Mercedes-Benz Clasa G

4.0 Benzina Biturbo (G500) 422CP 4x4 Aut9

Motor / Transmisie

5.0

Când pornești motorul versiunii G500 te simți special. E ca și cum ai primi cheile unui muzeu al mecanicii. Sunt puține mașini care mai păstrează motoare V8 sau V12 și ignoră normele de poluare. Pornirea la rece a V8-ului este unul dintre cele mai frumoase sunete din lume și va deveni cel mai așteptat moment al zilei. După cel al unui V12.

De fapt, dacă mă întrebați cu ce am rămas după ce am condus mașina asta, o să vă răspund că am rămas cu sunetul motorului. Atunci când urci către 5000 de rotații și te afli în modul Sport e un adevărat orgasm auditiv. Nu mai vorbesc de obrăznicia retrogradării din padele, doar din dorința de a-ți mângâia timpanul cu horcăitul celor opt cilindri. Nevoi primare care pot părea vulgare, dar care îți fac atât de bine.

Dincolo de experiența auditivă magistrală, G500 vine cu 422 de cai putere și cu un cuplu maiestuos de 600 de Nm, disponibil de pe la 2000 de rotații, până departe la 4250 de rotații. Sunt resurse generoase chiar și pentru o mașină de aproape două tone și jumătate. Ba uneori s-ar putea să ți se pară violente. Spre exemplu, atunci când pleci de pe loc de la semafor, în modul Comfort, o să simți mereu o smucitură care te ia prin surprindere. Este suficient să eliberezi frâna și mastodontul să plece mai repede decât te aștepți.

Tot ceea ce se ascunde sub capotă este îndestulător, fie că vorbești de o rulare pe autostradă, de una în off-road sau de un drum național. Cutia automată cu 9 rapoarte schimbă destul de liniar și încearcă să retrogradeze cât poate de bine. Pe modul Sport se descurcă chiar admirabil. Are însă momente când ezită și e bine s-o mai ajuți tu din padele.

  • corsar, miercuri, 30.01.2019 13:30

    Sa inteleg ca v-a placut sunetul usilor...Curios!

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 30.01.2019 13:53

    @corsar La aproape orice masina, sunetul cand inchizi usa e diferit. Unele se aud deranjant, altele bine ! Nu ma mira.... ps. Masina asta chiar daca a ramas un tanck, tehnologia in exces pusa pe ea nu o va face nemuritoare ca pe inaintasii ei G-urile de pana in 2000.

  • dan_grc, miercuri, 30.01.2019 13:56

    Probabil că acest G este singurul Mercedes testat de AM în ultima vreme care are un sunet corespunzător la închiderea ușilor, că doar nu era remarcat la clasa X. La acest preț n-ar trebui să existe materiale la interior mai puțin calitative, costă cât clasa S, nu cu aceeași motorizare, un S cu V8 ajunge pe la 150.000, dar cu 136.000 te lipești la un trei litri benzină.

  • Tatraurs, miercuri, 30.01.2019 15:06

    Am mers cu vechiul G Amg. Era horror la condus dar accelera incredibil pe linie dreapta. Consumul in bucuresti era de 50l/100km(cinzeci). Avea autonomia mai mica ca la orice electrica de acum. Scump rau austriacul Puch.

  • adi_10, miercuri, 30.01.2019 16:30

    24 consum in oras:)))))...mda, sunt fan Mercedes dar masina asta nu ma atrage. nici ca aspect, nici ca pret de achizitie si nici din punct de vedere al consumului. Ramane motorul, puternic dar de multe ori inutil. Imi iau un Mercedes E - Classe si imi mai raman vreo 60 - 70 de mii de euro sa imi mai cumpar ce vreau eu si sa merg unde vreau eu.

  • Corocsenie Adrian, joi, 31.01.2019 01:01

    @adi_10 Cand esti mafiot nu mai gandesti asa. Asta e masina ideala pt. mafie ! La ei banii nu conteaza. Calculele cu consumul si intretinerea sau un eventual accident si pierderea a 150 de mii euro sunt fix pix ! Spune cate G-uri ai vazut pe net sau pe strazi si cine le conducea ? 95% mafia. 4% seicii de prin Emirate si 1% pasionatii care isi iau de la gura sa aiba un G.

  • danj, joi, 31.01.2019 09:55

    evident masinile celor 5 comentatori valoreaza, toate, cat usa spate a unui G din nou apare fenomenul vulpe-struguri

  • @danj, joi, 31.01.2019 13:26

    Dar dumneata ce masina ai ? Se comenteaza in functie de masina personala ?

  • danj, joi, 31.01.2019 13:54

    nu se comenteaza functie de masinile detinute, dar ca sa comentezi despre g500 trebuie sa te dai cu el prima data si apoi sa vorbesti.

  • Jand, joi, 31.01.2019 17:47

    A mai apărut un danj care crede că dreptul la opinie al altora trebuie să fie condiționat de propria lui opinie.

  • mm, vineri, 01.02.2019 07:31

    basina suprema, o masina total inutila, a carui unic scop este sa gadile orgoliile imense ale caracterelor minuscule. Admirabil MB ca au reusit sa satisfaca acest sector de piata, dar as adauga ca totusi n-au avut curaj pana la capat, ar fi trebuit sa coste 500k.

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:12

    Inutil “coteț” pt zona europeana, poate au succes in zona golfului persic, in state nici o sansa la succes, americani au si si “cotețele” lor scumpe si care nu sunt mici deloc

  • Corocsenie Adrian, vineri, 01.02.2019 14:51

    @keepcalm Stai linistit ca vor cumpara Rusii si Albanezii flote intregi.

  • xxx, sâmbătă, 02.02.2019 17:12

    Raman la părerea de dulap pe roti foarte scump! Exista cocalari suficienți ca s-o cumpere!

  • robert, sâmbătă, 23.02.2019 22:50

    poate vechiul g63 avea o viteza maxima cu 10 km mai mare, cel nou ajunge la 250km/h