Tehnologie

5.0

Clienții din ziua de azi sunt înnebuniți după tehnologie, iar Mercedes-Benz Clasa E le potolește această poftă. 

Mașina testată de noi a fost echipată cu tehnologia standard MBUX Navigation Premium, ceea ce înseamnă că am avut la dispoziție un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, dar și un display central de 12.3 inch pentru sistemul multimedia. 

Așa cum ne-au obișnuit cei de la Mercedes-Benz, instrumentarul de bord propus de ei are o grafică modernă, pe care o poți modifica de la un buton dedicat, amplasat pe volan. Ai la dispoziție mai multe variante, inclusiv Sport.

Nu există nicio întârziere la selectarea temelor, dar am observat, totuși, că oricum ai modifica poziția volanului, acesta obstrucționează puțin partea de sus a instrumentarului de bord. Sau poate o fi de vină înălțimea mea. 

În ceea ce privește sistemul multimedia, rulează foarte bine, fluid, fără întreruperi. Integrează majoritatea funcțiilor, inclusiv cele ale sistemului de climatizare, este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless, și, mai mult decât atât, permite vizionarea de conținut video. 

De pildă, cât aștepți să vină prietena sau soția de la cumpărături, poți urmări un podcast pe Youtube. 

Dacă nu îți ajung cele 2 display-uri, poți bifa tehnologia opțională Hyperscreen. Aceasta mai aduce un ecran pentru pasagerul din dreapta. Nu trebuie să îți faci griji, pentru că cel de la volan nu poate vedea ce se rulează pe acest display. Așadar, nu distrage atenția de la condus. 

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Trebuie spus că poziționarea ei nu este cea mai inspirată, având în vedere că accesul este destul de dificil dacă ai două pahare în suport. Dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată, ai porturi USB-C, inclusiv în partea din spate. 

Tot aici trebuie să menționez sistemul audio Burmester 4D. De ce 4D? Pentru o experiență cu adevărat imersivă poți avea vibrații în scaunele din față. Și uite așa te simți ca la un concert adevărat. Mai ales că despre calitatea sunetului avem doar lucruri bune de spus. 

Dacă ți se pare că vibrațiile produse de muzică nu sunt pe placul tău, poți dezactiva oricând această funcție din meniul sistemului multimedia. 

O altă tehnologie care ne-a atras atenția este Traffic Light View. Pe scurt, dacă te apropii prea tare de semafor, sau dacă semaforul este montat astfel încât să nu îl vezi prin parbriz, camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare face totul pentru tine. 

Nu mai trebuie să "dansezi" pe scaun pentru a vedea semaforul. Am demonstrat cum funcționează această tehnologie în clipul inserat în articol.

 

 

 

 

  • Matei, vineri, 05.07.2024 11:39

    E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.

  • ^^^, vineri, 05.07.2024 11:44

    Se vede ca n-ai mers niciodata cu Dieselul de la Mercedes. Trepidatii ca in Loganul tau nu sunt si le fel si emisiile sunt mai scazute, daca asta intereseaza pe cineva.

  • Kap, vineri, 05.07.2024 12:14

    Fără să generalizez, marca și motorizarea sunt pe placul clientelei selecte de Vitan. Dar ați putea să nu mai folosiți și limbajul de Vitan? "materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative" Că m-am săturat să vă atrag atenția și cu asta și cu ”tarifele vamale”. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/

  • aha, vineri, 05.07.2024 12:22

    Daca pretul e "cam piperat", mai adaugati niste masina. Sau, eventual, mai scadeti din cele patru stele acrodate pentru pretul de achizitie.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 16:50

    Odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca. Cu trecerea anilor performantele trec pe locul 2-3-4, in timp ce ambianta, eleganta si siguranta si modul in care te simti in ea, au o pondere tot mai grea. Cine are impresia ca Mercedes nu are performante, poate sa fie linistit. Indiferent de motorizare, esti cel putin peste media clasei, daca nu preminat. Atata doar ca clientii ajung la o maturitate la care nu mai promoveaza aspectul asta. Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul "curat", simplu si totusi class. E perfect. In echiparea de culori corecta, iti poate da senzatia de mult peste clasa in care este. Pacat ca taxele sunt atat de incorect aplicate in Romania. Motorizarile pe benzina sunt fantastice, indiferent de capacitatea motorului, dar trebuie sa urci de la 2.5-3.0 in sus. Gaselnita cu citirea semaforului e grozava, desi in America de Nord nu prea ai problema asta. Bine daca esti prin Quebec. atunci devine utila :)

  • aha, vineri, 05.07.2024 19:18

    Oare Manole ce parere o fi avand? Ca spaclu' lui nu e prea breaz, bag de seama. Auzi si tu, "odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca". Ma intreb cum de ceilalti nu au dat inca faliment. Probabil ca BMW vinde masinile la juma' de pret de a ajuns cel mai mare constructor auto premium din lume. "Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul «curat», simplu si totusi class". Fix "class" inspira bordul ala fara butoane, plin de lumini si ecrane pe care poti juca Angry Birds.

  • spaclu lu manole, vineri, 05.07.2024 21:16

    @aha, chestie de gusturi. Mie-mi place sa joc Angry Birds, mai ales cu pasaricile din comentariile Automarket. Bum-bum ... Next!

  • Mihai, duminică, 07.07.2024 10:40

    Cand eram mic am auzit ceva: nu exista masina premium cu motor diesel. Si pretul este exagerat avand in vedere motorizarea. La 80000 euro te astepti la un PHEV benzinar.

  • dan_grc, duminică, 07.07.2024 19:39

    Categoric, n-ai cum premium cu diesel, când ești de mic într-un fel, la maturitate este ușor .

  • Seriff, luni, 08.07.2024 14:26

    @Mihai, corect de-aia majoritatea masinilor de genul au avut si au in continuare motoare diesel, ca sa te miri tu. Pentru gabaritul ei, un diesel e ideal, trage suficient de ok, nu urla in 6000 rpm, consumul e super decent.

  • eu, luni, 08.07.2024 17:54

    oricat de buna tehnic ar fi, genul asta de masina este mega invechit, nu se mai poarta asa ceva in ziua de azi