MINI Cooper 5 uși

2.0 Benzina Turbo 192CP Man6 Cooper S

Consum

5.0

Cu timpul, genele britanice s-au dus, dar prin contopirea cu "prințul" din Munchen, Mini a dobândit un caracter premium. Iar acest lucru îl propulsează într-un segment slab populat. Singurul Hot Hatch premium de clasă mică pe care britanicul îl are de înfruntat este Audi S1 Sportback. Din păcate, duelul este pierdut din start pentru că neamțul este mult mai puternic și oferă și tracțiune integrală.

În aceste condiții, varianta în cinci uși a lui Mini Cooper S trebuie să apeleze la celebrul umor negru al britanicilor și să arunce mănușa în fața Hot Hatch-urilor clasice precum Renault Clio RS și Volkswagen Polo GTI. Și toate acestea în condițiile în care ambele modele amintite mai sus vin cu o cutie automată cu dublu-ambreiaj, și nu cu o transmisie manuală, așa cum era configurat Mini-ul de test. În același timp, Audi S1 Sportback spune că "papă" 7.3 litri/100 de kilometri.

Doar de dragul comparației, vă spun că un Cooper S echipat cu transmisia automată cu șase trepte consumă, pe hârtie, 5.4 litri/100 de kilometri.

În ceea ce privește consumul, britanicii spun că Mini Cooper S în cinci uși echipat cu transmisia manuală "înghite" 7.7 litri la 100 de kilometri în regim urban, 4.8 litri/100 de kilometri în afara orașului și 5.9 litri/100 de kilometri în regim mixt. Atât Clio RS în varianta de 200 de cai putere, cât și Polo GTI (200 CP) promit un consum mediu egal cu cel amintit de Mini.

În cadrul testului am parcurs peste 1.200 de kilometri, circa 700 dintre aceștia fiind rulați în afara orașului. Consumul mediu pentru cei peste 1.200 de kilometri a fost de 7.3 litri/100 km. Pe porțiunile rulate în afara orașului am obținut un consum de 6.4 litri/100 km, iar în oraș, consumul mediu afișat a variat în jurul valorii de 9 itri/100 km. 

 

  • M_Frank, miercuri, 10.01.2018 17:26

    Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.

  • cornel.socariciu, miercuri, 10.01.2018 17:43

    @M_Frank Noua generație Fiesta ST încă nu este disponibilă, iar cea veche nu mai apare în ofertă.

  • octav71, miercuri, 10.01.2018 18:56

    Navigatia aia in interiorul cercului central e intr-un mare fel, cam ca firul de par care iti intra in ochi si te chinui 2 zile sa scapi! In rest, masina.

  • Kirotractor, duminică, 14.01.2018 17:08

    "Vîndut în 2016 în 8.600 exemplare, Volkswagen Polo GTI ocupa locul secund al clasamentului citadinelor... musculoase, după Ford Fiesta ST (11.400), dar înaintea lui Peugeot 208 GTi (4.000 ex.), Clio Renault Sport (2.500 ex.) și DS 3 Performance. Dar, incluzînd și modelele așa-zis premium, Mini Cooper S (23.400 exemplaire vîndute în Europa - 2016) rămîne liderul segmentului B Hot-hatch." Sursă: JATO Dynamics (și traducere proprie.) Concluzii (tot proprii, dar mai subiective decît traducerea): 1. fosta generație Polo GTI (1.8 TSI 192 CP) a avut destul succes ca să fie utilizată ca termen de comparație 2. sînt deci premize ca și actuala să se vîndă bine 3. Mini Cooper S răstoarnă toată logica argumentelor legate de raportul preț / performanțe (logică după care nu-și face banii - zic eu, dar mulți alții uite că au cu totul altă părere.)

  • Coco, duminică, 21.01.2018 15:14

    Este o mașină minunată dar care va avea că target iubitorii mărcii va și cei ce își doresc lifestyle. Pragmatic vorbind alegerile argumentate raportat la raportul preț/ performanțe rămân Polo GTI, Fiesta ST și Fabia RS.