. "Spanac între dinți" îi ziceau designerii pe vremea aia :)

  • Moldovean, vineri, 27.01.2017 12:09

    @Mircea Am înțeles acum. Îți mulțumesc frumos!

  • Kirotractor, vineri, 27.01.2017 13:11

    Inca un test "la obiect" si implicit obiectiv - bravos AM / MM ! Preturile noului Micra (deja comunicate pe alte pietze) imi par totusi prea mari ca sa asigure vanzarile asteptate de Nissan, in ciuda calitatilor si stilului dinamic al masinii (in realitate ceva mai putin vioaie decit un Sandero cu acelasi motor TCe 90.) Cu ceva discount-uri se poate rezolva si asta, dar cred ca adaugarea unei variante mai puternice (1.2 TCe poate) ar fi binevenita gamei nu doar la nivel de imagine, ci efectiv pentru unii cumparatori care ar aprecia armonizarea stilului cu performantzele.

  • Andy, vineri, 27.01.2017 13:53

    Momentan e de departe cel mai interesant model din clasa mica. Sa ai si design spectaculos la exterior, design modern si materiale bune, unele chiar personalizabile la interior e WOW! Pacat ca la ergonomie mosteneste din pacatele Renault - probleme cu suporturile de pahare sunt pe majoritatea noilor modele ale rombului. Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine. Viitoarele Polo, Fiesta si Rio, modele care vor vedea lumina zilei in 2017, vor insemna adevaratul test pentru Micra. In final conteaza vanzarile. P.S. Ca preturi, Tekna 0.9 e 19.900 euro in Germania, insa preturile sunt mai mari fata de Romania in vest. Probabil ca la noi vom vorbi de 18-19.000 de euro. Ma refer strict la preturile de catalog, fara discount-uri si alte oferte din partea dealerilor.

  • Pana, vineri, 27.01.2017 14:22

    Mie C3-ul mi se pare mai frumos si parca a pastrat acea senzatie aparte pe care o are in Citroen veritabil. Micra parca are un design prea incarcat, cu multe linii drepte... e cam patratos. Bordul imi place. In rest nu e o masina pe gustul meu.

  • Andy, vineri, 27.01.2017 16:20

    @Pana Da, si C3-ul. E singurul care merge pe tenta retro in clasa mica - B (500 e clasa mini - A, deci alta mancare de peste). Il uitasem :-)

  • mircea, vineri, 27.01.2017 16:25

    @Kirotractor Depinde. E interesant să vezi că pe unele piețe Micra e mai scumpă decât Clio, în timp ce pe altele e mai ieftină. Vom vedea, sunt la fel de curios ca tine.

  • @mircea, vineri, 27.01.2017 16:36

    Fiecare model este adaptat pentru fiecare piata. Si asta datorita faptului ca puterea de cumparare, imaginea marcii si perceptia publicului este foarte diferita de la o tara, la alta. Iar cand se pune problema de modele globale, adaptarea masinilor plecand de la modelul de baza, este si mai dificila. Poate este unul din motivele pentru care o MIcra poate fi mai scumpa decat un Clio si viceversa. Cred. :)

  • Andrei, vineri, 27.01.2017 16:36

    Nu va mai amagiti. Este un model care nu va face niciun val in piata si nu va conta in vanzari. In piata reala de cumparatori aproape nimeni nu a auzit de acest model si, implicit, nu il va cumpara. Tot Polo, Fabia, Fiesta, Corsa, Clio, 208 vor vinde grosul. Similar modelului compact de la Nissan care nu vinde aproape deloc si de care 99.9% din potentialii clienti nu au auzit. Faptul ca are un design spectaculos sau culori fistichii la interior nu are absolut nicio importanta intr-o piata conservatoare si care nu are suficienti bani pentru a se frige in experimente si a trece mai departe.

  • andrei, vineri, 27.01.2017 16:49

    Sunt curios ce înseamnă paragraful acesta: „Evident, transmisiei cu 5 trepte i-ar fi fost utilă încă una pentru a fi "promovată" la rang de cutie matură, serioasă. Vei simți lipsa acesteia în special dacă-ți place să ieși din plictiseală și să arunci mașina din când în când pe viraje. Însă orașul nu-ți va pune probleme de acest tip.” Adică, simți lipsa vitezei a șasea în viraje? Dar ce fel de viraje iau redactorii AM?

  • automobilistul, vineri, 27.01.2017 19:28

    @Andy ''Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine.'' Daca si cu Parca , se plimbau intr-o barca. Si parca se-ntreba daca barca va flamba. Prietene, tu esti constient de ceea ce zici ? Ca Nissan sa puna pe Micra motorul 1.2 de 120CP ar insemna sa se ridice la niste costuri deosebit de mari si irelevante pt aceasta clasa auto-B. Aici unde cel mai important factor este consumul de carburant, taxe si impozite mici, mentenanta ieftina si bineinteles scopul de a te transporta din A in B prin traficul bara la bara . Asadar costurile ar creste, ar insemna sa introduca o suspensie mult mai scumpa si ideala pt acel nivel de putere, o directie mult mai ''responsive'' , niste amortizoare ferme si mai silentioase, si multe altele, nu mai vb de cutie. In rest Micra este o alternativa buna in clasa sa, pacat de finisajele ei, dar nu pot suporta sa vad ca nici versiune de top nu ofera geamuri electrice pe spate in anul 2017.

  • hazard, vineri, 27.01.2017 19:39

    oau!!! Un nou Micra...cu tehnologie veche la pret pe masura marcii. O sa aiba si varianta cu cutie automata cu 4 trepte? :))))

  • @automobilistul, vineri, 27.01.2017 19:46

    "Ca Nissan sa puna pe Micra motorul 1.2 de 120CP ar insemna sa se ridice la niste costuri deosebit de mari si irelevante pt aceasta clasa auto-B. " La cat de multe modele sunt in segmentul asta, cu puteri de la 70-75 CP, pana spre 200 CP, ai dreptate. Clasa asta e relevanta pentru toti, in afara de Nissan. :)) Eu cred ca Nissan incearca sa invete din greselile trecutului. Fosta generatie de Micra a fost una dintre cele mai scumpe masini din clasa ei. A fost unul din motivele pentru care nu prea s-a vandut.

  • automobilistul, vineri, 27.01.2017 22:16

    @@automobilistul Nu vorbim de concurenta care practica niste preturi exagerate ( peste 20k euro ) bani la care ai putea sa-ti cumperi o sportiva veritabila axata fix pe asa ceva ( Toyota GT86, Subaru BRZ , etc ). Ca Nissan sa ofere ceva competitiv asta inseamna ca si pretul sa fie pe masura. Cate dintre hot-hatch-urile concurentilor s-au vandut in detrimetul modelelor normale ? Asta trebuie sa fie un semn de intrebare. Nissan are potential mult mai mare fata de acestia, poate face, exact cum au pus un motor de 600CP pe Juke il poate pune si pe Micra, doar ca pretul ar fii exagerat si asta fiindca nu poti pune doar un motor de 200CP si gata ai facut-o hot-hatch. In ceea ce priveste pretul generatiei precedente, era mare si asta fiindca oferea o motorizare unica in clasa sa si anume :motor supercharger, nu clasicul turbocharger. Ce inseamna compresor mecanic ? Inseamna ZERO LAG , de asta sunt foarte folosite in U.S pt ca ei zic ca "lag-ul" turbinei e "intolerabil pt drag-race" , nu spun eu asta ci expertii ;)

  • @a, vineri, 27.01.2017 22:27

    Eu ma refereama la preturile generatiei anterioare mai "pamantene". Cand o Micra dotata mediu era mai scumpa si cu 2000 de euro fata de o Fiesta sau un Clio. Faptul ca versiunile puternice exista, inseamna ca SE VAND. Nimeni nu lasa in productie modele care nu se pot vinde. Inseamna sa pierzi zeci de milioane de dolari. Iar cand modelele astea nu sunt chiar la prima generatie DEMONSTREAZA ca au adus niste bani constructorului incat sa creada si intr-o generatie urmatoare. Tu ai spus ca motoare puternice pe Micra nu isi au rostul. Asa ca Fiesta, Clio, Polo, 208 si mai nou Yaris, te pot contrazice.

  • St M, sâmbătă, 28.01.2017 16:47

    Frumusica masinuta. Pentru oras cred ca se va bate cu Fiesta si Clio. Sa vedem noul Polo cand va veni. Celelalte inca nu sunt la nivelul lor. Poate 208-ul. Totusi, intreb si eu, oare asa de scumpa o fi cotiera de nu se mai face?

  • Kirotractor, duminică, 29.01.2017 10:31

    P.S. doar pe tema preturilor - OK, sa zicem ca o Micra Tekna TCe 90 va fi doar 17-18k euro la noi si nu 19-20k. Cum va putea concura insa - doar un simpul exemplu - cu un Citroen C3 Shine Puretech 1.2 T de 110 CP si cutie EAT6? (15.500 euro)?

  • automobilistul, duminică, 29.01.2017 19:54

    @@a ''Faptul ca versiunile puternice exista, inseamna ca SE VAND. Nimeni nu lasa in productie modele care nu se pot vinde. '' [rietene, tu aicitit macra tot comentariul meu ? De cand ti se pare tie ca versiunile de performanta se vand in numar mai mare ca cele ''domesticite'' ? . Micra era mai scumpa cu 2 mii ? Dar faptul ca Passat e mai scump cu vreo 30 mii fata de toata concurenta cum ti se pare acest lucru ? Eu zic ca nu-i logic sa ceri atatia bani pe o limuzina de volum fie ea si de segment mediu. Nu am spus ca motoarele puterice de pe Micra nu-si au rostul, ci faptul pt care au fst concepute de la bun inceput aceste masini B-class . Iar vanzarile versiunilor normale te pot contrazice.

  • @a, marţi, 31.01.2017 11:41

    Am spus eu ca versiunile mai scumpe si mai puternice din clasa mica, se vand mai bine ca varienatele de baza si intermediare, adicta "domestice"? Mai citaste o data. Poate de data asta intelegi mesajul meu. DAR atata timp cat ele sunt oferite de constructori, demonstreaza ca au vanzari suficient de mari incat sa fie profitable pentru constructor. In nici un caz nu au vanzari fulminante, nu aduc "grosul" banilor. Dar nu sunt tinute in productie de dragul de a fi constructorul ala mai cool.

  • Naicul, marţi, 31.01.2017 17:11

    Nu pot sa nu observ ca din ultimele 10 masini testate, 7 apartin grupurilor Renaul-Nissan si VAG. Sa fie o coincidenta ca exact aici avem si Dieselgate? ...zic si eu. . Cred ca e mai ieftin sa investesti in marketing decat in cercetare.