MINI Cooper 5 uși

2.0 Benzina Turbo 192CP Man6 Cooper S

Tinuta de drum

5.0

Am început acest test cu îmbrățișarea fermă a scaunelor sport John Cooper Works. Poziția la volan în Mini Cooper S este una joasă, iar forma volanului îți dă indicii că te-ai urcat într-o mașină cu valențe sportive.

Suspensia lui Mini Cooper S este fermă, iar împreună cu controlul dinamic al amortizoarelor (500 de euro), lucrurile se apropie de perfecțiune. Sunt fanul mașinilor mici și cu atuuri sportive, iar Cooper S îmi vine mănușă. Cei care sunt în căutarea unei mașini cu ceva mai mult confort, nu se orientează bine dacă se gândesc la acest segment. Poate doar fostul Fiesta ST200, gata să fie înlocuit și el în 2018, să fie ceva mai blând cu rinichii dumneavoastră.

Direcția lui Cooper S are o precizie chirurgicală și este una dintre cele mai bune din segmentul Hot Hatch-urilor de clasă mică. Trenul de rulare împreună cu sistemul de propulsie fac din Cooper S un kart supraponderal pe care îl poți folosi zilnic.

Dacă pe modul Green lucrurile sunt ceva mai blânde (motor, accelerație, amortizoare), pe modul Sport totul este dus la extrem. Vei simți fiecare imperfecțiune a drumului, dar în același timp te vei bucura din plin de un comportament agil capabil să-ți pună pe mutră un zâmbet larg. 

  • M_Frank, miercuri, 10.01.2018 17:26

    Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.

  • cornel.socariciu, miercuri, 10.01.2018 17:43

    @M_Frank Noua generație Fiesta ST încă nu este disponibilă, iar cea veche nu mai apare în ofertă.

  • octav71, miercuri, 10.01.2018 18:56

    Navigatia aia in interiorul cercului central e intr-un mare fel, cam ca firul de par care iti intra in ochi si te chinui 2 zile sa scapi! In rest, masina.

  • Kirotractor, duminică, 14.01.2018 17:08

    "Vîndut în 2016 în 8.600 exemplare, Volkswagen Polo GTI ocupa locul secund al clasamentului citadinelor... musculoase, după Ford Fiesta ST (11.400), dar înaintea lui Peugeot 208 GTi (4.000 ex.), Clio Renault Sport (2.500 ex.) și DS 3 Performance. Dar, incluzînd și modelele așa-zis premium, Mini Cooper S (23.400 exemplaire vîndute în Europa - 2016) rămîne liderul segmentului B Hot-hatch." Sursă: JATO Dynamics (și traducere proprie.) Concluzii (tot proprii, dar mai subiective decît traducerea): 1. fosta generație Polo GTI (1.8 TSI 192 CP) a avut destul succes ca să fie utilizată ca termen de comparație 2. sînt deci premize ca și actuala să se vîndă bine 3. Mini Cooper S răstoarnă toată logica argumentelor legate de raportul preț / performanțe (logică după care nu-și face banii - zic eu, dar mulți alții uite că au cu totul altă părere.)

  • Coco, duminică, 21.01.2018 15:14

    Este o mașină minunată dar care va avea că target iubitorii mărcii va și cei ce își doresc lifestyle. Pragmatic vorbind alegerile argumentate raportat la raportul preț/ performanțe rămân Polo GTI, Fiesta ST și Fabia RS.