Tinuta de drum
Aici intervine, fără doar și poate, minunata platformă EVA, dezvoltată de la zero de către cei din Stuttgart pentru modelele lor electrice. Iar dacă Mercedes-Benz a învățat ceva de-a lungul a celor peste 100 de ani de când face mașini, vei regăsi acel know-how primordial în suspensiile lor.
EQE se conduce foarte similar cu fratele mai mare, EQS. Diferențele între cele două mașini există însă, mai ales din moment ce exemplarul de față purta sigla AMG. Spre deosebire de EQS-ul pe care l-am condus înaintea lui, EQE s-a simțit mai dur pe suspensii și mai puțin rafinat. Dar diferențele erau de așteptat, din moment ce fratele mai mic a venit nepregătit la examen. Asta pentru că nu era dotat cu suspensie pneumatică, ci doar adaptivă.
Chiar și așa, ținuta de drum al lui EQE 43 AMG este impecabilă, în pofida jantelor de 21 de inch. Gropile sunt absorbite cu grație, iar sunetele ciudate ținute departe de timpanele tale. Prin oraș vei resimți ușor din rigiditatea adăugată de tratamentul AMG. Mai ales la semafor, unde ai ridurile deja celebre din asfalt, care îți pot da impresia că rulezi pe drumuri făcute de romani.
Însă, tot aici vei observa cel mai bine cât de bine antifonată este această mașină, grație suprafețelor vitrate tratate special pentru a ține zgomotele la distanță. Odată ridicate geamurile, tot zumzăitul infernal al urbei este eliminat din jurul tău.
Nici în afara orașului nu aș putea spune că există probleme pe partea aceasta, chiar și la viteze de autostradă. Totul este liniștit și ținut în linie cu ceea ce ne-a obișnuit Mercedes-Benz de-a lungul timpului. Liniștea asta va fi perturbată, însă, atunci când treci în modul Sport și apeși pe accelerație cu nesaț.
Mașina țâșnește la orice viteză și transformă vitezometrul într-o acumulare aparent întâmplătoare de cifre. Totul se desfășoară cu o rapiditate uimitoare, iar cuplul instant se simte de-a dreptul brutal, dacă nu ești atent.
Abordează și câteva curbe într-un ritm mai alert și s-ar putea să uiți de greutatea pe care trebuie să o care Mercedes-AMG EQE 43 4Matic. Spre surprinderea mea, bestia asta și-a păstrat controlul mult mai bine decât mă așteptam, iar motorul de pe puntea spate a fost setat astfel încât să aibă cel mai greu cuvânt de spus când mergi tare, astfel încât să imprime mașinii un comportament neutru în viraje. Sigur, și puntea viratoare spate contribuie la asta.
Cel mai surprinzător, însă, a fost sistemul de frânare. Cursa pedalei este predictibilă și trecerea de pe frânarea regenerativă, pe cea mecanică nu are acea scăpare pe care o simți pe alte modele electrice. Și dacă tot e să închei acest capitol, mi-ar fi plăcut ceva mai mult feedback din partea servodirecției.
.... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !