Mercedes-Benz EQC

400 4Matic

Interior

4.5

Pe lângă inginerii care au contribuit la structurarea și construcția sistemului de propulsie electric al acestui model, cea mai dificilă sarcină le-a revenit designerilor mărcii, care au înțeles brusc prin ce chinuri trec designerii Porsche când trebuie să redeseneze un 911. Aceștia au avut de construit o mașină care să fie foarte modernă, pentru a deschide cu dreptul ușa noii ere Mercedes-Benz, dar care să păstreze în același timp elementele familiare care să nu îi facă pe potențialii clienți să creadă că au aterizat brusc într-o mașină a altei mărci.

Așa că soluția a fost un mix de tradițional și nou. Cu accent pe tradițional, pentru că în EQC ai impresia clară că te afli într-un Mercedes de generație nouă. Cu o serie de tușe hi-tech care în unele cazuri mai degrabă încurcă: de exemplu, marginea proeminentă aflată între bord și baza parbrizului se reflectă mai mereu în sticlă, oferindu-ți o enervantă reflexie constantă când soarele bate din anumite unghiuri.

Deși cele mai multe elemente estetice sunt preluate de pe noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a reușit ca prin mici modificări să obțină un efect "futurist". Spre exemplu, gurile de ventilație renunță la designul inspirat de turbine și au acum o formă rectangulară. Mai mult, anumite accesorii vin acum într-o nuanță Rose Gold despre care designerii spun că ajută să genereze o atmosferă "caldă". Secțiunea superioară a bordului este realizată dintr-un singur element, iar restul planșei de bord este orientată către șofer.

În rest, lui EQC nu prea poți să-i reproșezi nimic la nivel perceptiv. Toate elementele integrate sunt de calitate superioară, materialele sunt de top, soluțiile tehnologice sunt la nivelul anului de grație 2019, iar asta face ca un Tesla Model X, de exemplu, să arate ca o mașină spartană în comparație cu modelul Mercedes. Te vei întâlni în EQC implicit cu display-urile "lipite" care formează instrumentarul de bord și ecranul central, cu o grafică familiară și chiar și cu touchpad-ul de pe consola centrală, o ștampilă Mercedes-Benz. La fel de inutilă și de greu de utilizat în contextul display-urilor tactile, dar ștampilă.

În rest, EQC îți oferă spațiu din belșug la toate capitolele. Pasagerii din spate nu vor avea în niciun caz probleme de claustrofobie, dar s-ar putea să sufere de agorafobie, pentru că în QC intră fără probleme 5 pasageri. 

Portbagajul îți oferă și el impresia că te afli într-o mașină "normală", eliminând toate problemele psihologice pe care le poate oferi o eventuală trecere de la GLC la EQC: 500 de litri. Deși voluminos, acesta este sub volumul concurenților direcți de la Jaguar (550 de litri) și Audi (660 de litri).

  • ACE - Craiova, joi, 06.06.2019 12:19

    Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA. Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA.... In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...

  • dan_grc, joi, 06.06.2019 13:41

    Fanii electricelor care se plangeau de motoare termice nu se inghesuie sa comenteze, este prea scump, prea greu, nu foarte eficient ? Pai asta inseamna astazi un model electric mare, cu patru persoane la bord si ceva bagaje ajunge la cel putin 2,8 tone, fabulos as spune. @ ACE Esti sigur ca vor ajunge mai usoare ? Chiar este evident ?

  • ACE - Craiova, joi, 06.06.2019 16:53

    @dan_grc Sunt convins 100%. TESLA Model S a fost lansata initial cu o baterie de acumulatoare de de 60 kWh....Dupa cca. 4 ani a primit - pentru ACEEASI CAROSERIE - o baterie de 100 kWh.... Acum se desfasoara cercetari intense pentru bateriile solid-state care sunt: 1) mai stabile decat cele Li-ion utilizate in prezent; 2) cu incarcare mai rapida; 3) cu descarcare mai lenta; 4) au numarul ciclurilor de incarcare estimat la 4.000-5.000 de cicluri (fata de 1.000 cicluri in cazul bateriilor Li-ion).... Pretul bateriilor a scazut din ce in ce mai mult, aidoma panourilor fotovoltaice (care au durata de viata de cca.15-20 ani). Cine locuieste la casa isi poate incarca gratuit masina electrica. Puneti mana si strangeti banutii pentru ca autonomia electricelor va creste spre dublu in doar cativa ani iar aerul din orase se va schimba evident - IN BINE - odata cu acest fenomen....

  • Kirotractor, vineri, 07.06.2019 08:49

    Bag un link doar ca să nu vă pară... SF garda la sol a lui EQC: 97 mm !!! https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/audi-etron-quattro-mercedes-eqc-elektro-suv/ Da, ați auzit bine, un e-SUV cu gardă la sol sub 10 cm !!! (cum o fi ajuns mașina pe coclaurii din poze nu știu - cu macaraua poate. :-)) Pe scurt: o antinomie, o aberație, ziceți-i cum vreți, În rest, e perfect comparabilă cu e-tron incluzând minusurile sist. de stocare a energiei, deși consumă ceva mai puțin fiind o idee mai mică / ușoară (cu 70 kg). Autonomia nu-i totuși mai mare în viața reală. Tot e bine însă că prețul e mai mic. Din numai 7-8 pensii speciale ți-o ie în republica procurorilori. :-P

  • Kirotractor, vineri, 07.06.2019 08:53

    PS-erată: Ți-o iei, evident Ș, fiindcă tot am reintrat, merită menționată garda la sol a lui Audi e-tron -- mult mai adaptată segmentului SUV, chiar dacă nu pt. offroad propriu-zis: E de 172 mm - valoarea maximă,.suspensia fiind hidropneumatică.

  • adi_10, vineri, 07.06.2019 09:49

    raman la parerea ca varianta PLug-in Hybrid este mai ok decat o masina electrica. esti mai relaxat, nu mai ai baterie, sari pe benzina. pt ca e aiurea sa iti faci traseul (la drum lung) in functie de locurile unde gasesti zona de incarcare. ca sa nu mai zic ca trebuie sa astepti ceva timp, deci timp pierdut. in rest mie imi place masina la interior foarte mult, la exterior nu e chiar f reusita.

  • zarnesteanu, vineri, 07.06.2019 18:22

    @Kiro, m-am uitat pe link-ul tau, dar n-am vazut nicaieri specificata garda la sol. In schimb, de partea astalalta a lacului, baietii zic ca are 5.1" adica 129.54mm. Nu mult intr-adevar, dar nici 97 mm :):):) https://www.autoblog.com/2019/05/14/2020-mercedes-benz-eqc-first-drive-review-ev-suv/ Referitor la design, eu cred ca la exterior au reusit un echilibru foarte bun intre traditie si noutate. Nu puteau veni cu ceva prea futuristic pentru ca ar fi deranjat vanzarile de masini cu motoare termice. Si nici prea apropiat de ceea ce exista pentru ca trebuiau cumva sa faca o diferentiere. Design-ul e intotdeauna ceva subiectiv. Initial mi-a placut foarte mult Jaguar I Pace. Dar acum, daca ma uit la liniile curate de pe EQC, parca imi plac mai mult. Despre interior, la fel, discutabil. Pentru unii e nava spatiala, pentru unii doar un ecran de televizor. E bine ca suntem diferiti totusi, pentru ca asta inseamna mai multe puncte de vedere si o acpperire mai buna ale aspectelor oricarei probleme :) @dan_grc, la ora actuala, sincer, n-am nici o informatie despre vreo tehnologie care sa rupa gura targului in domeniul bateriilor. Deci, momentan ai dreptate. Ca si inginer insa, da-mi voie sa-ti spun ca sunt milioane de oameni cu studii tehnice in lumea asta care se ocupa la foc continuu de imbunatatirea calitatii vietii pe pamant. Din toate milioanele astea, vor fi mereu o mana de genii care vor misca lucrurile din loc, uneori cu o sclipire de inspiratie, alte ori dupa ani de zile de munca pe branci. Uita-te doar la cat a progresat omenirea in ultimii 50-100 de ani. In orice domeniu. Uita-te doar la bateriile de telefoane si laptop-uri din ultimii 10-15 ani. Chiar crezi ca nu se va optimiza nimic in 3-5 ani de-acum inainte? Chiar si asa, la ora actuala, pe distante scurte, naveta, transporturi comerciale, etc, mobilitatea electrica are mai mult sens decat cea cu combustie interna. Vin tare din urma transporturile grele si aeriene. Ieri citeam de un nou tip de "coating" (sincer, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste) al electrozilor bateriilor care e mult mai eficient, mai ieftin si mai putin poluant decat coating-ul umed care se practica in ziua de azi. Aici e link-ul, si daca ai timp si curiozitate, poti vedea in alte articole niste trend-uri destul de clare ale petrolistilor care incep sa se distantete ei insisi de productia clasica de petrol si gaze :) https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Battery-Breakthrough-Solves-Major-Electric-Car-Problem.html EQC dupa mine e un inceput pentru Mercedes. Spre deosebire de Tesla, care au inceput totul de la zero, si cu finantari solide, Mercedes trebuie sa atace domeniul cu foarte multa grija pentru ca pozitia lor e total deferita de a americanilor. EQC e bazat pe platforma GLC si dupa mine asta nu e un lucru ideal, dar undeva trebuiau sa gaseasca un echiibru in costuri. Ei trebuie sa-si finanteze singuri cercetarile din vanzarile de masini clasice, cu motoare cu ardere interna. Cumva a fost logic sa foloseasca o platforma existenta. Pretul e unul "decent" raportat la concurenta. Mai ieftin decat Tesla si Audi, dar mai scump decat Jaguar. Ca si performante, eu cred ca stau bine, nu exceptionali ca si Tesla. Sa vedem intai proba realitatii si pe urma mai vorbim. Eu zic ca e un prim pas, dar promisiunile pentru viitor sunt uriase :)

  • dan_grc, sâmbătă, 08.06.2019 12:26

    @ zarnesteanu În privința prețului nu este o problemă pentru clienții Mercedes, chiar dacă nu era electric, tot cam atât costa. Deocamdată la modelele mici, electricele pot fi o soluție, la cele mari să sperăm că se va schimba ceva.

  • Kirotractor, duminică, 09.06.2019 21:59

    @zărne: *Zudem lässt sich das Luftfahrwerk des Audi bis auf 172 Millimeter Bodenfreiheit hochschrauben, während das des EQC bei 97 Millimetern das obere Ende erreicht.* Sfatul meu amical: învățați germana -- chiar dacă unii zic că ar fi preferabil chineza. :-) La restul discuției o să am însă timp abia mâine să vin cu oarece precizări în plus (scandaloase, evident...) :-P Coadă de weekend perfect până atunci !

  • Kirotractor, luni, 10.06.2019 09:26

    La fel de scurt revin din păcate (it s a manic monday :-p): Acționarii Daimler cred că le-au cerut tehnicienilor să se descurce cu 300 € investiți în R&D și să le scoată 3 miliarde profit. Nu mai zic că designeri nici n-au avut și l-au pus pe Zetsche să-i deseneze o grilă GLC-ului, că tot se plictisea cică la pensie. :-))) Mai serios: deși garda la sol penibilă (nu doar pt un SUV -- repet disonanța mea cognitivă, fiindcă TUV-ul german pretinde min. 11 cm) ar fi făcut pur și simplu nevandabil orice alt SUV... fără stea în frunte. cererea pt EQC e f. mare, cel puțin la nemți. Viața îmi dovedește deci încă o dată că oamenii au bani invers proporțional cu inteligența. :-) Implicit, clienții de EQC nu se prind că are atașată pe dedesubt un gen de valiză cu baterii, reducerea de costuri prin reciclarea de platforme *tale quale* fiind mai dihai și decât la VAG. Gata cu rant-urile însă - la muncă, tovarăși ! :-)

  • bobo, luni, 10.06.2019 12:17

    de abia astept suv urile astea la sh peste 10 ani sa te intalnesti cu cocalarii mai tuciurii sa te intrebe cu stecherul in mana daca nu pot sa bage si ei curent de 10 ron de la tine.

  • X-zibit, luni, 10.06.2019 15:42

    @dan_grc Comenteaza romanu cu tractor pe diesel din 2004 :)) Astea nu sunt facute pentru bananierii din tarile de mana a treia care au salarii de cateva sute de euro. In occident se vor vinde ca painea calda pe cand voi le veti cumpara gunoaiele ca masini bune de tinut :))

  • ACE - Craiova, duminică, 16.06.2019 17:52

    COMPARATIV GARDA LA SOL: 1) MERCEDES BENZ EQC: 12,8 cm 2) JAGUAR I-Pace standard: 14,2 cm 3) AUDI e-tron: 17,2 cm Alte detalii despre aceste trei modele gasiti in tabelul comparativ de aici: https://piataauto.md/Teste-drive/2019/Jaguar-I-PACE/

  • assur, joi, 04.07.2019 13:16

    Cu 1% din cota de piata in Germania, respectiv 1.43% in Franta, masina electrica mai are mult pana sa se impuna. Avand in vedere lipsurile pe partea de autonomie si relativa inutilitate a hibridelor reincarcabile (diferenta de pret fata de un model "clasic" il face imposibil de rentabilizat fara stimulente fiscale si alte artificii de genul, contrare in fapt unui sistem economic concurential), va puteti cumpara linistiti diesel sau benzina cel putin 5 ani de acum incolo. Ce vedeti sunt doar mici experimente ale marcilor care sunt obligate sa respecte viitoarele norme de CO2, lanseaza un electric pe care nici nu au macar vreo intentie sau posibilitate de a-l vinde in volume mari.

  • Sorin, vineri, 12.07.2019 15:05

    Mie-mi place cum arata. Eu am un GLE 500 E , iar pentru moment e nasol sa te tot rogi la niste frustrati de angajati la Rompetrol , Cora , Kaufland sa vina aia cu cardul sa poti sa o incarci , asa ca... La Dedeman e OK nu trebuie sa ceri acord si nici card nu este...Bravo!