
Consum
Cu timpul, genele britanice s-au dus, dar prin contopirea cu "prințul" din Munchen, Mini a dobândit un caracter premium. Iar acest lucru îl propulsează într-un segment slab populat. Singurul Hot Hatch premium de clasă mică pe care britanicul îl are de înfruntat este Audi S1 Sportback. Din păcate, duelul este pierdut din start pentru că neamțul este mult mai puternic și oferă și tracțiune integrală.
În aceste condiții, varianta în cinci uși a lui Mini Cooper S trebuie să apeleze la celebrul umor negru al britanicilor și să arunce mănușa în fața Hot Hatch-urilor clasice precum Renault Clio RS și Volkswagen Polo GTI. Și toate acestea în condițiile în care ambele modele amintite mai sus vin cu o cutie automată cu dublu-ambreiaj, și nu cu o transmisie manuală, așa cum era configurat Mini-ul de test. În același timp, Audi S1 Sportback spune că "papă" 7.3 litri/100 de kilometri.
Doar de dragul comparației, vă spun că un Cooper S echipat cu transmisia automată cu șase trepte consumă, pe hârtie, 5.4 litri/100 de kilometri.
În ceea ce privește consumul, britanicii spun că Mini Cooper S în cinci uși echipat cu transmisia manuală "înghite" 7.7 litri la 100 de kilometri în regim urban, 4.8 litri/100 de kilometri în afara orașului și 5.9 litri/100 de kilometri în regim mixt. Atât Clio RS în varianta de 200 de cai putere, cât și Polo GTI (200 CP) promit un consum mediu egal cu cel amintit de Mini.
În cadrul testului am parcurs peste 1.200 de kilometri, circa 700 dintre aceștia fiind rulați în afara orașului. Consumul mediu pentru cei peste 1.200 de kilometri a fost de 7.3 litri/100 km. Pe porțiunile rulate în afara orașului am obținut un consum de 6.4 litri/100 km, iar în oraș, consumul mediu afișat a variat în jurul valorii de 9 itri/100 km.
Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.