Mercedes-Benz Clasa X

3.0 Diesel Turbo (X350d) 258CP 4x4 Aut7

Motor / Transmisie

4.5

Motorul care te poate face să crezi că X-Class ajunge în vârf de munte este un diesel V6 de 3.0 litri. Este un agregat născut și crescut în pepiniera din Stuttgart, deci nu vor mai exista compromisuri la capitolul putere. Să fim serioși, un diesel Nissan nu este o trăsătură care să excite simțurile unor adevărați fani Mercedes.

Acum însă, X-Class este pregătit să sfâșie concurența și să pună probleme mari unui best-seller ca Volkswagen Amarok, disponibil și el cu un V6. Am așteptat motorul acesta ca pe investitorii străini după Revoluție. Și n-am fost dezamăgit.

Diferența de resurse între unitatea V6 și cei patru cilindri biturbo de pe versiunea X250d este colosală. Este suficient să te uiți pe hârtie și o să îți faci o idee. La volan însă, cei 550 de Nm, livrați pe o plajă de turații uimitor de generoasă pentru un diesel (1400-3200 rpm), te fac să te simți regele șoselelor. Când apeși cu forță pedala de accelerație, Mercedes X350d tușește scurt și apoi te împinge voinicește înainte. E ca și cum tu, un pitic, te-ai afla în spinarea lui Gulliver și i-ai putea controla toate mișcările.

Cei 258 de cai putere (surpriză sau nu, este o valoare identică cu ce oferă Amarok V6) au darul de a te scăpa de inhibiții atunci când te pregătești de o depășire cu mastodontul ăsta de 5.3 metri lungime.

Dacă între motoare există o diferență atât de mare, și între cutia 7G-Tronic și cea a lui Navara există. Mercedes nu putea oferi un motor de concepție proprie cu o cutie furnizată de altcineva. Trebuia să aibă o pereche perfectă, așa că transmisia cu convertizor de cuplu completează excelent cei șase cilindri.

Nu o să aibă un regim de operare similar cu ce găsim pe SUV-urile Mercedes, adică poate nu o să fie atât de rapidă, dar cu siguranță exploatează suficient de bine cei 252 de cai. Poate face o retrogradare bună, asigură o liniaritate excelentă și confort. E fix ce recomandă doctorul alături de motorul acesta. În plus, există și mai multe moduri de rulare, care permit o livrare diferită a resurselor: Eco, Sport, Confort, Manual și Offroad.

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:11

    N-am vazut niciodata live un Niss..Mercedes X condus de cineva i care a nu fie de la reprezentanta,scris pe el sau neavand la nr mbr sau ceva asemanator. Se "vand" in draci :)

  • Adrian24, joi, 17.01.2019 12:19

    Nu înțeleg! Garda la sol aproape 20 cm! Mai mica decat la Duster! Wtf!!!

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:27

    Sunt sceptic in legatura cu viteza maxima.Am mers cu M-ul,3.0 diesel. Nici de a dracu n-a vrut sa treaca de 206-208 pe gps ca pe ac arata mult mai mult.Asta e si mai dulap si mai e si pick-up,aerodinamica mai slaba.

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:29

    Acum am citit in fisa tehnica trecuta viteza maxima 176. O citisem p'aia din text trecuta gresit,205km/h

  • zet, joi, 17.01.2019 12:34

    de curiozitate, unde e Amarok best-seller? Nu Ford Ranger e cel mai vandut?

  • Costel, joi, 17.01.2019 17:01

    ii cenzura pe automarket ii sters scrisu meu si asta nu ii fain ii de spus ca nu ii importanta viteza maxima la masina aceasta ii mai importante unghi de atac , ventral ii important demultiplicare transmisie prima viteza ii fain v6tdi ca la amarok ca ii caroseria grea la motor 4 cilindri cam astea ii pe scurt

  • c, joi, 17.01.2019 19:18

    NISSAN-zapezit asa de tare drumurile ca sa avem nevoie de asa ceva? Ma pot contrazice toti patronii de cabana montana, toti sefii de santier , toti directorii de ocol silvic sau toti bosii de gatere...

  • Ion, vineri, 18.01.2019 08:38

    Amarok, best-seller? Wow! Bine ca se "infratesc" VW si Ford ca sa-i invete VW pe novicii de la Ford cum se fac pick-up-urile!

  • vlads, vineri, 18.01.2019 11:16

    Nu cadillac a scos primul pick up premium din lume?intreb pentru un prieten

  • ediflorianus, vineri, 18.01.2019 23:13

    Navara (tekna) e o dezamăgire, design frumos , consum ok , dar în rest nu am cu ce o lăuda. Ford-ul Ranger 3.2 Limited era net-superior... la (motorizare)performanță...

  • keepcalm, sâmbătă, 19.01.2019 22:39

    O iesire timida a MB si in acest segment, sunt noi pe acest segment trebuie sa fim mai ingaduitori cu ei :)), sunt singur ca au studiat ei piata si au luat in calcul daca se merita sa intre si pe acest segment sau nu, ca se vor vinde bine sau nu timpul va decide si binenteles buzunarul cumparatorului @ion Nu am citit inca nici un articol unde sa scrie ca cineva a reusit sa reuseasca sa treaca la vanzari peste seriile F de la ford @vlads Cred ca au uitat de modelul escalade ext a celor de la cadillac, care sunt si ei la randul lor un brand premium

  • ediflorianus, luni, 21.01.2019 12:40

    Nu sunt noi , au avut pick-up-uri din anii WW2. Posibil să fie cei mai vechi. TN / T1 /T2 /L319 ,G-wagen, Unimog doar o listă scurtă..... Păcat că nu se bazează în totalitate pe tech-intern. (caroserie Navara? motoare Renault? off-offf... long gone the 60-s-70-s)

  • ladislau, marţi, 09.04.2019 13:29

    Nissan Navara nu are cutie automată CVT ci tot cu 7 trepte cu convertizor de cuplu, de la AISIN. Ford Ranger 3,2 nu e V6 ci cu 5 cilindrii linie.