Interior

4.5

Locul unde m-am îndrăgostit de acest Clasa C, dar și locul unde am descoperit un mic haos ergonomic. Atâtea sincope ergonomice, încât pe durata testului nu mi-am mai dorit să câștig la loterie, ci să-l întâlnesc pe cel responsabil cu designul interiorului și să-l privesc în ochi vreo câteva ore.

Trebuie să recunosc că, vizual, interiorul arată senzațional. Fie că-l privești în poze, fie că-l privești pe geamul lateral față, de pe bancheta spate sau chiar de pe locurile din față. Totul arată foarte foarte bine. Iar pe mine, detaliul gurilor de ventilație centrale, modul în care planșa de bord se mulează pe ele în partea superioră, îmi aduce aminte de W123. Cam de atât am avut nevoie să m îndrăgostesc de acest model. Este genul de detaliu care poate fi factorul decisiv în decizia de achiziție a unui automobil. Și totuși...

Avem o planșă de bord inspirată de cea a noii generații S Class. Aici mă refer, evident, la display-ul central de 11.9 inch căruia nu am ce să-i reproșez. Chiar dacă este amplasat sub linia mediană a planșei de bord, iar o bună parte a comenzilor sunt grupate în zona inferioară, totul se află în zona confortabilă de acțiune a mâinii drepte. Nu trebuie să te întinzi. Un minus pentru reglajul touch-slide al volumului, poziționat în partea dreaptă: este greu de dozat reglajul.

Tabloul de bord este reprezentat de clasica tabletă; în cazul modelului testat, una de 12.3 inch. Excelentă rezoluția, teme grafice pentru toate gusturile.

Poziția la volan este bună, iar scaunele oferă o susținere corect, dar într-un mod ciudat, ușor avansată. Planșa de bord este minusculă din punct de vedere al profunzimii/adâncimii, ceea ce conduce la o poziție la volan avansată. De aici senzația că ești în primul rând la IMAX și faci eforturi să ții pasul cu subtitrarea. Asta este senzația când verifici oglinzile retrovizoare laterale. Apoi mai este senzația ciudată că ești cu fruntea lipită de parbriz.

Head-up display-ul este fără reproș. Doar că proiecția de mari dimensiuni are nevoie de o suprafață generos decupată din planșa de bord, iar acest detaliu, asociat cu poziția avansată la volan, îți afișează în fața volanului un fel de caserolă care așteaptă a fi umplută cu diverse obiecte.

Cu volanele Mercedes-Benz care au comenzi tactile m-am obișnuit. În schimb noul, Clasa C vine cu un volan ceva mai mic. Dacă ții corect mâinile pe el, la ora 9 și 3, degetul mare (policele) intră des în contact cu butoanele... și se întâmplă lucruri. În cazul meu, în cazul efectuării unui viraj m-am trezit cu volumul la maxim. Mi-am mai închis și convorbirile telefonice de vreo două ori, tot accidental.

Tot un geniu în ale ergonomiei a decis să grupeze comenzile pentru geamuri și oglinzi pe zona care reprezintă mânerul portierei. Prin urmare, fiecare închidere de portieră a însemnat deschiderea a minim un geam lateral. O mică sincopă am regăsit și la deschiderea portierei, tot datorită poziției avansate. În 80% din cazuri, după ce am tras de mânerul de la interior, în clipa în care am împins cu mâna portiera am acționat butonul de blocare a ușilor.

Dar am descoperit și detalii pozitive din punct de vedere ergonomic. Spre exemplu, în clipa în care rabatezi spătarul banchetei spate, scaunele față se mișcă automat pentru a permite plierea completă. Nu trebuie să mai faci ture în jurul mașinii pentru a muta poziția scaunelor.

Și o mențiune pentru scaunele față, care le-am găsit extrem de frumoase. Iar ca o impresie generală, Mercedes-Benz a crescut gradul de atenție acordat calității materialelor și finisării, versiunea testată oferind nivelul de calitate pe care-l așteptam de la un model al mărcii.

  • Llk, joi, 25.08.2022 19:34

    Cred că s-a strecurat o greșeală în datele tehnice: garda la sol nu are cum sa fie 97 mm.

  • Nsrei, joi, 25.08.2022 19:45

    Passau ul este cel mai practic și mai mișto dintre toate. E și alta clasa cred. Și cel mai ieftin, lucru care în ziua de astăzi poate contează. Și insignia county tourer era o opțiune interesanta mai ales cu diferențial cu alunecare limitata pe puntea spate... Se bătea de la egal la egal cu quattro de pe Audi a6 ceea ce nu i puțin lucru... Daca banii nu contează, evident puteți cumpara tot ce va poftește inima. Dar dintre cele enumerate eu as alege passat

  • Mike, joi, 25.08.2022 22:01

    La 45.000 - 65.000 € mi-aş lua Tesla fără să clipesc.

  • Nae, vineri, 26.08.2022 10:00

    Se intoarce moda break-urilor inaltate?

  • DanG, vineri, 26.08.2022 10:15

    Frumos scris articolul, fara sa scrie autorul de gurile de ventilatie si asemanarea cu W123 nu mi-as fi dat seama. Am impresia ca la interior Mercedes a sacrificat ergonomia pentru un design mai frumos, teoretic masinile astea sunt testate milioane de kilometri si problemele mentionate ar fi trebui sa apara in teste. Pe mine unul m-ar deranja sa deschid geamurile de fiecare data cand intru in masina. Imagineaza-ti ca ai scos masina de la spalat si apesi din greseala :) Am impresia si ca masinile noi (dupa 2020, burdusite de display-uri cat mai colorate), te bombardeaza cu informatii inutile de ajunge sa te doara capul dupa un drum mai lung. A ajuns sa-mi fie dor de un interior minimalist. Mie unul imi ajune sa stiu cu ce viteza circul.

  • Seriff, vineri, 26.08.2022 11:02

    @Mike si cine nu te lasa? E inca o tara libera, du-te si ia-ti.

  • UnAlex, vineri, 26.08.2022 11:21

    Felicitari pentru articol Dl. Ciobanu! Masina imi place dar nu pot sa inteleg cum la acesti bani trebuie sa platesti suplimentar un abonament pentru Carplay sau Android Auto? 1200 de lei pe an, am citit bine? La cat mai multe break-uri!

  • andrei, vineri, 26.08.2022 11:31

    poti sa iti iei si 5 tesla, ca la finisaje si comfort nici nu misca langa mertanul asta. plus problemele cu incarcarea, mai ales in romania sunt serioase daca nu stai la casa. dar da, prinzi suta super repede si nu poluezi. de discutat. nu o sa te simti insa in tesla ca in mertan, asta clar. foarte rau ca trebuie dezactivat start-stop in oras, practic pt oras a fost gandit. deci pana la urma polueaza si mult si oricum e diesel care e toxic rau de tot. naspa.

  • Seriff, vineri, 26.08.2022 12:15

    https://autolatest.ro/stiri/tesla-a-oprit-reteaua-de-superchargere-pentru-ca-nu-face-fata-valului-de-caldura-si-pot-aparea-incendii-la-incarcare/ https://autolatest.ro/teste-auto/presa-din-germania-a-descoperit-ca-un-mercedes-diesel-este-mult-mai-eficient-decat-unul-electric-sau-phev-c300e-vs-c300d-vs-eqe350-2022/

  • inexorabil, vineri, 26.08.2022 12:55

    Bună treabă, @Seriff. Iată ce înseamnă presă INDEPENDENTĂ (implicit, OBIECTIVĂ). Semn indiscutabil că Cineva, “acolo” Sus, ne iubeşte şi tocmai de aceea nu îngăduie să piară chiar tot ce este bun, adevărat şi folositor pe acest pământ. Pe mine m-a uimit însă concluzia jurnaliştilor germani: Diesel = cea mai eco soluţie sub raportul emisiilor de CO2. Wow, poftim?! Ah, staţi că acum sar ca arşi progresiştii, cum că ne “aburesc” studii plătite de “corupţii” responsabili de Dieselgate. Eh, ştiu ei, dom’ne, nu trebuie dovezi.

  • PMC, sâmbătă, 27.08.2022 19:41

    Cand citesti cifrele de performanta si autonomie, daca ai ceva in cap, nu te mai gandesti la masinutze cu baterii cate zile ai. E drept, e vorba de un Mercedes C, produsul lor etalon, deci pretul e mare. Dar cand compari un asemenea model care te duce si in off-road cu un Tesla, pur si simplu trebuie sa fii nebun sa iei Tesla.

  • Dovada, duminică, 28.08.2022 14:09

    Domnu' jurnalist, Matale compari 47800 fara TVA cu 55,5mii cu TVA la Volvo si 50 mii cu TVA la Alltrack si concluzionezi ca in "configuratia de baza, Mercedes se dovedește a fi mai ieftin decat competitorii sai". Cum dovedesti asta? Cu Pitagora sau cu asemanarea? :))) Sau Tiriac este scutit de TVA?

  • Constantin Ciobanu, miercuri, 07.09.2022 10:12

    @Dovada Presupun că Dovada este trecut și în buletin, asta pentru a ști cum mă adresez... Deci draga domnule Dovada, am afirmat ca: ”În echiparea de bază, C 220 d All-Terrain se dovedește a fi mai ieftin decât concurenții direcți.” Adica 40285 euro cu TVA inseamnă 47.939 euro cu TVA 19%. De curiozitate... daca ai făcut undeva cursuri de ironie, poti merge sa-ti ceri banii inapoi.