Mercedes-Benz Clasa V facelift

2.0 Diesel 239CP Aut9 Executive

Motor / Transmisie

4.5

Una dintre cele mai importante îmbunătățiri aduse de facelift este regăsită sub capotă. Mercedes a pensionat bătrânul motor diesel de 2.1 litri și l-a înlocuit cu unul nou, de 2.0 litri, echipat cu toate tehnologiile necesare pentru a respecta normele de poluare Euro6D-Temp. Mai mult, el este disponibil acum și cu o versiune de putere mult mai generoasă.

Pe modelul de bază V220d o să primiți 163 de cai, pe versiunea V250d o să aveți 190 de cai, iar pe vârful de gamă V300 o să vă treziți cu 239 de cai. Am primit fix ce meritam după un zbor lung către Barcelona: un V300 roșu ca focul și uneori prea iute pentru starea de greață a celor de pe locurile din spate.

Pe lângă cei 239 de cai, motorul cu patru cilindri pune pe tavă și un cuplu motor uriaș pentru această cilindree: 500 de Nm, cu posibilitatea unui supliment de 30 de Nm în momentul accelerărilor susținute. Momentul motor se simte și pe o plajă de turații generoasă pentru un model din segmentul acesta: între 1600 și 2400 de rotații, adică suficient ca să te simți mereu în control și cu suficiente resurse pentru depășiri sau accelerări în forță.

A doua modificare importantă adusă de facelift sub capotă este transmisia automată cu 9 trepte. Unitatea 9G-Tronic o înlocuiește pe cea cu 7 trepte și oferă o exploatare excelentă a resurselor de cuplu. Spun asta pentru că retrogradarea este promptă, nu doar atunci când cauți resurse pentru o depășire la limită, ci și atunci când frânezi puternic. Traseul de test a inclus și o zonă cu multe viraje, unde transmisia lui V-Klasse s-a descurcat excelent. E un comportament care ar face invidioase mașini cu pretenții mai mari de sportivitate. Bineînțeles, există și un set de padele în spatele volanului. Și răspunsul lor este foarte bun.

Cutia se mișcă bine indiferent de modul de rulare pe care îl alegi. Ai la dispoziție Confort, Sport și Manual. În modul Sport aproape că îți vine să uiți că ești cu dulapul pe viraje.

Antifonarea noului motor diesel este și ea foarte bună la turații reduse. Abia dincolo de 2500, spiritul gutural devine imposibil de ignorat.

  • @Bogdan Mirică, luni, 22.04.2019 20:45

    Iti apreciez munca, te urmaresc atat pe site cat si la TV dar vezi ca este ,,experienta constructorului german'' nu ,,expertiza". Conform normelor in vigoare, a expertiza inseamna a supune ceva unei e expertize ceea ce nu e cazul aici.

  • Kirotractor, marţi, 23.04.2019 10:59

    Offtopic: Da, deși e utilizat frecvent în ultima vreme, *expertiză* nu-i recunoscut în Dex cu sensul din articol, dar nici *premium* (în engl.= primă, recompensă) nu-i reconoscut... deloc. :-) Nici măcar în dicționarele de neologisme. Alte exprimări sunt însă cel puțin nefericite - nu doar pe AM. N-are rost să-mi bat însă... tastele de pomană din nou, fiindcă nimic nu se schimbă și, de ex., concept-car-ul cutare *primește* în continuare o versiune de serie. :-p Ontopic: Au ajuns văd autobuzele :-) să aibă performanțe de hot-hatch...(Vmax +sprintul 0-100 sunt identice cu ale răposatuuil meu Clio Williams d-acu 25 de ani.) Ciudate vremuri trăim -- zic asta în raport cu restricțiile traficului actual. Iar de prețuri, ce să mai zic?! Scaune opționale la bani de Logan... În fine, important e că au stea în frunte.

  • Costel, marţi, 23.04.2019 15:16

    un motor diesel care pe langa faptul ca nu se preda in fata contestatariilor aparuti ca ciupercile dupa ploaie in ultimul cincinal , ii capabil , prin valorile dezarmante de putere si cuplu cu care ii inzestrat , sa persifleze si sa sfideze de-a dreptul , prevederile conventiei de la Geneva privind regimul prizonierilor pe drumurile publice fiindu-i complet necunoscute acestui autentic sicario al soselelor nu inchei inainte de a pune totusi la indoiala oportunitatea acestui drive-test al lui B. Mirica tocmai in proximitatea datei unor optiuni pe batranul continent dar in special pe aceste meleaguri atunci cand , aceasta abundenta constructiva oferita (si) de Mercedes ii cat se poate de utila / indragita tocmai de aceia care inteleg prin performanta doar harnicia unei prezente mai mult decat consistente in locatii acolo unde unde o singura descalecare certifica respectul minimal la adresa celorlalti daca aceasta ''cutuma" ii totusi fara leac in Romania macar sa fie facuta doar cu "ajutorul " lui V300d ,ii cert mai facil de cautionat iar randamentul ii sublim :D

  • Kirotractor, joi, 25.04.2019 10:57

    @Costel: Hai că ejti tare, frate - să-mi moară motoru-n fiecare intersecție dacă postarea ta nu-i leită cu aburelile aberant-corporatiste scoase cu B.S.-generatorul ăsta: :-))) https://www.atrixnet.com/bs-generator.html

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 23:35

    @Kiro Ha-ha-ha ... adevarul e ca m-a socat si pe mine tovarasul Cuostiel. De la frazele semi-analfabete + folosirea verbului "a fi" in varianta ardeleneasca pana la faza de icter, brusc, ne-am trezit cu incalcituri de cuvinte care te lasa perplex. Trebuie sa recunosc ca am incercat sa prind un sens din rahatul de mai sus, si din alte postari, dar mi-am dat seama ca e timp pierdut. Din pacate pentru el la ultimele texte, singurele tampenii inteligibile care au mai ramas sunt "ii" / "is" care iti dau senzatia ca ai calcat intr-un ca..t de cate ori dai de ele prin text. Cu mana pe inima, e primul clujean batut in cap de care am dat in viata mea. Avand in vedere ca Clujul are vreo cateva sute de mii de locuitori, e totusi un raport foarte bun.