Interior

4.0

Pentru cea de-a doua generație a lui Juke, Nissan și-a propus să ridice calitatea percepută în cabină, iar asta se vede imediat, o serie de materiale fiind îmbunătățite. Aici mă refer mai ales la partea superioară a bordului și cea mediană a panourilor ușilor. Unele lucruri nu se schimbă niciodată, însă, cum ar fi părțile inferioare ale bordului, care rămân tari și neprietenoase. La fel ca partea superioară a panourilor interioare de pe portiere. O mențiune specială merge aici către portierele pentru pasagerii din spate, unde plasticul dur este prezent pe aproape toată suprafața.

Scaunele au și ele acum un alt profil, iar pe versiunile de top par inspirate din mașinile de competiție, putând fi echipate chiar și cu boxe integrate la nivelul tetierei. Ergonomia rămâne una foarte bună, întrucât Nissan s-a opus curentului actual și a ținut cu dinții de butoane. Butoane pentru operarea sistemului multimedia, pentru climatizare și pentru instrumentele de bord.

Unele elemente definitorii au fost păstrate, precum consola centrală inspirată de rezervorul de benzină al unei motociclete. De data aceasta, forma a fost puțin modificată pentru a oferi o poziție mai confortabilă celor de pe primele locuri. Consola este recalculată și apar noi spații de depozitare, bine gândite. Inclusiv cel pentru telefonul mobil. 

Având la dispoziție 10 centimetri în plus, ascunși în ampatamentul noii versiuni, scaunele din spate oferă acum mai mult loc pentru pasageri, iar asta se simte. Spațiul pentru genunchi măsoară aproape 60 de centimetri. La nivelul capului, însă, avem doar o cantitate decentă de spațiu, cei peste 1.80 metri fiind în continuare fortați să se contorsioneze pentru a încăpea.

Capacitatea portbagajului a scăzut pe modelul hibrid, din cauza bateriei de 1.2 kWh, stocată sub podeaua acestuia. Astfel, ai la dispoziție doar 354 de litri, fix cât oferea și vechiul Juke. E o valoare demnă de segmentul compact, în linie cu ce oferă de obicei SUV-urile mici.

Antifonarea habitaclului este bună la viteze mici, însă dă semne subtile de slăbiciune atunci când rulezi pe autostradă, la 130 de km/h.

  • ds, marţi, 21.06.2022 14:40

    Nici la precedentul model fața nu era foarte atractivă, dar la noul model farurile parcă sunt din alt film, sunt singurele elemente rotunde din toată arhitectura mașinii. În altă ordine de idei, din ceea văd că "În total, mașina se poate baza pe 143 CP și un maxim de 148 Nm cuplu.", înseamnă că are cuplu cam cât un Stepway cu CVT, care are cuplul cel mai mic din gamă, respectiv 142 Nm, dar stă foarte bine la cp.

  • Nicu, marţi, 21.06.2022 20:21

    @ds: Posibil sa fie o greseala: doar motorul electric propulsor are singur 205 Nm, la care se mai adauga si ceva de la cel termic. Ca la orice hibrid in paralel, motoarele lucreaza in sinergie si cuplul total maxim nu se calculeaza ca suma artimetica, dar in niciun caz nu poate fi mai mic decat valoarea cea mai mare a oricaruia dintre ele, de regula a celui electric cred eu, care isi arata forta imediat si pe o plaja mai mare de rpm.

  • Gabriel.Nica, marţi, 21.06.2022 23:20

    @ds, Nicu: astea sunt cifrele oferite de Nissan.