Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7

Motor / Transmisie

4.5

Întrucât noua generație CLA are la bază platforma lui Clasa A, nemții vor oferi aceleași motorizări pe care le întâlnim pe hatchback și pe coupe-ului cu patru portiere. Versiunea de bază va fi echipată cu motorul de 1.3 litri benzină de 136 de cai putere. Vei putea alege același motor pe benzină și în varianta de 163 CP, propulsor testat de Mircea pe Clasa A în urmă cu un an.

Cei care preferă motoarele diesel vor avea la dispoziție atât unitatea de 1.5 litri de 116 CP (testat tot pe Clasa A), dar și motorul de 2.0 litri în versiuni de 150 CP (testat pe noua generație Clasa B) și 190 CP.

Tot pentru fanii motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz oferă și unitatea de 2.0 litri în versiuni de 190 CP și 224 CP. Personajul principal din testul nostru a fost varianta CLA 250 4Matic Edition 1 cu cei 224 CP livrați la 5.500 rpm.

Spre deosebire de vechea versiune, unitatea pe benzină a câștigat 13 CP, cuplul motor de 350 Nm fiind la același nivel cu cel al primei generații CLA.

Motorul oferă un sunet plăcut, chiar dacă sistemul audio își face simțită prezența în difuzoare pe modul de rulare Sport și introduce un "zumzăit" artificial pentru a-ți oferi senzația că sub capotă se află un propulsor cu o altă configurație.

La turații joase, unitatea răspunde prompt, iar la viteze de oraș promite un comportament agil. Imediat ce vei ieși pe autostrăzile fără limită de viteză ale Germaniei, vei simți că cei 224 CP sunt suficienți pentru a ajunge rapid la valori de peste 150 km/h. Chiar și până la 180 km/h, unitatea nu rămâne fără suflu.

Comportamentul agil se datorează și transmisiei automate cu șapte rapoarte. Cutia răspunde rapid la apăsările pedalei de accelerație, însă apar și mici "bâlbâieli", la viteze mici, în momentul retrogradărilor.

Mercedes-Benz propune patru moduri de rulare pentru CLA: Eco, Comfort, Sport și Individual. În modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor întârziate. Lucrurile se schimbă complet atunci când rularea se face în modul Sport. În acest caz, fiecare apăsare a pedalei de accelerație reușește să stârnească un comportament brutal al motorului și un mod de schimbare a treptelor ceva mai agresiv. Cu toate acestea, nu vorbim despre un pachet de senzații demne de un sportiv pur-sânge, rolul în acest caz fiind preluat, în primă fază, de AMG CLA 35.

  • nick, miercuri, 24.04.2019 16:38

    "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??

  • cornel.socariciu, miercuri, 24.04.2019 17:18

    @nick Mulțumim pentru observație. Am corectat :).

  • PMC, miercuri, 24.04.2019 22:46

    Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.

  • adi_10, joi, 25.04.2019 10:11

    1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir. 2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000 3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4). 4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes

  • Octavian, joi, 25.04.2019 11:09

    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 20:09

    O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.

  • hazard, vineri, 26.04.2019 11:57

    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.

  • georgedor, vineri, 26.04.2019 21:12

    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?