Mercedes-Benz GLC Coupe facelift

GLC 300 2.0 litri benzină 258 CP Aut9 4Matic

Tinuta de drum

4.5

Deși SUV-urile nu sunt cele mai agile vehicule de pe piață, GLC Coupe în versiunea 300 4Matic mă determină să-mi schimb puțin opinia cu privire la acest tip de caroserie. De ce spun asta? Pentru că am rămas plăcut impresionat de comportamentul rutier al modelului german.

Trebuie să știi că GLC 300 4Matic Coupe facelift va fi echipat cu suspensia sport, iar acest lucru se traduce pe scurt printr-un nivel superior de rigiditate. Totuși, SUV-ul germanilor știe să absoarbă cu generozitate difențele de la nivelul asfaltului, cu mici erori în dreptul denivelorilor scurte. Iar o astfel de suspensie face ca GLC Coupe să fie îți ofere senzația unui SUV bine închegat, capabil să estompeze ruliul. Nu trebuie să ajungem în cealaltă extremă, pentru că GLC Coupe în această versiune nu a fost făcut pentru a devora virajele de pe Nurburgring, chiar dacă vechea versiune AMG GLC 63 S reușea în 2018 să stabilească un record pentru SUV-urile de producție pe circuitul german.

Direcția modelului din Stuttgart comunică destul de precis informațiile de la nivelul asfaltului, însă precizia acesteia nu se apropie de cea a rivalilor pregătiți de Porsche sau BMW. În schimb, în oraș, direcția SUV-ului este ușoară și poate fi manevrată cu rapiditate, mai ales atunci când ai de executat diverse parcări.

Nu cred că este prea potrivit să vorbim despre ieșirile în off-road alături de GLC Coupe facelift. Garda la sol de doar 155 de mm și unghiurile de atac și degajare (20.8 grade, respectiv 18.6 grade) nu propun valori demne care să te îmbie rapid să părăsești asfaltul.

În aceste condiții, sistemul de tracțiune integrală 4Matic o să-ți sară în ajutor în momentul în care vrei să rulezi alert nu doar pe un drum drept, ci și pe rute virajate. În același timp, sistemul de tracțiune integrală o să-ți sară în ajutor și în timpul iernii, atunci când vei rula pe suprafețe umede, ascoperite cu zăpadă, gheață și mai ales zăpadă topită.

  • adi_10, miercuri, 13.11.2019 16:07

    Astept test-drive cu GLE - 4MATIC plug in hybrid diesel. acea masina va fi un real succes pt Mercedes, pot sa pariez.

  • alex, miercuri, 13.11.2019 18:55

    Benzina n-are ce cauta mai sus de clasa compacta decat daca este cuplata cu cel putin un sistem hibrid, nu mild-h. Altfel, 16.5% urban. Asa a fost intotdeauna, asa va fi pentru totdeauna. Gabarit mare + benzina = consum mare. Un diesel ar fi scos un 12% urban si 7% extraurban in aceleasi conditii. Dieselul pe masini mari va ramane pana cand vor ajunge bateriile sa coste 20-30$/kWh. Dar ma tem ca suntem la 10-15 ani distanta de acel moment.

  • dany, miercuri, 13.11.2019 21:20

    eu cred ca diesel-ul pe SUV-uri si All Terrain are ca principal avantaj cuplul si abia in al dolilea rand consumul iar cine da minim 40-50 mii coco pe masina, inseamna ca isi permite un consun de 15-16 l in oras inteleg sa iei masina de teren (falsa sau reala) diesel daca ea costa 15-20 mii euro, dar la sumele vehiculate la masinile genului de mai sus, trebuie sa fii putin lala sa renunti la avantajele motorului Otto din zgarcenia consumului (mai mic cu 3-4 litri) sau ale cuplului superior (necesar mai ales in teren, unde masinile astea nu prea ajung... sau la tractari de remorci, rulote etc.)

  • Allexino, joi, 14.11.2019 09:19

    @alex, the contrazic! Conduc o Mazda CX-5 2019, 2.5 benzină automată. Greutatea ei este de aproximativ 1600kg. In oraș (Galați, mai puțin sufocat că Bucureștiul însă destul de aglomerat 5-6 ore pe zi) am un consum de 11,5. Extern, circulând cu 10km/h peste limita legală, între 7,5 și 8%. Deci, cu alegerea corectă, au ce căuta benzinarele și pe mașini peste clasa compactă!

  • PMC, joi, 14.11.2019 14:11

    Diesel ramane cea mai buna optiune, din nou, revenind, iarasi, inca o data. Cu alte cuvinte, cainii verzi latra, caravana trece :)

  • Sam93, marţi, 19.11.2019 00:37

    La ce dracu e diesel asa optiune buna? Sincer, sunteti asa fomisti ca nu aveti bani de benzina? Vorbim de o masina de 75 de coco si voi vorbiti de consum. Pai consumul e irelevant, total irelevant. Mai bine vorbim de fiabilitate, ca daca se strica ceva major la un diesel modern, dai pe reparatii cat dai cel putin intr-un an daca nu chiar cativa ani pe benzina. Jur ca asta n-am inteles-o. Obsesia romanului cu diesel. Inteleg daca ar fii din iubire de cuplu, sunet sau orice altceva, dar nu inteleg zgarcenia asta cu consumul, in care economisesti bani pe mere (benzina) si ii dai pe pere (reparatii la diesel).

  • @Sam93, miercuri, 20.11.2019 09:19

    Bravo ! Cel mai pertinent si la obiect comentariu pe care l-am citit, dupa mult timp, pe Automarket.

  • Meteorologogu, joi, 21.11.2019 16:34

    Nu inteleg cum la GLC coupe antifonarea e mai buna ca la GLC-ul "standard" ...sau poate e "cutia de rezonanta" mai mica si se aude altfel :) @Sam93 - pt cei care fac multi km dieselul ramane inca o optiune buna, la drum lung este mai confortabil si silentios, parere personala, cuplul de la diesel este iar ceva ce-mi place. Daca se strica e mai scump sa repari un diesel, daca se strica ... Statisticile, e drept mai vechi, spun ca MTBF la diesel este sensibil mai mare ca la motorul Otto. Dar aici discutia este foarte lunga, daca il iei sa-l conduci intru-un oras sufocat de trafic ... te poti pregati pt reparatiile scumpe de care spui . Sa aveti o zi buna.