Mercedes-Benz GLC Coupe facelift

GLC 300 2.0 litri benzină 258 CP Aut9 4Matic

Tehnologie

5.0

Acesta este unul dintre capitolele pe care Mercedes-Benz le-a îmbunătățit considerabil pe GLC Coupe facelift. Imediat ce vei urca la volanul SUV-ului german vei descoperi un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 12.3 inch (opțional pentru 890 de euro).

Spre deosebire de cele oferite de concurență, acesta nu poate fi personalizat la fel de mult. Nemții propun trei teme prestabilite (Sport, Classic și Progressive), fiecare dintre acestea având un design diferit pentru ceasurile de bord. În funcție de preferințele fiecăruia, ceasurile pot fi înlocuite cu informații despre telefon, media, navigație, date referitoare la consum sau sistemele de asistență.

Deși Mercedes-Benz a introdus pe modelele noi un sistem de infotainment cu ecranul "lipit" de cel al instrumentarului de bord, GLC Coupe facelift nu primește acest tratament. Astfel, ecranul sistemului multimedia rămâne cocoțat în centrul planșei de bord, însă diagonala acestuia poate ajunge acum la 10.25 inch. Sistemul de operare este noul MBUX care integrează un asistent virtual inteligent.

Sistemul funcționează fluid, fără întreruperi sau întârzieri, iar pentru cei care își doresc o imagine familiară, nemții anunță că MBUX este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Pentru controlul infromațiilor de pe instrumentarul de bord, șoferul va folosi zona tactilă amplasată în partea stângă a volanului, în timp ce pentru selectarea informațiilor sistemului multimedia, acesta are la dispoziție trei moduri: touch pad-ul de pe tunelul median, atingerea pictogramelor de pe ecran sau utilizarea zonei tactile integrată în partea din dreapta a volanului.

Tot la acest capitol trebuie menționat sistemul audio Burmester (850 de euro) cu o fidelitate bună și difuzoare acoperite cu elemente din aluminiu atent prelucrate, dar și pachetul care oferă un asistent activ la parcare împreună cu sistemul de camere la 360 de grade (1.090 de euro).

Începând cu GLC Coupe facelift, nemții introduc pe SUV-ul coupe de clasă medie și posibilitatea comandării farurilor Multibeam LED (1.225 de euro), dar și suspensia Dynamic Body Control (1.130 de euro).

Din tot acest pachet nu trebuie să excludem sistemul EQ Boost și nici tehnologiile de siguranță. Alături de sistemele oferite standard, nemții oferă și o serie de pachete de siguranță în funcție de nevoile fiecăruia .

Astfel, GLC Coupe facelift câștigă mult la capitolul tehnologie disponibilă, însă echipamentele opționale vor crește considerabil prețul final.

  • adi_10, miercuri, 13.11.2019 16:07

    Astept test-drive cu GLE - 4MATIC plug in hybrid diesel. acea masina va fi un real succes pt Mercedes, pot sa pariez.

  • alex, miercuri, 13.11.2019 18:55

    Benzina n-are ce cauta mai sus de clasa compacta decat daca este cuplata cu cel putin un sistem hibrid, nu mild-h. Altfel, 16.5% urban. Asa a fost intotdeauna, asa va fi pentru totdeauna. Gabarit mare + benzina = consum mare. Un diesel ar fi scos un 12% urban si 7% extraurban in aceleasi conditii. Dieselul pe masini mari va ramane pana cand vor ajunge bateriile sa coste 20-30$/kWh. Dar ma tem ca suntem la 10-15 ani distanta de acel moment.

  • dany, miercuri, 13.11.2019 21:20

    eu cred ca diesel-ul pe SUV-uri si All Terrain are ca principal avantaj cuplul si abia in al dolilea rand consumul iar cine da minim 40-50 mii coco pe masina, inseamna ca isi permite un consun de 15-16 l in oras inteleg sa iei masina de teren (falsa sau reala) diesel daca ea costa 15-20 mii euro, dar la sumele vehiculate la masinile genului de mai sus, trebuie sa fii putin lala sa renunti la avantajele motorului Otto din zgarcenia consumului (mai mic cu 3-4 litri) sau ale cuplului superior (necesar mai ales in teren, unde masinile astea nu prea ajung... sau la tractari de remorci, rulote etc.)

  • Allexino, joi, 14.11.2019 09:19

    @alex, the contrazic! Conduc o Mazda CX-5 2019, 2.5 benzină automată. Greutatea ei este de aproximativ 1600kg. In oraș (Galați, mai puțin sufocat că Bucureștiul însă destul de aglomerat 5-6 ore pe zi) am un consum de 11,5. Extern, circulând cu 10km/h peste limita legală, între 7,5 și 8%. Deci, cu alegerea corectă, au ce căuta benzinarele și pe mașini peste clasa compactă!

  • PMC, joi, 14.11.2019 14:11

    Diesel ramane cea mai buna optiune, din nou, revenind, iarasi, inca o data. Cu alte cuvinte, cainii verzi latra, caravana trece :)

  • Sam93, marţi, 19.11.2019 00:37

    La ce dracu e diesel asa optiune buna? Sincer, sunteti asa fomisti ca nu aveti bani de benzina? Vorbim de o masina de 75 de coco si voi vorbiti de consum. Pai consumul e irelevant, total irelevant. Mai bine vorbim de fiabilitate, ca daca se strica ceva major la un diesel modern, dai pe reparatii cat dai cel putin intr-un an daca nu chiar cativa ani pe benzina. Jur ca asta n-am inteles-o. Obsesia romanului cu diesel. Inteleg daca ar fii din iubire de cuplu, sunet sau orice altceva, dar nu inteleg zgarcenia asta cu consumul, in care economisesti bani pe mere (benzina) si ii dai pe pere (reparatii la diesel).

  • @Sam93, miercuri, 20.11.2019 09:19

    Bravo ! Cel mai pertinent si la obiect comentariu pe care l-am citit, dupa mult timp, pe Automarket.

  • Meteorologogu, joi, 21.11.2019 16:34

    Nu inteleg cum la GLC coupe antifonarea e mai buna ca la GLC-ul "standard" ...sau poate e "cutia de rezonanta" mai mica si se aude altfel :) @Sam93 - pt cei care fac multi km dieselul ramane inca o optiune buna, la drum lung este mai confortabil si silentios, parere personala, cuplul de la diesel este iar ceva ce-mi place. Daca se strica e mai scump sa repari un diesel, daca se strica ... Statisticile, e drept mai vechi, spun ca MTBF la diesel este sensibil mai mare ca la motorul Otto. Dar aici discutia este foarte lunga, daca il iei sa-l conduci intru-un oras sufocat de trafic ... te poti pregati pt reparatiile scumpe de care spui . Sa aveti o zi buna.