Interior
Faceliftul operat pe A-Class a adus câteva modificări subtile la interior, unele mai greu de observat decât altele. De exemplu, cea mai mare modificare s-a petrecut pe consola centrală, acolo de unde a dispărut rotița pentru sistemul de infotainment, sensibil la atingere. Acum, în locul său, avem un spațiu de depozitare.
Mercedes-Benz a hotărât, practic, că de acum încolo te vei baza doar pe atingerea ecranului pentru a controla funcțiile sistemului. Din punctul meu de vedere, au făcut o alegere bună, vechiul mod de interacțiune fiind destul de greu de folosit.
În rest, interiorul modelului facelift pare să urmeze sfaturile vechiului motto: dacă funcționează, lasă-l așa. Practic, schimbările sunt foarte, foarte mici. Acestea se limitează la un alt volan pentru modelele cu pachet AMG, care acum are butoane sensibile la atingere pe spițe, și o selecție variată de materiale și culori din care poți alege.
Materialele plastice folosite la interior sunt plăcute la atingere, însă există și zone care te vor teleporta în urmă cu 20 de ani, pe vremea când acționarea butoanelor era însoțită de fel de fel de sunete. Cel puțin asta se întâmplă atunci când alegi să controlezi sistemul de climatizare prin intermediul butoanelor de pe planșa de bord.
Și cantitatea uriașă de plastic negru lucios devine o problemă după câteva zile, praful și amprentele fiind inevitabile. Mai mult, același material, care îmbracă gurile de ventilație de pe bord, scoate tot felul de sunete ciudate dacă apeși cu hotărâre pe el.
Zonele de depozitare sunt suficiente. Vei găsi un loc bine delimitat pentru sticlele cu apă, mici zone pentru lucruri mărunte și chiar un spațiu dedicat telefonului mobil (include și un sistem de încărcare wireless). Totuși, Mercedes-Benz oferă doar porturi USB-C, vechile variante fiind eliminate complet.
Am fost surprins să văd că în partea din spate vor putea călători fără prea multe probleme și adulți cu o înălțime de aproximativ 1.80 metri. Dacă ești ceva mai înalt, s-ar putea să nu ai tot confortul la care te-ai putea aștepta de la un model Mercedes-Benz.
Accesul se realizează mult mai ușor comparativ cu Clasa A hatchback, în timp ce volumul portbagajului este și el mai generos: 410 de litri, cu 40 de litri mai mult decât în cazul hatchback-ului. Rivalul Audi A3 Sedan oferă un portbagaj mai generos cu 15 litri.
Ciudat rău consumul. La Octavia combi, cu 1,5 turbo benzină, 150CP, media după 45.000km o am de 6,7litri. Mașina are 1,6to după talon.