Tehnologie
În cadrul capitolului dedicat interiorului vă aminteam de zgomotul produs de butoanele sistemului de climatizare. Ne spălăm bine pe ochi și suntem atenți preț de câteva fraze. Sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) îți poate face ziua mai bună cu un simplu "Hey, Mercedes". Asistentul virtual pregătit de nemți este capabil să te scoată din orice încurcătură. Spune-i că îți este cald, iar temperatura o să fie setată cu câteva grade mai jos, spune-i să te ducă acasă, iar asistentul o să seteze navigația către locuința ta. Iar nemții mai spun că o componentă aparte a sistemului MBUX o constituie inteligența artificlă. În altă ordine de idei, sistemul este capabil să învețe sitlul fiecărui posesor și să răspundă mult mai rapid cerințelor acestuia.
Meniul MBUX a fost structura pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu, fiecare putând fi accesat fie prin intermediul celor două zone tactile de pe volan, fie cu touchpad-ul central. Cei care se simt încrezători în forțele proprii, pot încerca să acceseze meniurile și funcțiile prin simpla atingere a ecranului.
Ecranul care înlocuiește instrumentarul de bord clasic poate fi și el personalizat după bunul plac al șoferului. Deși îmi plac lucrurile noi și pline de tehnologie, consider că pe instrumentarul de bord este afișată mult prea multă informație, iar acest lucru ar putea duce la scurte momente de neatenție din partea șoferilor. Indiferent de preferințele fiecăruia, noul sistem MBUX reacționează fluid și fără sincope.
Dar pachetul tehnologic pregătit de Mercedes-Benz nu se oprește aici. Cei care vor un plus de dinamică pot opta pentru suspensia spate independentă echipată cu amortizoare adaptive (obligatoriu și jante de 18 inch).
Despre sistemele de siguranță am amintit în cadrul capitolului dedicat. Aici voi vorbi despre modul în care ele reacționează. Dacă nu te-ai întâlnit niciodată cu astfel de tehnologii, probabil că te vei da jos transpirat după ce ai călcat, din greșeală, linia continuă în timp ce conduceai noul Clasa A. Reacția sistemului care monitorizează și păstrează banda este una violentă. Dacă în alte cazuri, o simplă vibrație în volan și un zgomot enervant erau suficiente să te facă să miști volanul cu câteva grade, în cazul lui Clasa A sistemul frânează destul de brusc și te împinge înapoi pe bandă. Iar același lucru se întâmplă și cu sistemul care te avertizează că te vei apropia prea rapid de vehiculul din față, suntele generate fiind unele agresive.
Nu l-am condus, dar nici nu mor de nerăbdare s-o fac. Implicit am încredere-n impresiile lui Cornel în cazul cînd m-o ataca vreun virus extraterestru :-) și decid să mă înham la un credit de +40.000 euro pentru așa ceva (un Duster cu același motor, poate...) Merită adăugat (în plus față de datele-părerile de la precedentul test A200) că noul A-Klasse e campion mndial la aerodinamicitate, c-un Cx de numai 0,22. Care, înmulțit cu suprafața frontală de 2,19 mp, dă un rezultat remarcabil al suprafeței *plăcii teoretice* expuse curenților de aer: 0,49 mp. Clar că și garda la sol de numai 10,4 cm (!!! - așa apare într-un comparativ a-m-s cel puțin) contribuie la asta. Plus teoretic care poate deveni însă un mare minus practic pe drumurile noastre - d-aia îl și pomenesc din nou în completarea datelor AMS. În rest, germanii (care l-au plasat pe A200 pe locul secund într-un comparativ recent, după eternul Golf) nu prea sînt încîntați de: - direcție (cam flu-flu și fără suficientă auto-revenire după bracări) - suspensii, fie ele multilink/adaptive (cum a remarcat și Cornel, pe denivelări scurte succesive) - garda la sol derizorie - da-da, pînă și ei... - motorul (tot Renault - 1,33 l 163 CP) - încă gurmand și nu tocmai energic - dar nici de cutia de viteze auto Getrag nu-s mulțumiți - *indecisă* prea des ori după ei-nemțălăi. În orice caz, versiunile de bază - egal dacă diesel ori benzinare - sînt deja și vor fi cele mai vîndute, chestie deloc surprinzătoare în era/societatea actuală bazată pe vanitate, badge și look.