Motor / Transmisie
Pentru a da viață formelor elogiate mai sus, am primit versiunea CLA220 CDI Shooting Brake, echipată cu deja tradiționalul propulsor de 2.1 litri diesel, cu patru cilindri.
Puțin gutural, un comportament specific dieselului, și cu ușooare vibrații la pornire, propulsorul germanilor promite să fie cu adevărat intruziv în habitaclu abia la turații înalte.
Cei patru cilindri generează 170 de cai putere și un cuplu motor de 350 de Nm. Acesta din urmă este livrat foarte devreme, încă de la 1400 de rotații, ceea ce face ca break-ul coupe să se simtă foarte vioi. Resursele sunt suficiente chiar și pentru o mașină în care au intrat patru pasageri adulți și bagajele lor.
Transmisia automată cu șapte trepte oferită de Mercedes primește și bile albe și bile negre. Ea urcă liniar în rapoarte, dar are o ușoară întârziere la retrogradare, aspect care ar putea deveni enervant dacă nu te obișnuiești cu comportamentul mașinii, iar uneori ai nevoie urgentă de rezerve de putere. Așadar o alegere bună pentru cei comozi, dar perfectibilă.
Selectarea celor trei moduri de rulare va avea însă puternice influențe și asupra transmisiei, și asupra răspunsului accelerației. Modul eficient va anestezia funcțiile și te va răsplăti cu un grafic care îți răsplătește răbdarea cu statistici eco, iar modul Sport va anima puțin lucrurile și va trezi la viață cutia automată cu șapte rapoarte.
Mercedes CLA întotdeauna a fost cunoscut ca un model cu alura sportiva, iar această calitate nu este o excepție nici pentru varianta shooting brake.