Interior
Este cel mai bun interior din segment. O singură frază ar fi suficientă să clasificăm habitaclul lui Mercedes-Benz S-Klasse cu ampatament lung. Cei patru ocupanți - pentru că mașina are doar patru locuri individuale în urma unei configurări mai excentrice - sunt răsfățați cu spațiu din plin pentru cap, umeri și genunchi, iar fiecare dintre ei are în jur finisaje atente și materiale de calitate. Singurele modele care vin cu finisaje și materiale superioare sunt cele care aparțin segmentului superior, de lux, care vin cu un preț aproape dublu de achiziție. Gândiţi-vă la Bentley sau la Rolls-Royce.
În weekend-ul petrecut alături de această mașină, m-am întrebat adesea cine este mai răsfățat la bord. Să fie șoferul, care are controlul unei mașini care amintește de un yacht, stă pe un scaun ventilat care îi face masaj și are la discreție toate funcțiile sale, sau cel care stă pe scaunul din dreapta spate, care s-a extins mai ceva ca un fotoliu? În cazul configurației mașinii testate, care nu avea masaj pentru locurile din spate, aș spune că ocupanții locurilor din față au fost mai răsfățați. Singurul reproș la sistemul de masaj era că programul se oprea după un interval predefinit, nefiind posibilă pornirea sa pentru toate perioada petrecută la volan.
Toate tetierele sunt reglabile electric, iar cele de pe locurile din spate sunt echipate cu un set de pernițe care m-au făcut să vreau să-mi arunc perna de acasă și să fac o vizită la un magazin de mobilă. Fără rezultat pozitiv, din păcate pentru confortul meu.
Scaunele din față sunt foarte confortabile și au o plajă de reglare suficient de largă încât să acomodeze confortabil aproape orice corp de adult (excepțiile ce țin de Cartea Recordurilor Guinness sunt excluse). Totul este la un buton distanță, iar ergonomia comenzilor de la bord este bună, deși anumite elemente sunt complicate. Spre exemplu, coloana de direcție are trei manete în partea stângă: semnalizare+ștergătoare, tempomat și reglarea electrică a volanului. În partea din dreapta există însă o singură manetă: cea a schimbătorului de viteze.
Complexitatea este amplificată de butoanele amplasate la nivelul genunchiului stâng al șoferului, din care vezi doar unul când ești la volan și ești nevoit să le înveți pozițiile și funcțiile ca să le folosești fără să te uiți la ele. Sistemul multimedia este comandat atât prin butonul rotativ și micile butoane din jurul său, cât și prin suprafața tactilă de deasupra sa. Toate acestea necesită o perioadă serioasă de acomodare. Mie mi-a luat jumătate de weekend până să reușesc să folosesc toate funcțiile mașinii fără să fiu nevoit să mă uit la butoane sau să bâjbâi după funcția căutată. În ată ordine de idei, multă sănătate inginerului sau designerului care a mutat comenzile scaunului pe fața de ușă într-un loc vizibil, pentru că a simplificat semnificativ situația.
Să nu uităm de aspectele practice: S-Klasse are un portbagaj de 510 litri, în media segmentului, suficient de mult pentru bagaje și cumpărături. Tot în portbagaj am găsit un suport de cumpărături.
O masina exceptionala care nu poate fi descrisa decat intr-un cuvant... SUPREMATIE ! Ma gandesc daca acest model impresioneaza, cum o face S class Maybach. S-ul cu fiecare generatie a fost poate cea mai buna si echilibrata limuzina din lume. Nu ii poti reprosa nimic. Nici macar pretul piperat care il are. In comparatie cu Bentley si Rolls care tot cam aia fac (numai ca sunt mai deosebite) vine la un pret muuuuul mai mic. Am avut ocazia sa merg cu noul model si am stat in spate. Masina pluteste. Si era versiune scurta ! Mi-as dori sa vad cum e un S Maybach. Dar e mai greu de prins unul.... Pe scurt S class este o masina eleganta, cu tehnologie de varf , la un pret mare dar justificat. ps. Frumoasa culoare....o prinde !!