Performante
Un diesel de 1.5 litri cu doar 116 cai putere n-o să te trimită niciodată cu gândul că sub talpa piciorului drept se află ascuns un model cu valențe sportive. Iar Clasa A în versiunea A 180 d cu siguranță nu iese din acest tipar.
Hatchback-ul constructorului german poate accelera de la 0 la 100 km/h în 10.5 secunde. BMW 116 d echipat cu transmisia automată Steptronic și Volvo V40 D2 reușesc acest sprint tot în 10.5 secunde. Audi A3 Sportback în compania motorului diesel de 116 CP și cutia automată cu 7 trepte promite 10.4 secunde pentru aceeași repriză.
Viteza maximă promisă de A 180 d este de 202 km/h, aceeași valoare fiind trecută și pe fișa lui A3 Sportback. Atât BMW Seria 1, cât și Volvo V40 sunt ceva mai lenți comparativ cu Clasa A.
-
Dudu, marţi, 24.07.2018 11:43
@Kirotractor Nu cumva coeficientul aerodinamic de 0.22 era valabil pentru varianta sedan care urmeaza sa fie lansata? Ma indoiesc ca un hatch e in stare de asa ceva cand caroseriile sedan se chinuie sa atinga acele valori :) Si nu e nici chair campion modial, ci imparte podiumul cu CLA si cu BMW seria 5.
-
Kirotractor, marţi, 24.07.2018 12:23
@Dudu: Nu mi-au murit lăudătorii (și oricum nici măcar eu nu-s perfect :-)), dar încerc măcar să nu scriu tîmpenii p-aici. Chiar dacă aparent n-aș avea vreo motivație. Și nici voi vreun motiv de încredere - sau cel puțin noii veniți n-ar avea, după destule inexactități scrise chiar de stimabilii redactori AM. ...Bagă deci termenul de căutare *A Klasse* în căsuța *Suchen* din colțul dreapta-sus al site-ului auto-motor-und-sport.de și primul articol care-ți apare e cel cu aerodinamica-record a - subliniez - hatchback-ului Mercedes. Care este ce-i drept campion în segmentul lui, nu *allover*.
-
andrei, marţi, 24.07.2018 13:07
Ce face mai bine decat un Golf 7, in afara ecranelor mai mari? Seria 1 este ultimul ''dinozaur'' din aceasta clasa si ultima exceptie in ale condusului.
-
vianu, marţi, 24.07.2018 13:13
si totusi evorba despre VIITORUL sedan cu 0.22
-
Kirotractor, marţi, 24.07.2018 14:21
@vianu: Așa-i, mea culpa. Se confirmă deci că nimeni nu-i infailibil. E vb deci de limuzina A-Klasse-n 3 volume (lansare spre finele anului) și nu de hatchback / Fliessheck. Zic asta după ce am accesat site-ul pomenit (scrisesem prima eroare bazat pe spusele unui amic; în germana lui aveam încredere - pînă acum, evident. ;-))
-
DAN DUMITRESCU, marţi, 24.07.2018 14:39
MBUX ARE SI VERSIUNE IN LIMBA ROMANA
-
wolteanoo, marţi, 24.07.2018 14:42
Chiar asteptam sa vad cum arata in realitate, am vazut ieri un exemplar in aceeasi culoare cu cea din articol. Este o masina absolut banala, cu forma de ascutitoare, nu are nimic iesit din comun care sa o recomande ca fiind premium (poate in afara de materialele de la interior asupra carora nu ma pot pronunta).
-
Cineva, marţi, 24.07.2018 15:49
@andrei E mult mai rafinat fata de fumegatoarea TDI VW 7 !
-
octav71, marţi, 24.07.2018 16:14
Doar de dragul de a fi Gica Contra si de a recunoaste acest fapt. As prefera oricand Alfa Romeo Stelvio in varianta de baza, al carei pret este cu fix 699 euro mai mare. Se compara? Nu, sunt in segmente diferite.
-
andrei, marţi, 24.07.2018 16:23
Repet, vreau niste argumente solide: cu ce e mai buna masina asta decat un Golf 7? Are motoare mai bune, cutii de viteza mai bune, e mai spatioasa, e mai confortabila? Am inteles partea cu ecranele si cu butoanele mai bine finisate.
-
wolteanoo, marţi, 24.07.2018 17:07
@ andrei da mai bine sa ai Mercedes chiar daca mult mai scump fata de Golf 7 fara sa merite diferenta de bani. Altfel te vede lumea... Asa cum a punctat Kiro: are steaua-n 3 colturi pe ea.
-
LoL, marţi, 24.07.2018 17:22
Doamne fereste...
-
pipo, marţi, 24.07.2018 18:12
Exista o nisa respectabila de potential clienti chiar si in tara noastra pt. acest model si care creste de la an la an. Sunt destui tineri cu bani, doamne si domnisoare dar si multi asa zis "metrosexuali" (sa nu ma-ntelegeti gresit, vorbesc de cei pt. care imaginea si a fi in ton cu moda insemna totul sau e pe primul loc) care isi permit o asemenea extravaganta - adica sa dai vreo 40-50.000 euro pe un hatcback compact. Pt. ei acest model e o "mana cereasca" fiindca nu vor trebui sa dea 70-80.000 pe un model din clasa mai mare .Ei niciodata nu ar concepe sa-si murdareasca blugii de un VW sau ...doamne fereste..ceva mai prejos. Nu au neaparat nevoie de masina si o compacta hatchback e absolut tot ce au nevoie si tot ce ar fi in stare sa conduca fara sa le provoace dureri de cap intr-un oras aglomerat. Steaua generos proportionata si finetea detaliilor din interior e tot ce le trebuie ca sa fie siguri ca restul populatiei a inteles mesajul . Pe multi din ei chiar nu-i intereseaza motorizarea dar sunt foarte atenti la consum si taxe( culmea , sunt foarte grijulii cu astfel de cheltuieli in general desi n-au mai baut o cafea sub 20 lei de ceva ani ). Cam astia vor fi mare parte din clientii lui A klasse ( concept total diferit ca filozofie fata de primele generatii) si sa stiti ca vorbesc serios nu cu ironie sau bascalie. Deci @andrei , daca imi permiti, ca sa raspund la intrebarea ta de mai sus, e mai buna decat Golf 7 in toate sau cu nimic , depinde pe cine intrebi.
-
PMC, marţi, 24.07.2018 18:54
@pipo: super comentariu
-
bobo, marţi, 24.07.2018 22:00
Nu stiu de ce firmele tot baga pe gat masini diesel pentru teste, desi mai ales in segmentele astea nu ar mai trebui sa le vedem. Cred ca in urmatorii 5-7 ani, toata evolutia auto se va invarti in jurul ecranelor. Eu astept toyota auris/corolla 2019, hibridul sportiv mult promis de niponi.
-
zarnesteanu, marţi, 24.07.2018 22:11
"Dacă în urmă cu 20 de ani pășeai în interiorul lui Clasa A, simțeai că acesta pare fiul nedorit al producătorului german." - citat din text Din pacate, Mercedes in general este fiul nedorit pe AM, nu de ieri de azi, si nu doar al unor redactori, ci si al multor "normalos" ca sa-l citez pe @Kirotractor. Eu accept pana in panzele albe ca "errare humanum est", atat ca strategie, cat si tactica. Atat in directii generale, cat si in detalii. Si totusi, de fiecare data cand citesc un articol despre Mercedes + comentarii, nu pot sa-mi sterg un zambet de pe buze. De exemplu, astazi in articolul de mai sus, diferenta dintre Mercedes si BMW ca pret de pornire, conform cifrelor din articol, este de 1000 de euro, nu 100. OK, s-a scapat un 0 din greseala in favoarea BMW. Pe urma vad ca "noua" cutie de viteze in 9 trepte laudata peste tot, si cred ca citesc destul despre Mercedes:) pe AM are ezitari, se balbaie, etc Si la articolul cu CLS la fel :) O fi si asta, ce sa zic. In plus, sunt gata sa admit ca redactorii conduc masini mult mai multe decat oricare dintre noi, si fiecare are dreptul la o opinie. Atat personala cat si profesionala. Eu insa mai cred ca Mercedes, de fiecare data cand introduce ceva nou, isi asuma niste riscuri indifferent despre ce tehnologie e vorba. Orice lucru nou, genereaza polemici interminabile, pro si contra. In ultimii ani au fost ecranele alea nenorocite de pe bord. De data asta, in cazul lui A Class, se adauga si colaborarea cu Renault, suspensia spate, pretul, etc. Cat despre “agresivitatea” sistemului de siguranta, probabil ca in urma studiilor si-au dat seama ca vibratul volanului si piuiturile blande nu-l trezesc la timp pe puiutul de la volan cand sta cu ochii in telefon sau motaie. Poate circumstantele premergatoare unui accident pot fi mult mai grave decat banala incalcare a liniei continue intr-o zi cu soare pe o sosea libera. Iar atunci masina reactioneaza. Si daca vrei ca data viitoare sa nu mai traga turbata de volan si sa puna frana inutil, poate o sa fii mai atent cu incadrarea in banda si cu condusul in general. Indiferent ca suntem prosti sau destepti, bogati sau "normalos", tineri sau nu, majoritatea covarsitoare a populatiei actuale, cu access la internet, ne-am invatat niste copii razgaiati, indreptatiti la toate, plini de drepturi si obligatii zero. Toate ne put, toate au defecte, toate sunt strambe, dar daca ne cere cineva sa facem ceva, vorba mamei "habar n-au sa puna doua paie cruce". Oricine are o alegere diferita fata de a noastra e prost, nu stie ce sa faca cu banii, nu ne-a intrebat pe noi, etc. Pe cat de greu ne este din turnul nostru de fildes sa-i intelegem pe altii, pe atat de mult pretindem ca altii sa ne inteleaga pe noi. Asta tine de maturitate. Care poate sa vina intr-o zi sau poate sa nu. Sunt miliarde de oameni pe glob care au o situatie financiara si sociala total diferita de a noastra. O masina asiatica poate fi perfecta pentru o tara bananiera plina de gropi si gunoaie. Nu la fel se vad lucrurile insa din Beverly Hills, New Hampton sau Miami Beach. Caraibele sunt pline de chinezisme si coreence pentru ca altceva nu isi permit. In Cuba esti rege daca ai un Frankenstein American din anii ’50 si esti mult deasupra altor “normalos” care merg pe jos, cu magarul sau in bascula camionului. Sunt locuri in care e in afara oricarei discutii sa dai o caruta de bani pe un Peugeot sau un A Class. Cand de banii aia iti iei un autobuz sau un camion chinezesc si iti deschizi o firma. Romania e un loc pe harta la fel de faimos pentru oricine din afara Europei, cum sunt pentru noi, Kirghistan sau Uzbekistan sau pe unde uigurii trag cu arcul. Stii cam pe unde sunt, dar te doare-n gaura de ele. Iar faptul ca ne pute un A Class noua, din centrul Universului, n-are rost sa mai spun cata relevanta are in locuri in care “normalos” are o conatatie ceva mai … normala :):):):)
-
S, miercuri, 25.07.2018 01:07
41k euro pentru un cotet cu 1.5dci putin mai rafinat ?
-
hazard, miercuri, 25.07.2018 09:47
NO FUCKING WAY
-
cornel.socariciu, miercuri, 25.07.2018 09:47
@zarnesteanu Diferența de preț dintre A180d (31.200 de euro) și BMW 116d (31.300) este de 100 de euro. Diferența de 1.000 de euro este între A200 echipat cu transmisie manuală și BMW 116d echipat cu transmisie automată. De asemenea, cutia oferită pe Clasa A nu are 9 trepte, ci 7.
-
adi_10, miercuri, 25.07.2018 17:01
A-Klasse - 40.000 euro BMW X2 - 55.000 euro VOLVO XC 40 - 70.000 euro...Ori am innebunit toti, ori astia sunt complet tampiti...Ce se intampla cu preturile astea ca nu pricep. Masina asta nu merita mai mult de 25.000 euro...E un fel de Golf, WTF?? la fel cum nu inteleg cum sa dai pe un Golf f dotat 30.000 de euro..am luat-o razna si ciudat este ca nimeni nu specifica treburile astea... mai ales marii specialisti din industrie
-
Corocsenie Adrian, miercuri, 25.07.2018 23:21
@adi_10 Toate preturile astea mari pleaca de la tehnologia de multe ori inutila pusa pe ele. Aia costa ! De aceea acum 10-15 ani erau mai ieftine masinile.
-
adi_10, luni, 30.07.2018 16:51
@Corocsenie Adrian - sunt de acord cu tine pana la un punct. Dar daca te uiti un pic, vei vedea aceeasi nivel de tehnologie la mai toate masinile. Si totusi nu toate costa 70.000 de euro. Evident ma refer la navigatie, camera marsarier, senzori de parcare, faruri LED etc. Asta nu este o justificare pentru preturile acestea astronomice. Din "surse sigure" stiu ca profitul la masini este urias, de aceea isi si permit ca uneori sa aiba discount-uri f mari (vezi anul trecut discount la BMW de 15% din valoarea masinii ). Dupa toata astea reprezentantele se plang ca in Romania foarte multa lume isi cumpara masini second-hand. Pai evident, trebuie sa fiu nebun sa dau 30.000 de euro pe o cutie, desi normal ca toti ne-am dori sa conducem masini noi, nu forjate de altii.
-
mbz, joi, 02.08.2018 14:05
40.000 euro pt o masina cu osie de caruta pe spate in loc de suspensie.....
Nu l-am condus, dar nici nu mor de nerăbdare s-o fac. Implicit am încredere-n impresiile lui Cornel în cazul cînd m-o ataca vreun virus extraterestru :-) și decid să mă înham la un credit de +40.000 euro pentru așa ceva (un Duster cu același motor, poate...) Merită adăugat (în plus față de datele-părerile de la precedentul test A200) că noul A-Klasse e campion mndial la aerodinamicitate, c-un Cx de numai 0,22. Care, înmulțit cu suprafața frontală de 2,19 mp, dă un rezultat remarcabil al suprafeței *plăcii teoretice* expuse curenților de aer: 0,49 mp. Clar că și garda la sol de numai 10,4 cm (!!! - așa apare într-un comparativ a-m-s cel puțin) contribuie la asta. Plus teoretic care poate deveni însă un mare minus practic pe drumurile noastre - d-aia îl și pomenesc din nou în completarea datelor AMS. În rest, germanii (care l-au plasat pe A200 pe locul secund într-un comparativ recent, după eternul Golf) nu prea sînt încîntați de: - direcție (cam flu-flu și fără suficientă auto-revenire după bracări) - suspensii, fie ele multilink/adaptive (cum a remarcat și Cornel, pe denivelări scurte succesive) - garda la sol derizorie - da-da, pînă și ei... - motorul (tot Renault - 1,33 l 163 CP) - încă gurmand și nu tocmai energic - dar nici de cutia de viteze auto Getrag nu-s mulțumiți - *indecisă* prea des ori după ei-nemțălăi. În orice caz, versiunile de bază - egal dacă diesel ori benzinare - sînt deja și vor fi cele mai vîndute, chestie deloc surprinzătoare în era/societatea actuală bazată pe vanitate, badge și look.