Tinuta de drum
Am început acest test cu îmbrățișarea fermă a scaunelor sport John Cooper Works. Poziția la volan în Mini Cooper S este una joasă, iar forma volanului îți dă indicii că te-ai urcat într-o mașină cu valențe sportive.
Suspensia lui Mini Cooper S este fermă, iar împreună cu controlul dinamic al amortizoarelor (500 de euro), lucrurile se apropie de perfecțiune. Sunt fanul mașinilor mici și cu atuuri sportive, iar Cooper S îmi vine mănușă. Cei care sunt în căutarea unei mașini cu ceva mai mult confort, nu se orientează bine dacă se gândesc la acest segment. Poate doar fostul Fiesta ST200, gata să fie înlocuit și el în 2018, să fie ceva mai blând cu rinichii dumneavoastră.
Direcția lui Cooper S are o precizie chirurgicală și este una dintre cele mai bune din segmentul Hot Hatch-urilor de clasă mică. Trenul de rulare împreună cu sistemul de propulsie fac din Cooper S un kart supraponderal pe care îl poți folosi zilnic.
Dacă pe modul Green lucrurile sunt ceva mai blânde (motor, accelerație, amortizoare), pe modul Sport totul este dus la extrem. Vei simți fiecare imperfecțiune a drumului, dar în același timp te vei bucura din plin de un comportament agil capabil să-ți pună pe mutră un zâmbet larg.
Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.