Mercedes-Benz Clasa B

B 200 d 2.0 150CP Aut8

Performante

4.5

La capitolul performanțe nu poți aștepta foarte multe de la o mașină de familie. Mai tragi speranțe când vine vorba despre BMW Seria 2 Active Tourer, pentru că s-a născut într-o familie cu pedigree, dar în nici un caz nu te aștepți la valori impresionante din partea unui B-Klasse.

Așa e. Germanul vine cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.3 secunde. Nu este impresionant, dar este deasupra limitei decente pentru un automobil premium. Este o valoare bună, care poate aduce satisfacție celui de la volan. Unde mai pui că, contrar așteptărilor, B200d este mai rapid decât versiunea omoloagă a rivalului cu pedigree despre care vorbeam mai devreme.

  • Kirotractor, luni, 29.07.2019 10:48

    Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.

  • adi_10, luni, 29.07.2019 10:50

    ce frumos arata la interior...dar vai, 50.000 de euro...iti iei masini Premium de banii aia

  • Adrian, luni, 29.07.2019 12:28

    Testul asta reprezinta agitatie disperata a marketingului de la Mercedes in a vinde in continuare aceasta masina nevandabila. Insista in prostie cu un segment pierzator, dar noua ne aduc in fata numai flori si atmosfera de festival. La fel au facut cu R-class si X-class.

  • zarnesteanu, marţi, 30.07.2019 06:25

    Masina n-arata rau, chiar si intr-un cadru banal, pozata intre blocuri si buruieni pe trotuare. E ok. Bine si asa decat deloc. Pozele astea mi-aduc aminte de perioada comunista. Mai mult nu zic ... Poate alta a fost intentia artistului si eu nu inteleg. Legat de motorizari, sunt curios daca intre cititorii AM a facut cineva vreo comparatie intre motorul original de la Renault si motorul de pe Mercedes. E vreo deosebire, sau e doar bolboroseala de marketing? Merci. De scumpa e foarte scumpa. Ramane de vazut daca o va cumpara cineva. Per total, are performante foarte bune pentru motorizarile oferite. Ca spatiu, pentru o familie tanara care traieste in jungla urbana, iarasi e bine proportionata. O singura data am facut un test drive cu generatia precedenta, dar mi-am dat seama ca nu e genul meu de masina. Pentru altii insa s-ar putea sa li se potriveasca perfect.

  • Kirotractor, marţi, 30.07.2019 12:22

    @zărne: Cum, critici buruienile din cartierele noastre *premium*?! :-) ...Ca să nu zic *de lux*, așa cum preferă stimabilul @inexo -- în orice caz, pozele-s făcute excat cu schepsisul ăsta, ca să rimeze clasa.. clasei B cu a zonei photo-s hooting-ului. Diferențe-ntre motoarele Reno/Merc există, evident, dar nu-s decât unele direct proporționale cu prețurile versiunilor respective -- oricum hiper-umflate și pt variantele cam chelboase. Mai exact: și 1.5 DCi-urile, și 1.33 TCe-urile hexagonale sunt agregate remarcabile -- dar judecate-n contextul montării lor în mașini cu prețuri mai pâmântești. :-P Părerea mea doar poate, clar.

  • Flo, sâmbătă, 10.08.2019 09:48

    Viata-i prea scurta pentru a te lupta cu frustrarile altora. Fiecare isi cumpara masina de care are nevoie si dispune de resurse; trebuie sa recunoastem ca ramane un motiv ascuns si nevoia de a epata in fata altora. Totusi sa-ti cumperi o masina noua premium, oricare ar fi ea, ramane un lucru dorit de catre noi toti!