Mitsubishi Eclipse Cross

1.5 Benzina Turbo (MIVEC) 163CP 4x4 Aut1 Intense+

Consum

3.5

Chiar dacă sunt din ce în ce mai multe voci care blamează dieselul, românii privesc încă temători la motorizările pe benzină. În special în cazul SUV-urilor. Așa că o spun încă o dată: trebuie să ai un curaj nebun să nu oferi un diesel în gama ta din România.

Și acum să vă povestesc cât a consumat motorul de 1.5 litri. În oraș, într-un București nu foarte aglomerat, Eclipse Cross a scos un consum urban de 11 litri/100 de kilometri. În afara orașului, consumul nu a fost departe de această valoare: 7.9 litri/100 de kilometri, deși vitezometrul nu a sărit de 120 de km/h. E drept că și motorul avea doar 1500 d ekilometri. Aceste două valori au fost obținute cu funcția Eco activată. Cea despre care vă spuneam mai sus că anesteziază grav pedala de accelerație.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Mitsubishi promite un consum mediu de 7 litri/100 de kilometri. Este o valoare mai bună decât cea promisă de Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga (are și ceva mai multă putere), Honda CR-V și Volkswagen Tiguan. Există însă și crossovere care consumă mai puțin, cum sunt Mazda CX-5, Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Seat Ateca și Toyota RAV4.

  • octav71, vineri, 26.01.2018 09:05

    "Nebunia noului model japonez începe sub capotă, acolo unde românii vor găsi doar un motor diesel." E benzina, zice titlul!

  • mircea, vineri, 26.01.2018 09:26

    @octav71 Scuzele lui Bogdan. Mulțumim pentru sesizare, s-a rezolvat.

  • M_Frank, vineri, 26.01.2018 09:44

    "Numai" la Beamveuri "imperecheate" cu Toyota va ganditi toata ziua...:) Deschideti link-urile de mai jos sa vedeti de unde "s-a inspirat". http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-mitsubishi-eclipse-cross-82363.html#/image-id/520007 http://www.automarket.ro/test-drive/honda-civic-18-142-cp-mt6-executive-44100.html#/image-id/291367

  • someone, vineri, 26.01.2018 10:52

    am vzt modelul expus ....arata f bine live. lucrul care nu imi place este cutia de viteze lucrul care ma impresioneaza la maxim este sistemul awd preluat de la evo. pentru asta, felicitari mitsubishi.

  • ACE - Craiova, vineri, 26.01.2018 10:53

    Comentariul automarket este super. NOTA 10 ! Doua mici observatii: 1) Cel mai de temut concurent pare insa acum modelul SKODA Karoq - care are si portbagajul mai mare, o GARDA LA SOL identica, tot 5 stele EURONCAP si echipari comparabile ca pret ( chiar daca si SEAT Ateca este pe aproape si care in schimb beneficiaza deja de benzinar 1.4 - 150 CP 4x4 si cutie automata si 5 stele EURONCAP iar portbagajul acestuia este de 485 litri...); MAZDA CX-5 este iar o varianta SUPERBA, cu portbagaj de 506 litri, 5 stele EURONCAP si benizar automat cu 4x4 undeva pe la cca. 30.000-31.000 EURO.... 2) Din pacate SKODA Karoq nu are inca o versiune benzina 1.5 - 150 CP 4x4 disponibila la aceasta ora. S-ar parea ca va apare prin saptamana 22 din 2018, ca varianta de vanzare ( si pret evident).

  • petrush, vineri, 26.01.2018 11:00

    in text este comparata in mod repetat cu honda crv si toyota rav. parerea mea e ca honda hrv si toyota chr sunt mai apropiate. @octav.nebunia nu e sub capota, ci la volan. toate aticolele astuia au greseli.

  • sandu, vineri, 26.01.2018 11:54

    cine mai cumpara mitsubishi? stau dezastruos la vanzari si cred ca in cativa ani se retrag de pe piata din europa.

  • LauCalin, vineri, 26.01.2018 12:41

    Parerea celor de la AM este una mai buna fata de a mea. :) E drept ca nu am condus masina, Insa am analizat-o in detaliu in showroom. Deci in privinta condusului, nu am sa comentez. Mie ergonomia consolei centrale mi s-a parut cam slaba. Comenzile din partea inferioara mi s-au parut greu de accesat datorita levierului cutiei de viteze. Apoi, acele plastice lucioase... parca m-au intors in timp cu 10 ani. Selectorul pentru computerul de bord, la fel. Si am terminat cu puctele slabe. Mi-au placut scaunele, spatiul interior atat in fara cat si in spate, lista dotarilor raportata la pret, ca in continuare Mitsubishi ofera bancheta spate culisabila (credeti-ma, chiar este utila) si ambianta interioara per total. Si tot legat de test, sincer sa fiu ma asteptam la un consum mult mai mare. Pai 11 litri in Bucuresti... e consum de o compacta aspirata de 1.6. Foarte bun consumul... pentru o asemenea masina! Motorul deasemeena pare unul foarte bun. Defapt, fie ca unora le place sau nu, desi Mitsu nu are multe motoare in portofoliu, mereu a avut motoare bune si robuste. Una peste alta mi se pare unul dintre cele mai bune SUV-uri compacte. Si uitati-va bine la el. Sunt mari sanse sa fie ultimul Mitsubishi veritabil.

  • pipo, vineri, 26.01.2018 14:18

    i-mi place asta, cauta clienti SUV de nisa care vor si performante 4x4 / offroad si apoi afli ca are garda la sol de 18 cm !!! Si motor pe benzina !!! Pai apropo de "balta" care se amintea in comentariul respectiv, si cu aia s-ar putea sa aiba probleme daramite sa mai vorbim de offroad. Acest SUV este clar facut pt. sosea , dar arunca si ei in fata abureala aia cu "Super" sistem 4x4 ca sa atraga din clientii care probabil nu au avut niciodata treaba cu offroad-ul dar vor si ei un 4x4 "just in case..". Sistemul asta care contine de fapt 4 sisteme controlate de un computer nu suna bine. Personal nu l-as recomanda la nimeni, s-ar putea sa fii surprins/nepregatit de reactiile lui chiar si pe sosea si se poate dovedi chiar periculos.Dar e doar o opinie personala. Vad ca toata lumea a inebunit cu SUV-urile astea si cu 4x4. Peste tot apar sosele si autostrazi dar toti i-si cauta masini 4x4 ca "poate ploua afara".

  • Raz, vineri, 26.01.2018 14:39

    Cred ca ar trebui mentionat si Subaru(XV, Forester) in lista de marci concurente. Nu de alta, dar daca accentul articolului cade pe caliatea de a avea o tractiune integrala cu pedigree, cred ca e singurul care ofera ceva mai performant.

  • bogdanm, vineri, 26.01.2018 16:49

    @octav71 Mersi de sesizare. @ACE-Craiova Mulțumesc @LauCalin Observatiile tale sunt cat se poate de pertinente. Și s-ar putea să ai dreptate: sunt mari șanse să fie ultimul Mitsubishi adevărat. @petrush Mersi. Înseamnă că le-ai citit pe toate. În rest, să ne ferim de nebuni la volan, nu? @pipo Segmentul SUV-urilor compacte nu este unul cu veleități fantastice în off-road. Însă, dacă este să facem un clasament, te asigur că Mitsubishi este pe primele poziții la acest capitol. Și asta mulțumită sistemului 4x4.

  • Kirotractor, duminică, 28.01.2018 10:45

    Lăsînd deoparte perspectiva (horror pentru unii) de-a nu mai putea citi decît teste cu SUVo-crossovere în lipsa lansării altor tipuri de mașini, Mitsu ăsta nu-i o propunere rea. Chiar dacă unii sfertodocți gen @pipo Î-ȘI :-) exprimă indignarea apropo de garda la sol, sistemul 4x4 etc., uitînd multiplele succese zdrobitoare ale mărcii japoneze în mega-raliuri gen Paris-Dakar. Consumul e deci f. bun (pentru un 4x4 - benzinar și-n plus cu o putere notabilă, sistemul MIVEC fiind *vinovat*), designul + ergonomia interiorului sînt în progres, ba chiar și stilul curajos al exteriorului poate plăcea (aici am totuși o critică - consola față prea lungă în raport cu lungimea / ampatamentul mașinii.) Concluzie (subiectivă, clar): își face banii.

  • Nicu, duminică, 28.01.2018 13:05

    "Este compus din patru sisteme esențiale: ABS, ASC, sistemul de tracțiune integrală și Active Yawn Control." De fapt, este Active YAW Control pentru cunoscatori.

  • Coco, duminică, 28.01.2018 15:35

    Pare o mașină interesantă și solidă dar până nu luăm contact efectiv cu ea să putem face o analiză este bine să fim reținuți în aprecieri. Unele lucruri sunt însă foarte clare 1. Sistemul SUV-urilor compacte nu este unul cu veleități adevărate în ceea ce înseamnă off-road. 2. Sistemul 4x4 al acestui producător auto este unul performant. 3.Este un produs Mitsubishi 100% cu plusurile și minusurilor sale dar care cu siguranță va fi mai performant decât modelele viitoare care se pare că se vor înrudite cu Renault-Nissan 4. În România nu va avea foarte mulți adepți ținând cont de tipul de clienți pentru segmentul SUV de la noi care doresc alte calități de la un astfel de vehicul și care nu pun accent foarte mare pe capabilitatea unui sistem 4x4.

  • Andy, duminică, 28.01.2018 23:25

    Un model interesant, insa cu destule minusuri. Sincer, sa dai +31k euro pe o masina si sa fie antifonata mai slab ca Dusterul? Nu mai zic de cutia de viteze complet aiurea (e ok pentru hibridele/electricele de oras, atat), ergonomia discutabila si materialele slabe pentru banii respectivi. Americanii de la caranddriver claseaza modelul respectiv pe ultimul loc in clasa respectiva: https://www.caranddriver.com/flipbook/practical-matters-every-compact-crossover-suv-ranked-from-worst-to-best?src=socialflowFBCAD#1?src=ha_m&mag=cdb&dom=fb

  • Kirotractor, luni, 29.01.2018 08:40

    @Andy: Da, se pare că transmisiile CVT au rămas efectiv urîte din reflex :-) de pe vremurile cînd chiar erau *rîșnițe rulante*. ...Și de către majoritatea jurnaliștlor auto - inclusiv americanii de la Car&Driver (care, btw, au avut la dispoziție versiunea pt USA, de numai 152 CP.) Mai aflăm însă și chestii utile de la ei, cum ar fi garda la sol de 21,5 cm a tuturor versiunilor 4x4 (8.5 inches)... și nu doar 18 cm, cum GREȘIT apare aici. În fine, alegerea unei mașini ține de *n* factori și e f. probabil ca Eclipse Cross să nu fie nici la noi pe placul amatorilor de înregimentare... mai ales vizuală în trendul SUV-istic actual, care atribuie escaladării trotuarelor gradul maxim de aventură. :-).

  • xxx, luni, 29.01.2018 10:49

    Am condus 300km si pasager alți 400km, varianta 4x2 163CP/250 Nm cutie manuala 6 trepte, te simți bine, dar o găsesc scumpa (a costat un pic peste 27500€ avea niște opționale) Si consumul mixt mi s-a părut mare 10,5 (București-Debrețin 4 persoane cu bagaje prin Brașov -Târgu Mureș-Cluj)

  • Ilici02, luni, 29.01.2018 16:45

    Unii oameni nu inteleg ca nu ai ce cauta cu benzina pe o masina mai mare decat o compacta. De la compacte in sus pui diesel, hibrid sau electric. Daca te incapatanezi sa pui benzina, fie ea si turbo mic, ajungi la consumuri reale apropiate de un X5 diesel fara conduci unul. :|. Asta in conditiile in care tu, Mitsubishi, ai un 1.8 diesel excelent sau 1.5/1.6 diesel la noii proprietari in curte.

  • pipo, miercuri, 31.01.2018 19:38

    @Kirotractor Am rugamintea sa te abtii sa faci astfel de comentarii si sa-mi pui mie etichete. Nu este intentia mea sa intru in polemici in mediul virtual si nici nu vreau sa-ti deranjez "pozitia" pe acest site. Acum observ ca esti foarte activ pe-aici si i-ti place sa comentezi orice si intr-un mod "bravant" si pari ca te pricepi la toate . Sper ca expui din propria experienta macar, dar oricum ce vroiam sa-ti transmit- ar trebui sa reflectezi si vezi care dintre noi doi s-ar incadra mai bine la definitia etichetei pe care mi-ai pus-o mai sus (recunosc ca am gugalit ca sa vad ce inseamna). Si pe bune , ne numaram cratimele acuma ?? Nu ca ar trebui sa-ti dau tie explicatii , dar recunosc ca am probleme cu dativul si pronumele neaccentuat dar asta e din cauza folosirii tasturii unde folosind numai pe "i" reflexul meu este sa pun cratima. You are happy now ? Revenind la subiectul nostru-comentariul tau- ce anume din indignarea(!?) mea te-a "indignat" ? Serios acuma .. pai tu amintesti de PAJERO aici ( ca presupun ca la asta te referi cand pui alaturi Mitsubshi si Dakar-ul ) si te intrebi de ce sunt eu indignat (de fapt sunt ingrijorat fiindca multi o pot lua de buna )de alaturarea voluntara (sau nu) a unui model care are garda de 18 cm cu conceptul de OFFROAD ? Pai sa fie clar pt. toata lumea : NU INTRI CU UN AUTO CE ARE GARDA 18 CM IN OFFROAD. PUNCT. Asta in caz ca cineva si-ar pune intrebari vazand comentariul tau . Daca redactorul/rii au gresit si garda e de fapt mai mare, nu e problema mea , dar e o greseala mare. Iar sistemul 4x4 , din nou ,este opinia mea , am si spus asta in comentariul meu . Pai revenind la Pajero si Dakar ( tu ai amintit , nu eu) , hehe..ce vremuri, a fost prima mea experienta cu o masina de offroad , in 98-99 conduceam Pajero Sport (ala scurt) ,100 cai, 2,5 D parca. Nu iti trebuiau 'nspe sute de cai , cu reductor, blocat diferential si te duceai tata ..pana in varful muntelui daca te tineau "cohones". Pai cu sistemul ala vrei/vreti sa-l compari pe tu pe acest nou nu stiu cum..(super probabil vine de la super computerizat) ? Daca se duce un senzor pe-acolo sau crapa computerul (de ABS de exemplu, de la vreo frana violenta -eu am patit-o) ,ce faci , arunci masina ? Ma rog, chiar nu vreau sa fiu inteles gresit, sistemul asta poate chiar e bun si performant , dar eu unul personal nu l-as folosi si nici recomanda. Ceea ce vreau sa exprim in primul rand este sa nu mai incercati stimati redactori (sau comentatori) sa insuflati oamenilor ca toate/anumite SUV-uri au valente offroad doar fiindca au un sistem 4x4. In conditiile pe care le-ati expus voi mai sus ( zapada si un lac inghetat) poti foarte bine sa te dai si cu un Golf 4 x 4 si chiar sa te distrezi copios . Nu sunt nici pe departe un expert in offroad (m-a tinut destul de putin acea "pasa" a vietii mele si acum mult timp , dar inca am condus pana recent masini 4 x 4 si chiar SUV ultimul = Sportage) dar cateva lucruri de baza am retinut : garda mare, unghiuri de atac si mai mari, Diesel neaparat, sistem 4x4 cat mai simplu . Aaa ,si ca nici-un SUV din ziua de astazi nu trebuie alaturat (nici macar in treacat) lui PAJERO - vorbim de o legenda aici, un titan - chiar daca este de la acelasi producator . Sa dea Domnu' sa reinvie japonezu ajutat de acest Eclipse (doamne ce greu mi-a fost sa-l rostesc, ce-or fi avut cu memoria vestitului sedan ?) dar imi (ups, iar era sa pun cratima) e tare greu sa cred asta . Cu stima si fara suparare...

  • Kirotractor, vineri, 02.02.2018 09:09

    @pipo: Mea culpa = scuze, am exagerat - uitînd și că scrisul pe smart/dumb-phone nu-i prea comod. N-am oricum vreo *poziție* p-aici de apărat - sînt un simplu chibiț ca voi toți, poate doar cu mai multă experiență motivată d-un CV incluzînd domeniul auto-moto. Tema 4x4 e f. amplă oricum și, trecînd peste micul detaliu că Eclipse ăsta are de fapt 21,5 cm gardă la sol (și nu doar 18 cm), sistemele preponderent electronic activate sînt preferate-n ultima vreme pe motive legate de consum mai ales (v. noul Audi A4 Allroad.) Modelele tot-teren *hard-core* nu (prea) apelează la ele ce-i drept, dar nu-i cazul să dezvolt eu tema, deși aș putea - din simplul motiv că am mai făcut-o acum niște ani, în reviste pe hârtie însă. Poate nici nu mai e nevoie de analize hiper-tehnice cu avalanșa de date disponibile acum pe net, dar tot mai cred că n-ar strica nici pe site-urile actuale explicații măcar rezumative despre diferențele între sisteme 4x4 gen Haldex, Torsen și GKN să zicem.

  • pipo, vineri, 02.02.2018 14:25

    @Kirotractor : nu-i bai , stai linistit, sper ca nu e cu suparare asa cum am scris si mai sus. Dar exact in aceasi zi parca, imi mai trasese unul atentia pt. o cratima tot pe-aici si mi-am zis "what the f..k !?..astia chiar n-au alta treaba decat sa-mi numere cratimele ? Cand altii nu pot sa scrie o propozitie ? Si mi-a casunat pe tine.. Ai foarte mare dreptate cu explicatiile despre sistemele 4x4 si nu ca "n-ar strica" dar eu personal chiar consider ca sunt NECESARE pe aceste site-uri inclusiv pe acesta. Intr-adevar trebuie sa fie cat mai concise/simpliste ca sa fie intelese . Sunt ingrijorat sa vad ca tot mai multi se uita dupa aceste SUV-uri si echipate 4x4 dar fara sa realizeze (sunt sigur ca marea lor majoritate nu o fac) ce complicatii implica tehnologic aceste auto si mai ales ce costuri suplimentare v-or avea cu intretinerea/reparatiile acestora . Sa nu mai vorbesc de consumul pe care-l au aceste "turbomotorase" mult discutate si mult ravnite. Cred ca 90% din cei care sunt interesati acum de aceste SUV-uri chiar nu au nevoie de ele si mai cred ca daca ar fi mult mai bine informati despre costurile reale nu s-ar mai ingramadi asa, cel putin o parte din ei. Stima..