Tinuta de drum
Mercedes-Benz este unul dintre producătorii care pune preț pe confortul oferit de vehiculele sale. Iar în ultimii ani, nemții au pregătit tot felul de artificii care să sporească și mai mult acest aspect.
Iar noul GLE reușește să facă din orice călătorie un drum liniștit. Cu suspensia setată pe modul Comfort, SUV-ul de 2.2 tone poate trece nestingherit peste gropile sau neregularitățile apărute la nivelul asfaltului, în timp ce pasagerii nu vor fi deranjați sub nicio formă. În modul Sport, suspensia devine ceva mai rigidă, însă chiar și așa, Mercedes-Benz GLE nu se transformă într-un SUV pe care să-l alergi tare pe drumurile virajate de munte. Ruliul își face simțită prezența, iar dacă forțezi inutil vei induce un comportament subvirator. Altfel spus, GLE 450 excelează la capitolul confort, însă pe partea de sportivitate nu se ridică la nivelul versiunilor preparate de AMG.
Pachetul opțional Off-Road propune șase moduri pentru setarea comportamentului dinamic: Off-Road+, Off-Road, Eco, Comfort, Sport și Individual. Totodată, suspensia pneumatică Airmatic (disponibilă opțional pentru 2.000 de euro) propune până la șase niveluri pentru reglarea gărzii la sol (de la -2 până la +3). În modul Comfort, garda la sol măsoară 18 centimetri, însă în funcție de viteză și de modul de rulare ales aceasta poate coborî cu 25 de mm sau poate creștere cu până la 60 de mm.
Odată cu noua generație, Mercedes-Benz introduce pe GLE 450 și un sistem de tracțiune integrală 4Matic cu funcția Torque on Demand. Acesta este capabil să transmită cuplul între cele două punți pe o plajă de la 0 la 100%, astfel încât șoferul să beneficieze de o experiență cât mai sigură în condiții de carosabil cu aderență scăzută. Totodată, sistemul va determina un comportament mult îmbuntățiti în off-road.
Odată cu bifarea pachetului Off-road, SUV-ul german beneficiază și de un reductor care poate fi controlat printr-un buton amplasat pe tunelul median. În afara drumurilor asfaltate, GLE se simte la fel de confortabil (în modul Off-Road) ca atunci când rulează pe șosea. Iar performanțele în off-road sunt susținute și de un unghi de atac de 25 de grade și unul de degajare tot de 25 de grade.
În modul Sport, direcția este tare și oferă un feedback bun, în timp ce în modul Comfort sau în cele dedicate off-roadului vei descoperi o direcție pe care o poți controla mai ușor, astfel încât să ieși din situații dificile.
Putin mai scump decat XC60 hibrid. Singurul competitor adevarat pentru GLE, apropiat ca pret, este X5.