Tehnologie
Dacă la anumite capitole diferențele dintre Mercedes-Benz Clasa A și restul gamei sunt destul de evidente, când vine vorba de tehnologie, mezinul familiei are aproape tot ce se poate din arsenalul companiei. Modelul compact îți oferă, de la un sistem de conducere semi-autonomă, la un instrumentar de bord digital, extrem de modern și bine pus la punct.
În echiparea de bază, instrumentarul de bord va avea o diagonală de 7 inch (opțional 10.25 inch). Acesta poate fi personalizat și poate afișa o mulțime de informații referitoare la valorile de consum, sistemele active ale mașinii sau sistemul audio. Ceasurile de bord pot fi și ele personalizate, dar vin și cu teme dedicate, în funcție de modul de rulare ales.
Apoi, avem cel de-al doilea ecran, poziționat central, care vine acum în standard la dimensiunea de 10.25 inch. Pe modelul pre-facelift, acesta avea 7 inch in diagonală, în standard. Așa cum am menționat mai devreme, acum nu mai poți interacționa cu acest ecran prin intermediul pad-ului de pe consola centrală, singurele metode rămase în picioare fiind prin atingere sau folosind butoanele de pe spița dreaptă a volanului.
Sistemul MBUX funcționează fluid și fără sincope, însă necesită mai mult timp de adaptare pentru a-l cunoaște bine și pentru a putea executa diverse comenzi, fără ca atenția șoferului să nu fie distrasă. Aici intervine asistentul virtual, care poate recunoaște o varietate de comenzi vocale, activarea sa fiind făcută cu sintagma "Hey, Mercedes". Printre funcțiile pe care le poți controla se numără reglarea temperaturii sistemului de climatizare sau setarea unei destinații în sistemul de navigație.
La toate acestea se adaugă și sistemele de siguranță enumerate în dreptul capitolului dedicat. În continuare, așa cum am mai spus și atunci când am testat Clasa A, sistemul care monitorizează banda de mers este cam agresiv.
În momentul în care sesizează că ai călcat linia care marchează banda de rulare, Clasa A Sedan va frâna (destul de brusc) și va vira (la fel de brusc) către interiorul benzii. Sistemul își face treaba din plin, iar dacă vrei să ai parte de o reacție ceva mai blândă și mai progresivă, poți modifica setările acestuia.
Ciudat rău consumul. La Octavia combi, cu 1,5 turbo benzină, 150CP, media după 45.000km o am de 6,7litri. Mașina are 1,6to după talon.