Consum
Aici se văd diferențe clare între versiunea GLE 450 și un eventual diesel. Dar, pentru un client care plătește aproape 100.000 pentru o astfel de mașină, consumul nu ar trebui să fie o problemă.
Culmea, după ce am exploatat mașina și în București, dar și pe drumuri naționale și autostradă, am ajuns la concluzia că nu există o diferență foarte mare între consumul urban și cel extraurban. Asta poate și pentru că GLE 450 este disponibil cu un sistem micro-hibrid de 48V, capabil să ajute mașina în oraș. Sistemul oprește motorul mai devreme (de exemplu, în vreme ce te apropii de semafor), ține în viață sistemele electrice fără ajutorul motorului convențional și chiar ajută cu ceva cuplu în fazele de accelerare.
Mulțumită acestui sistem, denumit EQ Boost pentru a sublinia înrudirea cu gama de mașini electrice, GLE 450 poate garanta un consum urban de aproximativ 14.5 litri/100 de kilometri. În afara orașului, orice exagerare o să dea consumul peste cap. După ce vă liniștiți, lucrurile o să se stabilizeze la 11-12 litri/100 km.
Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Mercedes-Benz GLE 450 promite un consum oficial, în regim mixt, de 8.7 litri. Bineînțeles, este o valoare obținută în regim NEDC. Prin comparație, Volvo XC90 T6 promite doar 8.1 litri/100 de km, însă are și cu vreo 60 de cai mai puțin. În cazul lui Porsche Cayenne, versiunea cu motor de 340 de cai putere promite 9 litri/100 de km. Rivalul său de temut, adică BMW X5 xDrive40i, promite un consum mediu ușor mai mare, adică 8.9 litri/100 de kilometri.
Putin mai scump decat XC60 hibrid. Singurul competitor adevarat pentru GLE, apropiat ca pret, este X5.