Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

CLA220 CDI 2.2 177CP Aut

Motor / Transmisie

4.0

Pentru a da viață formelor elogiate mai sus, am primit versiunea CLA220 CDI Shooting Brake, echipată cu deja tradiționalul propulsor de 2.1 litri diesel, cu patru cilindri.

Puțin gutural, un comportament specific dieselului, și cu ușooare vibrații la pornire, propulsorul germanilor promite să fie cu adevărat intruziv în habitaclu abia la turații înalte.

Cei patru cilindri generează 170 de cai putere și un cuplu motor de 350 de Nm. Acesta din urmă este livrat foarte devreme, încă de la 1400 de rotații, ceea ce face ca break-ul coupe să se simtă foarte vioi. Resursele sunt suficiente chiar și pentru o mașină în care au intrat patru pasageri adulți și bagajele lor.

Transmisia automată cu șapte trepte oferită de Mercedes primește și bile albe și bile negre. Ea urcă liniar în rapoarte, dar are o ușoară întârziere la retrogradare, aspect care ar putea deveni enervant dacă nu te obișnuiești cu comportamentul mașinii, iar uneori ai nevoie urgentă de rezerve de putere. Așadar o alegere bună pentru cei comozi, dar perfectibilă.

Selectarea celor trei moduri de rulare va avea însă puternice influențe și asupra transmisiei, și asupra răspunsului accelerației. Modul eficient va anestezia funcțiile și te va răsplăti cu un grafic care îți răsplătește răbdarea cu statistici eco, iar modul Sport va anima puțin lucrurile și va trezi la viață cutia automată cu șapte rapoarte.

  • Boggdan, luni, 17.08.2015 12:20

    Mercedes CLA întotdeauna a fost cunoscut ca un model cu alura sportiva, iar această calitate nu este o excepție nici pentru varianta shooting brake.

  • Scorpionul_negru, luni, 17.08.2015 15:35

    Un singur cuvant pot spune. DRIC !

  • MB, luni, 17.08.2015 15:59

    Mie personal nu imi place masina. Din lateral pare cocosata, materialele interioare nu fac cinste MB si anumite tuse de design par fortate, as spune chiar stridente. Clasa A (nu conteaza ca e A, CLA, GLA) NU este un MB adevarat, sunt facute din materiale mai slabe calitativ pentru a nu se spune ca MB nu are modele in aceasta clasa. My 5 cents...

  • Tibi, luni, 17.08.2015 16:57

    De acord cu tine MB. Clasa A nu e un Mercedes. Dupa parerea mea Mercedes ar trebui sa fie doar clasa S si poate, poate clasa E si un SUV mare. Restul sunt intr-adevar jucarii de facut bani si de imagine (atat pentru Mercedes cat si pentru client). My 2 cents ... Spre deosebire de tine insa, mie imi plac si clasa A, si C, si restul.

  • Scorpionul_negru, luni, 17.08.2015 18:55

    @Tibi E class ? Glumesti ! Poate CLS ! Ala da. E-ul sa nu uitam ca in anumite tari e masina de pus pe taxi ! Mercedes-uri adevarate sunt CLS, S, AMG GT, SL, G, poate si GL. Restu sunt restu !

  • eu, luni, 17.08.2015 20:48

    De acord cu cei doi de sus, Mercedes ar trebui sa insemne : S class E si cateva suv-uri, asa cum procedeaza cei de la Lexus. Chiar ei au zis ca nu vor crea un rival pt CLA .

  • Mercedes e mercedes, marţi, 18.08.2015 10:32

    Bine că nu sunteți voi directori pe la Mercedes. Auzi cică doar S e mercedes. Ați mer sîn E Clasee ăla nou, de e taxi ”pe afară”? Sau c-klasse ăla de ”nu are treabă cu mercedes”. Vă uitați l aniște cifre pe hârtie/ecran și comentați aiurea. Mercedes e mercedes indiferent că e a,b,c,e sau s, când conduci unul, simți asta

  • MPT, marţi, 18.08.2015 19:58

    @Scorpionul-negru Pai tocmai de aceea E-class-ul este taxi in tarile civilizate, pentru confort si siguranta. Asa spui ca e taxi parca ar fi ultima categorie de din lumea auto. Nu comparam lumea civilizata la acest domeniu cu Romania.

  • andrei, marţi, 18.08.2015 21:32

    Nu o fi el Mercedes dar e departe de a fi VW sau Ford sau orice altceva de felul ăsta. Și e păcat că șefii de la Mercedes nu citesc comentariile de pe Automarket că sigur ar urca firma pănă la cer.

  • hazard, miercuri, 19.08.2015 12:20

    de mult timp nu am mai vazut o masina asa de frumoasa si inutila ca asta...

  • Tibi, joi, 20.08.2015 15:45

    ideea mea era ca oamenii cumpara Mercedes A, B, C si toata puzderia de modele pentru imagine, pentru ca se viseaza in S-class. La fel cum cumpara unii Mitsubishi Lancer de exemplu (exceptand STI), ca poate ii duce pe strada ca pe circuit. e o chestie pus snoaba si de orgoliu. Un mercedes mic nu are calitatea unuia mare (materiale, mecanica, inovatii). Si chiar de le-ar avea, o masina de lux e o masina mare. Bine, nu la fel de mare cat un Rolls Royce pentru ca aia e deja boala psihica. E amuzant cum se infoiesc toti in sustinerea unei marci auto pe care nu o detin.