Mercedes-Benz Clasa G

4.0 Benzina Biturbo (G500) 422CP 4x4 Aut9

Tinuta de drum

4.5

Atunci când a lansat noua generație Clasa G, toți fanii Mercedes, dar și toți fanii ieșirilor dificile în off-road, s-au temut că esența vechiului tanc german se va dilua. Inginerii din Stuttgart cunoșteau așteptările pieței și tradiția pe care trebuiau să o respecte, așa că nu au făcut compromisuri. Au încercat și au reușit să păstreze veleitățile off-road ale vechiului model. Ba mai mult, cu ajutorul tehnologiei avansate, le-au dus chiar mai departe.

Nu vorbesc citind o fișă tehnică sau un comunicat de presă. Pentru că despre astfel de mașini nu poți vorbi fără să le verifici potențialul. Vreme de trei ore am supus noul G-Klasse unor chinuri cumplite pe circuitul de off-road al Academiei Titi Aur. Am avut cu mine pe Rasty Petzalis, un specialist alături de care m-am aventurat pe toate șleaurile acoperite cu zăpadă sau noroi.

Este incredibil cât de potent a rămas G-Klasse. Este suficient să apeși butonul Low Range (doar când schimbătorul este pe Neutral) și aventura începe. Exploatarea se poate face până la o viteză maximă de 40 de km/h. Dar, în condiții dificile, abia dacă sari de 20 de km/h. Am avut de urcat pante cu înclinație mare, acoperite de zăpadă. Am cuplat toate cele trei diferențiale, evidențiate clar pe planșa de bord, și G-Klasse a urcat fără probleme. Cuplul motor te împinge cu o forță fantastică. Trebuie doar să știi să așezi mașina, pentru că accelerația e cea mai ușoară sarcină pe care o ai de executat.

Cu o gardă la sol de 24 de centimetri, care te chinuie puțin la urcarea în mașină, după cum ziceam și mai devreme, nu te simți însă inconfortabil în off-road. Ai o capacitate de traversare a unui vad cu apă de 70 de centimetri (cu 10 centimetri mai mult decât pe vechiul model), unghi de atac de 31 de grade și unghi de degajare de 30 de grade. Sunt valori bune pe hârtie, a căror importanță am descoperit-o pe circuitul off-road. Au fost multe vaduri în care mașina nu a fost în pericol să-și piardă spoilerele sau să rămână suspendată.

Pe puntea față, Mercedes a instalat acum o suspensie independentă și a repoziționat diferențialul frontal, astfel că a crescut și mai mult distanța până la sol. Am parcurs toate provocările circuitului cu un set de anvelope de iarnă. Pot doar să-mi imaginez ce ravagii ar face un G-Klasse încălțat cu anvelope de off-road. Nu mai vorbesc de eventuale modificări aduse trenului de rulare sau unghiurilor.

Cum se conduce însă Mercedes G-Klasse pe asfalt? E o întrebare cât se poate de pertinentă, având în vedere că tot mai multe SUV-uri sunt rafinate cu ocazia faceliftului. Tancul german nu face excepție. Am zis că este incredibil cât de potent a rămas în off-road, dar, de fapt, ceea ce este cu adevărat incredibil este modul în care mașina reușește să combine duritatea unui off-roader veritabil cu normalitatea unui SUV premium.

Bineînțeles că vorbim de o suspensie destul de rigidă, având în vedere prezența în continuare a unei punți fixe pe spate, însă ea se simte mult mai bine închegată și antifonată comparativ cu vechiul G. Pe autostradă o să-ți dea o senzație de siguranță, de relaxare, de nepăsare pentru gropi sau denivelări. Ele se simt prea puțin, iar antifonarea suspensiei a fost bine pusă la punct.

G-Klasse rămâne însă un ruliu uriaș, pe care e bine să-l cântăriți atent atunci când intrați mai tare în viraje. Foarte importantă și pregătirea înainte de viraj. Spun asta pentru că ar trebui să cunoașteți foarte bine resursele de frânare, înainte să abuzați de toți cei 421 de cai. Inerția unei mașini de două tone și jumătate, garda la sol ceva mai mare, sunt detalii cu care frânele se luptă la fiecare apăsare mai zdravănă a pedalei. Practic, acesta este aspectul care o să vă aducă aminte că vă aflați într-un off-roader. Nu vă rămâne decât să anticipați bine modul în care G-Klasse poate frâna.

Direcția s-a îmbunătățit și este ceva mai asistată, însă tot o să vi se pară ușor greoaie în oraș. Și apropo de rularea urbană, trebuie să nu uitați că mașina asta atât de mare nu are o manevrabilitate excelentă. Raza de bracare este destul de mare și o să vă treziți executând multe manevre în spații înguste.

  • corsar, miercuri, 30.01.2019 13:30

    Sa inteleg ca v-a placut sunetul usilor...Curios!

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 30.01.2019 13:53

    @corsar La aproape orice masina, sunetul cand inchizi usa e diferit. Unele se aud deranjant, altele bine ! Nu ma mira.... ps. Masina asta chiar daca a ramas un tanck, tehnologia in exces pusa pe ea nu o va face nemuritoare ca pe inaintasii ei G-urile de pana in 2000.

  • dan_grc, miercuri, 30.01.2019 13:56

    Probabil că acest G este singurul Mercedes testat de AM în ultima vreme care are un sunet corespunzător la închiderea ușilor, că doar nu era remarcat la clasa X. La acest preț n-ar trebui să existe materiale la interior mai puțin calitative, costă cât clasa S, nu cu aceeași motorizare, un S cu V8 ajunge pe la 150.000, dar cu 136.000 te lipești la un trei litri benzină.

  • Tatraurs, miercuri, 30.01.2019 15:06

    Am mers cu vechiul G Amg. Era horror la condus dar accelera incredibil pe linie dreapta. Consumul in bucuresti era de 50l/100km(cinzeci). Avea autonomia mai mica ca la orice electrica de acum. Scump rau austriacul Puch.

  • adi_10, miercuri, 30.01.2019 16:30

    24 consum in oras:)))))...mda, sunt fan Mercedes dar masina asta nu ma atrage. nici ca aspect, nici ca pret de achizitie si nici din punct de vedere al consumului. Ramane motorul, puternic dar de multe ori inutil. Imi iau un Mercedes E - Classe si imi mai raman vreo 60 - 70 de mii de euro sa imi mai cumpar ce vreau eu si sa merg unde vreau eu.

  • Corocsenie Adrian, joi, 31.01.2019 01:01

    @adi_10 Cand esti mafiot nu mai gandesti asa. Asta e masina ideala pt. mafie ! La ei banii nu conteaza. Calculele cu consumul si intretinerea sau un eventual accident si pierderea a 150 de mii euro sunt fix pix ! Spune cate G-uri ai vazut pe net sau pe strazi si cine le conducea ? 95% mafia. 4% seicii de prin Emirate si 1% pasionatii care isi iau de la gura sa aiba un G.

  • danj, joi, 31.01.2019 09:55

    evident masinile celor 5 comentatori valoreaza, toate, cat usa spate a unui G din nou apare fenomenul vulpe-struguri

  • @danj, joi, 31.01.2019 13:26

    Dar dumneata ce masina ai ? Se comenteaza in functie de masina personala ?

  • danj, joi, 31.01.2019 13:54

    nu se comenteaza functie de masinile detinute, dar ca sa comentezi despre g500 trebuie sa te dai cu el prima data si apoi sa vorbesti.

  • Jand, joi, 31.01.2019 17:47

    A mai apărut un danj care crede că dreptul la opinie al altora trebuie să fie condiționat de propria lui opinie.

  • mm, vineri, 01.02.2019 07:31

    basina suprema, o masina total inutila, a carui unic scop este sa gadile orgoliile imense ale caracterelor minuscule. Admirabil MB ca au reusit sa satisfaca acest sector de piata, dar as adauga ca totusi n-au avut curaj pana la capat, ar fi trebuit sa coste 500k.

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:12

    Inutil “coteț” pt zona europeana, poate au succes in zona golfului persic, in state nici o sansa la succes, americani au si si “cotețele” lor scumpe si care nu sunt mici deloc

  • Corocsenie Adrian, vineri, 01.02.2019 14:51

    @keepcalm Stai linistit ca vor cumpara Rusii si Albanezii flote intregi.

  • xxx, sâmbătă, 02.02.2019 17:12

    Raman la părerea de dulap pe roti foarte scump! Exista cocalari suficienți ca s-o cumpere!

  • robert, sâmbătă, 23.02.2019 22:50

    poate vechiul g63 avea o viteza maxima cu 10 km mai mare, cel nou ajunge la 250km/h