Tinuta de drum
Așa cum te-ai aștepta, setarea standard a suspensiilor este una croită către confort, iar modelul producătorului german reușește să se achite cu brio de neregularitățile apărute la nivelul covorului asfaltic. Am rulat chiar și pe Autostrada A2, pe celebra porțiune care anual este recondiționată, iar reacția lui Clasa A Sedan a fost una bună.
Ocazional, denivelările scurte vor reuși să provoace și mici sunete mai puțin plăcute la nivelul habitaclului, însă întotdeauna va trebui să îți reamintești că nu conduci un vârf de gamă Mercedes-Benz, ci unul de la spectrul opus. Per total, Clasa A Sedan s-a descurcat remarcabil. Chiar și atunci când am încercat să merg mai sportiv, ținuta de drum nu a devenit dezastruoasă.
Sigur, aș fi vrut ceva mai mult feedback, dar servodirecția asistată electric, nu e tocmai cel mai bun loc în care să cauți așa ceva. La fel, mi-aș fi dorit și ceva mai puțină subvirare, dar revenim din nou cu picioarele pe pământ atunci când ne uităm la litera de pe portbagaj. Platforma pe care e construit A-Class este, până la urmă, una cu tracțiune față.
În funcție de situația întâlnită, șoferii vor putea modifica setările mașinii. Mercedes-Benz propune patru setări: Eco, Comfort, Sport și Individual. Fiecare dintre acestea modifică răspunsurile motorului și ale accelerației, comportamentul direcției, rigiditatea amortizoarelor (dacă ai bifat această opțiune) și gradul de intervenție al sistemului de control al tracțiunii.
În modul Sport, suspensia devine observabil mai rigidă, iar asta se va resimți în virajele abordate sportiv. Aici ruliul este redus, dar subvirarea încă se face simțită destul de des. Cutia de viteze se descurcă onorabil, dar mi-ar fi plăcut ceva mai mult control asupra ei, prin intermediul padelelor din spatele volanului. Practic, pe retrogadare, deși tu ai apăsat pe padela corespunzătoare, marcată cu „-”, schimbul se va face când vrea mașina, nu când vrei tu.
Dar poate am avut noi așteptări prea mari. Până la urmă, A200 nu este un model AMG și nu a fost proiectată pentru sesiuni ultra-sportive. Dacă scoți aceste elemente din ecuație, rămâi cu o mașină silențioasă, confortabilă și destul de agilă pentru folosirea zilnică.
Ciudat rău consumul. La Octavia combi, cu 1,5 turbo benzină, 150CP, media după 45.000km o am de 6,7litri. Mașina are 1,6to după talon.