Tinuta de drum
Dacă pe GLB suspensia este unul dintre punctele forte, care îl recomandă în fața rivalilor săi, pe EQB nu e valabil același principiu. Sigur, ar putea suna ciudat, dar adevărul este că platforma pe care rulează modelul german a fost creată inițial pentru un motor termic și o anumită greutate a acestuia.
Odată făcută conversia în model electric, lucrurile se schimbă, pentru că un EV va fi considerabil mai greu, din cauza pachetului de baterii din podea. Sigur, asta coboară centrul de greutate și, teoretic, face mașina mai stabilă. Dar în același timp adaugă aproximativ 400 de kilograme masei totale.
Asta înseamnă că suspensia lui EQB a trebuit adaptată, iar asta se simte, mai ales peste denivelările scurte și dese, unde șasiul mașinii începe să „danseze”. Dacă bifezi amortizoarele adaptive, lucrurile stau ceva mai bine, dar mașina tot are tendința de a țopăi pe anumite suprafețe.
Acestea funcționează cel mai bine în modul Sport, acolo unde se simte plusul de control oferit, mai ales în virajele abordate cu aplomb. Asta pentru că oferă mai mult control asupra ruliului mașinii precum și o stabilitate mai mare în cam toate celelalte situații. Dacă vrei să mergi ceva mai repede, e important de notat că EQB se comportă diferit de GLB.
Asta pentru că GLB este, la bază, un SUV construit pe o platformă cu tracțiune față. Așadar puterea va fi direcționată întâi pe roțile față, devenind ușor subvirator la viteze mai mari. Și EQB e construit pe aceeași platformă, dar în cazul modelului electric, roțile spate sunt primele care primesc energie de la baterie. Iar asta se simte.
Mașina este supraviratoare, dacă știi cum să te joci cu pedala de accelerație, și neutră în restul timpului. Ar fi fost util să avem un pic mai multă aderență mecanică pe puntea față, dar, chiar și așa, cuplul instantaneu trimis roților spate fac chiar și dintr-o mașină cu doar 228 CP una distractiv de condus.
O critică punctuală ar putea fi zgomotul resimțit în habitaclu. Știu că e surprinzător, dar suspensia trimite ceva sunete ciudate în cabină, atunci când treci peste anumite denivelări. Altfel, chiar și la viteze mari, EQB rămâne un model demn de sigla Mercedes-Benz.
Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...