Consum

4.0

Pentru că nu este o mașină pur electrică, Mercedes-Benz GLC 300e nu te obligă să treci pe la stația de încărcare atunci când bateria ajunge la 0%. Motorul pe benzină este acolo pentru aceste momente.

Dar, pentru a o folosi cât mai eficient, părerea mea este că ar trebui să ai o stație de încărcare acasă sau la birou. În acest fel vei putea circula electric în oraș. Chiar și în afara lui, dar pentru acest scenariu eu recomand utilizarea modului Battery Hold.

În acest fel, atunci când te întorci în trafic, poți selecta din nou modul Electric sau Hybrid, și să circuli electric, cu nivelul de baterie pe care l-ai avut atunci când ai ieșit în extraurban. Până la urmă, în oraș ai cele mai mari cifre de consum.

Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet. Teoretic, în condiții ideale, GLC 300e poate acoperi peste 100 de kilometri în modul pur electric. Dar, având în vedere că afară am avut o temperatură de 1-3 grade Celsius, am utilizat din plin încălzirea în scaune și sistemul de climatizare al mașinii.

Tocmai de aceea, până la golirea completă a bateriei am acoperit 52 de kilometri în oraș. Cu un consum electric de 40 kWh/100 de km și o viteză medie de 19 km/h. În total au fost 56 de kilometri, așadar a intrat de câteva ori în funcțiune și motorul termic.

Prima alimentare electrică a fost la o stație AC, de unde GLC 300e s-a încărcat cu maxim 11 kW. Pentru încărcarea completă trebuia să aștept 2 ore și 25 de minute, dar am plecat după 1 oră și 15 minute. Autonomie de 60 kilometri, 14.1 kWh "trași" din stație și un preț de 28 lei.

Seara am încărcat din nou, de această dată la o stație DC, iar bordul îmi indica o putere maximă de 21 kW (1 oră și 18 minute). Cu 100% aveam autonomie de 100 de kilometri, la un preț de 66.26 lei (2.49 lei/kW). Așa cum spuneam, cei 100 de kilometri nu au fost nici pe departe atât, având în vedere frigul de afară.

Pentru a proteja bateria, Mercedes-Benz GLC 300e are o funcție de încărcare rapidă, dar funcționează numai dacă o selectezi din meniul sistemului multimedia. Pentru a treia încărcare, tot la o stație DC, am selectat-o, astfel că bateria s-a încărcat complet în 47 de minute (65 lei).

În total, am acoperit 149 de kilometri în oraș, din care 130 de kilometri i-am parcurs cu motorul termic oprit. Cifrele arătau cam așa: 3.2 l/100 km consum de benzină și 42.4 kWh/100 km consum energie, la o viteză medie de 16 km/h.

Așa cum spuneam, pentru a vedea cât consumă în afara orașului, am selectat modul Battery Hold, iar sistemul mi-a menținut nivelul bateriei la 70% (atât avea în momentul în care am selectat modul de rulare).

În cei 249 de kilometri acoperiți în extraurban, mașina a avut un consum de 8 litri/100 de km. Viteza medie a fost de 62 km/h. Pentru cei interesați de aceste detalii.

Pentru această versiune, Mercedes-Benz declară un consum mediu, de benzină, de 8 litri/100 de km (consum mixt de combustibil de 0.5 l/100 de km) și un consum mixt de energie de 20.4 kWh/100 de km. Cel puțin una dintre valori am atins-o.

Rivalii principali ai acestui model sunt Audi Q5 Sportback (50 TFSIe) și BMW X3 (2.0 xDrive 30e). Dacă modelul din Ingolstadt are un consum declarat de 8.1 litri/100 de km, în dreptul celui din Munchen regăsim scris 7.9 l/100 de km. Deci tot cam pe acolo.

  • PMC, joi, 08.02.2024 12:40

    O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)

  • Trilulilu, joi, 08.02.2024 12:44

    Nu știu ce fumează ăștia de la mercedes de cer 100.000 euro pe așa ceva

  • joe, joi, 08.02.2024 16:36

    Referitor strict la Romania si pretul cerut, mereu vor fi oameni care nu au ce face cu banii,societati de stat dar mai ales ”menegeri”,spagari precum sefi de consilii judetene,primari,secretari de stat!Ca doar nu cer repezentantele auto,,cazierul judiciar sau sa te intrebe de unde ai banii!

  • spaclu lu manole, joi, 08.02.2024 16:43

    Masina e foarte faina, are un pachet echilibrat si sistemul hibrid e de top. Am vazut teste cu GLE Hybrid si acolo chiar atingeau 100 km, poate chiar mai mult. Audi, de ex are bateria mai mare dar raza mai mica. E drept ca era modelul vechi. Oricum, chiar si pe timp de iarna, 50km acopera o naveta decenta + un pic de fatzaiala prin oras la cumparaturi. Daca stai la casa si ai priza trifazica, n-ai dureri de cap.

  • oricine, vineri, 09.02.2024 09:03

    Felicitări pentru articol pentru că ați avut curajul să spuneți adevărul. Consum de 42,4 kw/h în regim electric spulberă mitul că astea electrice sunt verzi cu adevărat. Deja sunt țări unde e mai scump să mergi pe electric decât diesel.

  • ironR, vineri, 09.02.2024 12:38

    concluzia: cu 28lei ati mers 30km reali. Pt aia care nu stiu sa calculeze din W in litrii de benzina, acum e negru pe alb: cu pretul pe 4L benzina mergi cu pretul de "electric" 30km. Asta inseamna un consum de putin peste 13L/100km + toate bataile de cap! In plus, majoritatea auto care sunt PHEV vin cu rezervoare mult mai mici! In continuare HEV sau diesel au cel mai mic consum.

  • Matei, vineri, 09.02.2024 16:21

    Ideea de SUV Coupe e absurdă la un cap la altul.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:21

    @ AM - nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! Mi-e unul îmi pare o performanță foarte slaba în an de gratie 2024, după atâta amar de BILIARDE băgate în baterii și electrice in general. Iar apoi , ca să dați cu bata , asa cu dezinvoltura , declarați senin ( chiar cu o usoara mândrie parca ) ca de fapt cu bateria plina -adica 31 kwh- ati parcurs vreo 50 km !!! Iar apoi , încheind apoteotic capitolul consumului - declarând un consum de energie de 40 kwh la 100 km . Dacă ati vrut sa ne uluiți și confuzati ( ca un adevărat dealer de mașini electrice din ziua de azi) , ati reușit. Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! Oricum, am renunțat de mult sa încerc sa înțeleg ceva din bâlbâielile și aiurelile astea dinspre electrice , dar ideea e ca nimic nu pare sa meargă în direcția bună, desi au trecut atâția ani . Oricât mi-aș dori, nu ma vad intr-o electrica prea curând, nici măcar un hybrid phev ca asta.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:23

    Mi-e a se citi Mie, scuze..

  • @pipo, sâmbătă, 10.02.2024 12:31

    Exista și posibilitatea că te depășesc pe tine conceptele pe care încerci să le înțelegi (dar ai abandonat deja ideea). :) "Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! " Da, pentru că are funcție de regenerare, ca orice electrică. Când franezi sau doar încetinești o parte din energia care ar fi fost pierdută drept căldură e convertită in electricitate și adăugată in baterie. Din acest motiv o electrica e și mai eficienta în oraș comparativ cu o termică. "nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! " Nu eficienta e impresionantă ci faptul că un hibrid oferă o autonomie electrică atat de mare. Eficiența e slabă dar e o mașină grea care pe lângă baterie mai trebuie să care și motorul termic, cutia, transmisia, evacuarea... PS: nu se lasă spațiu înainte de semnele de punctuație

  • Radu, duminică, 11.02.2024 10:31

    Ceva nu este in regula. O tesla model y de baza are o baterie de 60kwh (utilizabil 58kwh). Mercedes are 31kwh. Ori are mercedes o mare problema de eficienta ori cei cu electrice mint cu nerusinare si fac 150km iarna in oras in aglomeratie cu caldura pornita constant. Lumea la teste se mandrea cu pana in 20kwh in oras iarna, chiar si mai putin la tesla.

  • Andrei, marţi, 13.02.2024 14:37

    Ce masina urata! Nu stiu de ce ar mai cumpara cineva un Phev in 2024.

  • @@, joi, 15.02.2024 20:44

    Deci avem inca ceva kw energie din frana pe langa cei din bateria plină . Și totuși rulează 50 km. Wow, acum înțeleg tot, e și mai praf.