Calitate / Pret
Noul Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, pe numele său complet, are un preț de pornire aproape la fel de mare ca numele. Calculele pornesc de la 108.000 de euro cu TVA, dar pot urca vertiginos din momentul în care umbli la opționale.
Modelul nostru de test purta un preț de 118.000 de euro. Doar 10.000 de euro în opționale? Da, și vorbim de o configurație destul de bine gândită. Practic, 9.360 de euro din aceștia s-au dus către pachetul Premium Plus, care a adus trapa panoramică și sistemul antifurt, la pachet cu cel de monitorizare a interiorului. Și jantele de 21 de inch au costat 900 de euro, restul fiind inclus standard.
Practic, pe un EQE AMG primești standard pachetul estetic AMG, volanul, scaunele, centurile roșii, plafonul îmbrăcat în stofă neagră, luminile ambientale, pachetul de asistență la rulare Distronic, keyless entry și keyless go, head-up display, sistemul de climatizare Thermotronic, piele Artico și microfibra neagră pe scaune, punte directoare spate, suspensie adaptivă, scaune încălzite față-spate, moduri de condus și multe, multe altele.
Practic, deși prețul de pornire este destul de sus, cei de la Mercedes-AMG s-au asigurat că primești destule pentru banii plătiți. Spre exemplu, Audi e-Tron GT pornește de la 107.500 de euro, dar nu este nici pe departe la fel de bine echipat.
BMW i4 M50 pornește de la 67.500 de euro, dar este o mașină de segment D, considerabil mai mică și mai puțin dotată în standard.
Chiar și așa, cel mai probabil, cea mai mare amenințare la adresa lui EQE 43 AMG vine tot din gama Mercedes-Benz, respectiv de la fratele Mercedes-AMG EQE 53 4Matic, care pornește de la 114.000 euro și vine mai bine dotat în standard, dar și cu mai multă putere. Pentru 6.000 de euro în plus, când vorbim de modele de peste 100.000 de euro, alegerea pare deja luată.
.... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !