Mercedes-Benz Clasa S

S350d 3.0 258CP Amp. Lung 4x4 Aut

Tehnologie

5.0

Exemplarul testat de noi a beneficiat de numeroase dotări opționale care l-au făcut un veritabil banc de probe pentru tot ce are Mercedes-Benz mai bun de oferit. Însă chiar și fără aceste dotări suplimentare, S-Klasse vine cu o gamă generoasă de echipamente tehnologice, așa cum este de așteptat de la o mașină din acest segment.

Așa că vom trece rapid peste excelentul sistem audio Burmester, peste scaunele cu masaj care au funcții de răcire și încălzire și peste sistemul multimedia din dotare pentru a ne concentra pe un aspect anume al lui S-Klasse: sistemele de asistență a șoferului. Dacă multe modele au ajuns să aibă tempomat cu funcție de frânare, capabil să reducă viteza și să accelereze la loc atunci când rulează pe un drum în spatele unui alt vehicul și distanța dintre cele două scade, S-Klasse vine cu o funcție suplimentară, numită Steering Assist. Aceasta funcționează independent de tempomat și se activează separat de la un buton amplasat pe bord la nivelul genunchiului stâng al șoferului.

Ce face Steering Assist așa de special? Te ajută să brachezi mai ușor volanul. Până aici, nimic deosebit. Doar că S-Klasse cu Steering Assist poate să se conducă aproape singur cât timp volanul detectează că este ținut de mâna omului. Altfel spus, cât timp drumul are liniile trasate corect pe ambele laterale (aceasta este o observație personală, sistemul emite avertisment să preiei volanul când nu se îndeplinește această condiție), S-Klasse poate să vireze fără ca șoferul să depună un dram de efort, doar să țină volanul între palme.

Am experimentat sistemul pe DN1, cu tot cu tempomat, iar mașina a abordat singură mai multe viraje, sub atenta noastră supraveghere. Nu de alta, dar marcajele rutiere nu sunt perfecte și nu puteam risca să fac praf o mașină de peste 100.000 de euro doar ca să încerc un sistem de asistență a șoferului. În orice caz, senzația volanului care îți pleacă din mână și care se învârte fix cât e nevoie ca să iei virajul fără să depășești banda necesită o perioadă de acomodare. 

Probabil că peste 15-20 de ani și mașinile semnificativ mai ieftine vor avea așa ceva, deci obișnuiți-vă cu gândul. Funcția merge și la viteze mai mici cât timp sunt trasate liniile de ghidare prin ele, moment în care simți un mic ajutor electronic atunci când rotești volanul.

La nivel tehnic, actualul S-Klasse are deja tot ce îi trebuie să se conducă singur, singurul element lipsă fiind legislația care să-i permită lui Daimler AG activarea completă a funcției.

  • Scorpionul_negru, miercuri, 22.07.2015 12:34

    O masina exceptionala care nu poate fi descrisa decat intr-un cuvant... SUPREMATIE ! Ma gandesc daca acest model impresioneaza, cum o face S class Maybach. S-ul cu fiecare generatie a fost poate cea mai buna si echilibrata limuzina din lume. Nu ii poti reprosa nimic. Nici macar pretul piperat care il are. In comparatie cu Bentley si Rolls care tot cam aia fac (numai ca sunt mai deosebite) vine la un pret muuuuul mai mic. Am avut ocazia sa merg cu noul model si am stat in spate. Masina pluteste. Si era versiune scurta ! Mi-as dori sa vad cum e un S Maybach. Dar e mai greu de prins unul.... Pe scurt S class este o masina eleganta, cu tehnologie de varf , la un pret mare dar justificat. ps. Frumoasa culoare....o prinde !!

  • Marius, miercuri, 22.07.2015 12:41

    Asa da ! Acuma imi place si volanul. :)

  • Scorpionul_negru, miercuri, 22.07.2015 13:22

    @Marius Am uitat sa zic de el. DA ! Arata mai bine ca cel standard. Asta sport de pe S coupe da mai bine pe masina.

  • dan_grc, miercuri, 22.07.2015 13:58

    Poate mă înșel, dar cumva e primul S testat de AM? Dacă da, în sfârșit, a devenit importatorul mai disponibil. Despre modelul în sine nu mai sunt multe de spus, fantastic poate, despre preț? Nu mai apar multe plângeri? Are motor diesel doar, adică "decât ", la banii ăștia...

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 22.07.2015 14:12

    Sub Cadillac CT6 din toate punctele de vedere. A fost ce-a fost la lansare, insa acum cu noi rivali in segment, a ramas totusi o masina depasita estetic si moral. Iar greutatea de tanc, o face sa sufere la capitolul performante. Sa nu uitam ca CT6 este cel mai usor full-size din clasa, asadar asta inseamna inovatie cu adevarat. Inca un concurent pe masura ar fi Jaguar XJ Ultimate si Lexus LS600Hl, care la anul prin viitoarea generatie va avea si propulsie fuel cell.

  • dan_grc, miercuri, 22.07.2015 14:26

    Ei uite că nick ul asta îmi place, ivanoff nu prea mai mergea. Încă nu ne-ai spus ce fel de butoane va avea viitorul LS, va rămâne la electrostatice sau trec pe hidrogen? Oricum, așteptăm cu nerăbdare întoarcerea tăticului limuzinelor .

  • @Madalescu_Georgian, miercuri, 22.07.2015 14:36

    Bine ai revenit Ivanoff:))

  • @dan_grc, miercuri, 22.07.2015 14:41

    Am citit ca Lexus LS se va lansa undeva prin mai 2017, la foarte mult timp de la lansarea ultimei generatii. Probabil atunci aceasta varianta de S va beneficia si de un facelift. Butoanele nu stiu cum vor fi, dar cred ca vor avea si in 2017 acelasi sistem de control multimedia(mouse) depasit. Insa conform specialistilor va fi peste orice masina germana ce se va lansa pana in anul 2100:))

  • Adi, miercuri, 22.07.2015 14:54

    @Madalescu_Georgian E drept ca acel Cadilac arata senzational si ceva mai proaspat ca S-ul. Dar la tehnologie si performante sa fim realisti....nici peste 10 generatii nu vor ajunge la nivelul S-ului !

  • zarnesteanu, miercuri, 22.07.2015 15:00

    Baieti, ce sa zic, jos palaria. In primul rand pentru un review detaliat cu Mercedes si mai ales, wow! cu S Class. Nu ma intereseaza ce nota primeste, pentru ca orice masina pe lumea asta are plusuri si minusuri. Iar gusturile nu se discuta. Sa speram ca vom vedea mai multe din gama Mercedes, macar pentru comparatie cu alti constructori. Sebastian, iar m-ai facut sa rad. Deci sa intelegem ca te-ai spurcat la masaj :):):) Mai, si inginerii astia, sa te faca mereu sa pornesti butonul dupa fiecare ciclu :):):) He-heeei, altii doar viseaza la asa ceva, chiar si asa limitat de timp. Macar o tura dupa ce te urci in masina dupa o zi de lucru la calculator :) Inca odata, felicitari pentru articol si la mai multe !!!

  • Pana, miercuri, 22.07.2015 15:18

    Su unii spuneau ca Seria 7 la 90000 de euro este prea scump...

  • Mecanicu', miercuri, 22.07.2015 15:20

    Nu pot sa ma abtin: Aceasta este o masina pentru cineva care isi permite un sofer si sa stea pe locul din spate. Stiu o gramada de cocalari care merg cu Mercedes clasa S pe santier, lasa gemurile jos si dau muzica la maxim. Nu vad nicio placere sa conduci aceasta balena. Nu contest calitatile masinii, respect progresul tehnologic promovat de Mercedes, doar ca in opinia mea este o masina de protocol, cand o sa ajung Presedinte de Corporatie sau de Stat o sa o trec pe lista :) Eu pentru o masina pe care sa o conduc cu placere, as merge pe Porche Panamera

  • Vasile Gogosar, miercuri, 22.07.2015 15:22

    Bun review, iar masina si mai buna. Chiar ca este etalonul in clasa ei, cu toate ca noul seria 7 se apropie, iar in viziunea mea depaseste la anumite lucruri S-ul. Un lucru ma enerveaza totusi, nu inteleg de unde apetitul asta al europenilor pentru motoare diesel mai ales la masinile din clasa asta, mi se pare stupid sa dai atatia bani pe masina sa o personalizezi in fel si chip si sa ii lasi motorul standard, unde sunt S500 sau S600? pacat.

  • unckle, miercuri, 22.07.2015 15:55

    Oferta saraca de diesel .. pa draq. Daca judeci prin ochii alora de cumpara masini de 100k+ si nu au bani de gaz, poate ... dar trebuie apreciat faptul ca MB nu da curs imbecilitatii publicului care acum ajunge in zona de lux, si ofera un diesel, ca sa fie. In rest ofera motoare care au ce cauta, cu adevarat, pe un automobil de lux, asa cum au pretentia clientii care au stiut ce-i aia lux si acum 30 de ani. Capitolul pret ar trebui sa nu existe - efectiv conteaza fix pix cat costa masina. Cei care isi permit asa ceva nu au 143000E in cont si se scarpina de niste marunt ca sa o poata plati ... in general sunt oameni care au conturi cu 7-8cifre (in fata virgulei). si, sa nu uit, lexus este mai buna :))

  • Benz, miercuri, 22.07.2015 16:08

    Am fix 86.253. Oare imi da masina fara un euro ea fiind 86.254 pret de porinre ? Imi face oare reducere de 1 euro la ea ? Daca da, maine o cumpar !

  • Tony_LPP, miercuri, 22.07.2015 16:12

    Am avut norocul sa conduc aceasta fantastica limuzina prin toamna anului trecut prin firma de Rent-A Car in Munchen. Ca urmare impresiile sunt urmatoarele : AVANTAJE fata de concurenta directa : -confort sporit -insonorizare de calitate inalta -gama complexa de motorizari si optiuni -finisaje superioare DEZAVANTAJE fata de concurenta directa: -performante anesteziata ( in varianta de motorizare testat de mine ) -ruliu pe viraje -gabarit foarte mare ( cu aprox. 600 kg mai greu decat Cadillac CT6 regele segmentului ) -insertiile din aluminiu sunt de fapt plastic -consum ridicat -feedback zero din partea directiei -pret piperat Verdict final : Cine doreste performante, agilitate si tehnologie alege noul CT6 ( 1585 kg ), iar cine opteaza pentru confort sporit, fiabilitate, si calitate inalta alege Lexus LS si Jaguar XJ .

  • Scorpionul_negru, miercuri, 22.07.2015 17:22

    @Tony_LPP Termina cu prostiile. Insertiile din aluminiu chiar sunt din alumniu ! Sunt reci ! Nu sunt in nici un caz din plastic. E totusi vf de gama ! Pana si la C class sunt din alumniu veritabil. In ceea ce priveste Cadilac, imi place dar e o gogomanie sa spui ca e lider in segment. Ma faci sa cred ca esti Madalescu_Georgian care e de fapt ivanoff.....

  • mda, miercuri, 22.07.2015 17:58

    Are o tinuta de drum mult mai buna decat un Bentley sau Rolls, insa multi esueaza in a pricepe esenta unei asemenea limuzine. .Vreti senzatii tari de "bad boys"? Daca ati pus ochii pe segmentul asta, inseamna ca va tine buzunarul. Luati-va un AMG si terminati cu prostiile.

  • Un baiat, miercuri, 22.07.2015 18:27

    @mda Ai mers cu Bentley si Rolls ca sa spui asta ? Nu cred ! Asa ca pana atunci mai bine te-ai abtine. O masina de 100 de mii vs una de 200 de mii cum e Bentley Continental Flyng SPur care e cel mai apropiat de S, nu poate fi mai prejos ca el. Nu mai zic de Rolls ca nu are rost. E in alta liga !

  • vasi, miercuri, 22.07.2015 18:32

    @Sebastian Toma Citez: " Dar în segmentul limuzinelor premium, prețul mic de intrare în gamă face rău, nu bine, pentru că diluează din exclusivismul modelelor. Iar aceste mașini nu sunt cumpărate pentru că sunt mai ieftine cu câteva sute sau chiar mii de euro decât altele." TE CONTRAZIC ! Exclusivism pur in legatura directa cu entry-level? Nu merge. Nu discutam aici de Koenigsegg sau Pagani. Nici macar Lamborghini, Ferrari sau Rolls Royce nu mai sunt atat de exclusiviste pe cat erau inainte. Au devenit branduri comerciale. VOR sa vanda. Cat mai mult. La fel cum cateva mii de euro nu conteaza prea mult pt un client bogat, nici acele cateva mii de euro in plus NU contribuie la cresterea exclusivismului.

  • Scorpionul_negru, miercuri, 22.07.2015 19:32

    Am uitat sa spun ca nimeni nu-si poate permite de aici de pe site un S600 cum poate babacu meu.

  • S, miercuri, 22.07.2015 20:02

    Ma dezamagiti AUTOMARKET: Puncte slabe: Ofertă săracă în diesel-uri: -Pentru cine vrea consum mic e ok doar motorul de 3.0d, daca vrei ceva mai mult treci la motoarele pe benzina, S-class merge cu benzina, nu cu un norisor de fum negru dupa el, cu aditivi, cu filtre si altele ca sa nu scoata fum. Oricum V8-ul CDI a fost un esec. Si BMW tot 3.000cmc3 ofera ! Preț exemplar testat: -daca nu va place, cumparati-va Logan sau Octavia, ca alea sunt mai ieftine. Ai nevoie de timp pentru a te acomoda cu multitudinea de comenzi de pe bord: -va recomand Logan, in 5 minute deja ii cunosti toate comenzile (geamuri electrice, oglinzi electrice, cb, radio cd, clima manuala, blocare usi, degivrare luneta spate), ATAT !

  • lorinczi.thomas, miercuri, 22.07.2015 21:11

    https://www.youtube.com/watch?v=Kv9JYqhFV-M

  • @lorinczi, miercuri, 22.07.2015 22:48

    Bai, deci "enginerii" care a proiectat sistemul ala "e" prosti. Cum sa meri, bre, sub 1500 rpm ca distrugi motorul, masina... miturile "mecanicilor" de pe forumuri?!

  • MPT, joi, 23.07.2015 01:47

    "S" este singura litera care nu are termeni de comparatie...cu atat mai putin conserva de CT6. Ma faceti sa rad :))

  • lorinczi.thomas, joi, 23.07.2015 12:10

    @@lorinczi: nu ai observat de fapt esenta clipului, cum cruise controlul este hackuit de o simpla doza de energizant MPT: deci S8 nu se compara :)))

  • VAG, joi, 23.07.2015 17:03

    La banii aia cumperi un Audi S8 si nu se compara ! E infinit mai bun. VA

  • Unu, sâmbătă, 25.07.2015 13:00

    A primit mai putin ca seria 7 cu facelift. Frumos. Oare de ce ?

  • Porsche Romania, sâmbătă, 25.07.2015 22:01

    @VAG....va asteptam luni la noi in showroom cu banii pregatiti sa va ridicati masina.

  • Cris, duminică, 18.09.2016 13:15

    Jaguar-ul a aparut in 2009 pe piata si atunci era cel mai scump din segment incepea de la 81 de mii si Mercedes-ul de la 74 de mii tot atunci in 2009,in 2013 Jaguar-ul era cel mai accesibil pt ca aveau ceva oferta si deja si tehnologia nu era chiar ca pe restul