Nissan Leaf

Electric 150CP (389km) Aut1 N-Connecta

Interior

4.0

Experiența ultimilor ani mi-a arătat că mașinile electrice sunt de două feluri: cele în care se văd compromisurile de calitate la interior, cauzate de faptul că prețul final al mașinii trebuie să rămână decent în contextul costurilor de construcție, și cele în care nu se întâmplă asta. De fapt, a doua categorie este compusă din două mașini mașini: BMW i3 și, parțial, VW e-Golf. În rest, de la Tesla Model S la Renault Zoe, electricele lasă să se înțeleagă la nivelul calității percepute compromisurile realizate de constructor. E adevărat că în unele cazuri marketingul acoperă lipsurile, dar hei, nimeni nu-i perfect.

În cazul noului Leaf, interiorul e undeva la mijlocul drumului. Există elemente de calitate ridicată și elemente care lasă loc de îmbunătățiri. De la instrumentarul de bord jumătate digital, jumătate analog. Trecând prin materiale, care pe bord pot fi moi la atingere sau dure. Și ajungând la detalii precum joystick-ul futurist prin care schimbi vitezele și de care te vei îndrăgosti versus display-ul central care în lumea digitală a anului 2018 ar fi putut fi ceva mai mare și mai bine poziționat. 

Bordul lui Leaf nu vine cu o așezare care să iasă în evidență într-o direcție sau alta, fiind în linia modelelor pe care Nissan le are în gama clasică. Și asta nu e neapărat un lucru rău, din moment ce Qashqai e cel mai vândut SUV compact din Europa. Mi-ar fi plăcut ca pe o mașină cu propulsie alternativă și emisii zero să nu mai văd butoane fizice atât de "butucănoase" - așa cum sunt cele care comandă încălzirea în scaune - și nici mufe USB deschise și așezate la vedere. Și poate nici așezarea de tip "fluture" a butoanelor climatizării, un artificiu inutil pe care-l încadrez ușor la capitolul "inutile".

Dar în Leaf te simți bine. Atmosfera de la interior e plăcută per total, iar scaunele confortabile ajută mult la acest aspect. 

O surpriză plăcută e portbagajul. 435 de litri, sensibil mare decât a majorității modelelor compacte de piață. Nu vei avea nicio problemă cu el dacă nu ai pretenții prea mari de la o mașină de aceste dimensiuni. Trebuie să știi însă că e vorba de un portbagaj mai degrabă adânc decât lung, deci adaptează-ți așteptările la forma inedită a acestuia.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 07:50

    Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!

  • Octavian, miercuri, 24.01.2018 08:22

    @ACE - diferenta e ca Tesla costa de 3 ori mai mult (exceptand fantomaticul model 3 care se va livra in 5 ani de la comanda)

  • Leaf, miercuri, 24.01.2018 08:57

    Nu inteleg de ce considerati ca i3 are materiale calitative la interior. Mie mi se par la aceleasi nivel cu Leaf-ul. Cat despre eGolf, dpmdv este o masina depasita: costa mai mult si are autonomie slaba. Astept sa testati Tesla Model 3, aia va fi noul benchmark pentru electricele ''pamantene''.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Octavian TESLA Model 3 costa cca. 40-45.000 USD pentru versiunea cu autonomie electrica de 500 km autonomie.....

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Leaf Nu doar materialele, care au o poveste aparte, ci și modul în care sunt așezate și atmosfera pe care o produc. Sunt lucruri care țin de calitatea percepută, treabă care din punctul meu de vedere trebuie să fie prioritate de top pentru constructorii auto.

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:34

    @ACE-Craiova Deocamdată nu prea avem cum să comparăm Leaf cu Model 3. Una e în showroom-urile din toată lumea, alta e la nivel de "există, dar nu se știe încă cum și când". Avem răbdare. Doar să nu se rupă căruța între timp.

  • costy, miercuri, 24.01.2018 11:34

    comparatia l/100km cu kwh/100km nu prea sta in picioare...daca la 120km/h consuma 24kw ar trebui sa parcurga peste 400km dintr-o baterie de 110kw/h..probabil restul sint pierderi ale pieselor in miscare

  • ciurik, miercuri, 24.01.2018 19:25

    Ar merge comparat cu Chevrolet Bolt, dar doar prin State. Nu?

  • Andy, miercuri, 24.01.2018 20:50

    @ciurik https://www.greencarreports.com/news/1112882_2018-nissan-leaf-vs-chevrolet-bolt-ev-new-electric-cars-compared Din pacate, Ampera-e nu va mai veni in Europa dupa preluarea Opel de catre PSA. Ampera-e trebuia sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt. Un model interesant care se anunta ca va avea si preturi foarte competitive in Romania, cu un start pe la 30.000 de euro din care se vor putea scadea bonusurile (daca vor mai exista pe viitor). Preturile din Franta sunt deja cunoscute: https://pushevs.com/2017/12/03/2018-nissan-leaf-price-trim-levels-revealed-france/ In Romania pretul unui automobil nou e cu ~10% mai mic ca in Franta, asa ca putem face calculele.

  • demin2609, joi, 25.01.2018 09:01

    la unii producatori, pentru a reduce din greutate, au redus si din materialele folosite. Nu vreau sa laud pe unii sau sa ii injosesc pe altii, dar in i3 ai impresia ca esti intr-un Aygo sau Matiz.

  • mm, joi, 25.01.2018 10:24

    Leaf-ul ca si celelalte enumerate mai sus sunt totusi masini de familie care se preteaza la drumuri lungi, ceea ce este cam inutil avand in vedere infrastructura existenta si posibila in romania urmatorilor 5 ani Cred ca-n perioada asta ar fi mai oportune electricele dedicate orasului, masini compacte de max. 3 m fara resurse inutile, pe care le incarci la poarta si cu care sa te fatii prin oras (max. 100km/zi). Cel mai bun exemplu ,smart electric, care se putea cumpara cu programul rabla plus la un pret de 12.000 euro (un pret cat se poate de rezonabil, jumatate fata de e-golf) Noi avem doua masini una de fuga alta a sotiei cu care a facut 30000 in 9 ani, deci smartul ca a doua masina ar fi ideala, ai scapat de drumuri la benzinarie, de incalzit motorul, reviziile ar fi o nimica toata, deci per total n-ar fi doar mai economica ci in preimul rand mult mai comoda (asta daca stai la casa, altfel n-are sens).

  • Anton, joi, 25.01.2018 13:13

    Va ca unii inca cred in vrajelile de marketing marca Bmw. Atmosfera, modul de asezare a materialelor...dpmdv i3 este un Matiz putin mai bine lucrat.