Mercedes-Benz GLC Coupe

3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9

Tinuta de drum

4.5

Vechiul GLK avea dinamica unei bărci. Așa că eram ușor circumspect în privința mașinii de test. Mercedes a reușit să impresioneze. GLC Coupe este un SUV extrem de bine închegat, cu o suspensie ușor rigidă, dar stabilă și capabilă să estompeze senzația de ruliu. Nu complet, dar până în punctul în care te simți în siguranță să forțezi nota pe viraje.

Direcția nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare, dar este suficient de precisă pentru a oferi încredere. Nu se apropie de cea a rivalilor Porsche Macan și BMW X4, dar își face treaba. De notat faptul că în oraș direcția este mult mai ușoară și manevrabilă decât cea a rivalului BMW X4.

De rulare în off-road nu prea poate fi vorba. Bineînțeles că puteți aborda câteva pante sau șleauri, puteți accesa drumuri neasfaltate, însă suspensia se va simți cam rigidă. Garda la sol nu depășește 17 centimetri, iar unghiurile de atac și degajare nu sunt demne de escapade off-road (20.8 grade și 18.6 grade).

Există sistemul de tracțiune integrală 4Matic, însă acesta își găsește o utilizare mai bună pe asfalt, acolo unde îmbunătățește siguranța în viraje și contribuie la creșterea vitezei cu care le abordați. Bineînțeles, e foarte util și pe timp de iarnă, reușind să scoată mașina din zăpadă sau de pe drumuri acoperite cu gheață. Testat de mine.

Alegerea unei suspensii pneumatice Air Body Control, care o să vă coste 1900 de euro, o să ajute GLC Coupe să ofere o rulare cu mai multe fețe. Asta pentru că există mai multe moduri între care vă puteți decide: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. E clar ce face fiecare, însă trebuie să vă spun că diferențele dintre ele nu sunt neapărat notabile. E clar că suspensia se rigidizează în modul Sport, însă nu cu mult.

  • Joe, marţi, 23.01.2018 12:34

    Arata ca dreq si GLE si GLC. Sunt groaznice...

  • yooo, marţi, 23.01.2018 13:54

    Mai bn un benzinar Stelvio cu 280 cp si 5.7 suta...

  • boldfrank, marţi, 23.01.2018 13:54

    Este de mult in lista de preturi Audi Q5 3.0TDi quattro 286 CP....

  • Kirotractor, marţi, 23.01.2018 14:52

    Bine scris testul, cu descrieri sugestive ale senzațiilor la volan, dar tot nu înțeleg categoria-n care-i inclusă struțo-cămila asta cocoșată (nu c-ar fi mai breze altele...) Fiindcă ba e SUV - și-ncă unul *compact* (la 4,73 m și două tone?) -, ba crossover, ba SUV-coupe. În rest... long live the diesel monsters !!! - pînă n-or fi înlocuiți complet cu așa-zișii *green hybrids*. Tot monstruos de grei / scumpi / gurmanzi și ei, dar cu consumuri pe hârtie de 3-4 l/100 km, care favorizează într-un mod pervers la taxe tot p-ăia putred de bogați.

  • Adrian C, marţi, 23.01.2018 19:53

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • XOW, marţi, 23.01.2018 19:56

    am mers, suspensia e cam rigida pentru un mercedes, asta nu ar fi o problema daca ar compensa si ar fi dinamica, dar nu e nici dinamica... e un sasiu reglat din paine...pe modul merge si asa, intarim suspensia, facem o antifonare de mercedes si dam drumul la treaba. macanul e in alta liga, x4 neasteptat de performant, dar mult mai rigid ca mertz-ul...in concluzie cumparati-va lexus rx450h daca ati facut banii din meserii cu cap, mertz daca banii au cazut din cer, si bmw daca ati plecat de jos si aveti multe frustrari de pe drum. Macan, daca aveti un Cayenne cumparat din afaceri destepte (alo, nu Cayenne la 24 de mii din DE, de alea noi zic)...si daca aveti afaceri destepte, sigur aveti si o sotie desteapta care sa merite Macan-ul...ati prins ideea. bun review-ul!

  • dany, miercuri, 24.01.2018 11:15

    Daca nu e bun in off-road de ce ti-ai lua asa ceva?! Mai bine un E-Classe 4-Matic sedan sau estate si ai mai multe avantaje ca la asta?! PS când citesc despre SUV-uri prima data ma uit la masa. Asta surprinzator are sub 2 tone... cred ca cel mai fain aspect al masinii

  • Adrian C, miercuri, 24.01.2018 13:10

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • Tatraurs, joi, 25.01.2018 00:40

    N-am condus strutocamila dar am stat in pe bancheta din spate. Eu nu inteleg cum dracu are masina asta cinci stele la crashtest.Stateam cu capul lipit de plafon,ba chiar il tineam intr-o parte sa incap.In caz de accident un pic baban imi rupeam din start gatul cu tot cu centura pusa.

  • Scrooge, marţi, 13.02.2018 00:00

    nu mai comentati ca saracii.

  • @XOW, miercuri, 06.02.2019 12:09

    Mai tare comm tau decat review-ul....m-am amuzat copios!!! Prea tare faza cu 'banii cazuti din cer' si 'frustrarea' de BMWist!!!! so true

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 04.04.2020 09:51

    Cu garda sa de numai 17 cm, este aidoma ... AUDI Q3..... Una peste alta, in anul 2019, s-au vandut, pe Batranul Continent, un numar de 100.000 unitati MERCEDES-BENZ GLC (sub toate formele sale). In aceeasi gama, trebuie mentionat si un alt model interesant: DS 7 Crossback 2017, vandut in Europa, in anul 2019, in 30.000 exemplare, o masina ce beneficiaza de transmisie automata AISIN (japoneza) dar care are o garda la sol superioara (19,1 cm) si reuseste sa ofere tractiune 4x4 pe varianta PHEV (E-Tense).