Performante
Eliminând motoarele termice din ecuație, parcă nici cifrele de accelerație de la 0 la 100 km/h nu mai au aceeași relevanță. Nu mă înțelegeți greșit, accelerația brutală a unei mașini cu 500 de cai putere electrici îți va ridica pulsul și lipi țeasta de tetieră, dar nu se va simți nici pe departe la fel de bine ca una echivalentă oferită de un V8.
Conform celor din Stuttgart, lui EQE 43 AMG îi trebuie doar 4.2 secunde să atingă 100 km/h de pe loc. Impresionant, nu? Comparativ cu 90% dintre mașinile de pe stradă, cu siguranță! Comparativ cu rivalii...
Audi e-tron GT reușește același sprint în 4.1 secunde, grație celor două motoare electrice de la bordul său și al celor 530 de cai putere pe care îi pot livra, alături de 640 Nm cuplu. Așadar, foarte apropiați cei doi rivali germani.
Aici intervine BMW i4 M50 totuși, care atinge aceeași viteză de referință în 3.9 secunde, cu ai săi 544 CP și 795 Nm cuplu. Ce-i drept, și dimensiunile mai compacte o ajută în acest sens.
Cât despre viteza maximă, topul stă cam așa: locul 3 pentru Mercedes (210 km/h), locul 2 pentru BMW (225 km/h) și locul 1, cu coroniță, pentru Audi (245 km/h).
.... Superbă, dar trebuia făcută mai impunătoare ! Ştiu că am zis că ... adio... dar este o ştire huge : Şeful Toyota a demisionat brusc !! Şi va fi înlocuit cu un CEO care.... nu este membru al familiei ! Asta vine imediat după publicarea datelor Tesla foarte bune şi a inaugurării fabricii din Nevada care va produce Tesla Semi plus bateriile noi ! Şah mat !