Mercedes-Benz Clasa C facelift

3.0 Benzina Biturbo (C43 AMG) 390CP 4x4 Aut9

Tehnologie

5.0

Spuneam la începtul testului că Mercedes Clasa C facelift a primit 6500 de componente noi. Chiar dacă te uiți cu atenție nu o să poți număra mai mult de 100 de modificări. Asta pentru că majoritatea noutăților au legătură cu partea nevăzută a mașinii, cu electronica sa. Potrivit Mercedes, 80% dintre cele 6500 de componente noi țin de tehnologia îmbunătățită.

Dacă bifezi corect opționalele, Clasa C vine cu două ecrane generoase, utile, cu o grafică foarte bună. E drept că ele nu sunt unite, așa cum se întâmplă la CLS, Clasa S, Clasa E sau Clasa A, dar cred că putem trăi cu asta până la următoarea generație Clasa C.

O să încep cu ecranul opțional de 12.3 inch care înlocuiește instrumentele de bord analog, oferite în dotarea standard. Are o grafică bună, culori vii, dar parcă nu se apropie de complexitatea și claritatea unui Virtual Cockpit de la Audi. Este, totuși, mai simplu de operat și are trei teme diferite.

Pe versiunea de serie se numesc Classic, Sport și Progressive, în vreme ce pe versiunea testată de mine, ele sunt ușor diferite: Classic, Sport și Supersport. Deh, trebuia să își bage coada divizia AMG și aici. Modul Supersport afișează informații despre presiunea din turbine, temperatura uleiului sau a apei și, bineînțeles, viteza maximă.

Informațiile ecranului de 12.3 inch sunt dublate de un Head-Up Display, și el opțional, cu o dimensiune generoasă, culori vii, afișaj lizibil și informații utile ale navigației. Acestea din urmă sunt însă ceva mai simpliste decât cele oferite de BMW pe Head-up Display-ul modelelor sale.

Operarea ecranului digital de 12.3 inch se face cu ajutorul butoanelor și zonei tactile din partea stângă a volanului. Cele de pe partea dreaptă a volanului sunt responsabile pentru operarea ecranului central de 10.2 inch. Acesta are o amplasare orizontală și vine, de asemenea, opțional. Versiunile standard primesc un ecran de numai 7 inch.

Meniul sistemului multimedia afișat aici a fost modificat complet și este acum mult mai intuitiv. Este însă loc și de mai bine. Operarea nu oferă întârzieri, însă ai nevoie de o ușoară acomodare cu unitatea de comandă de pe consola centrală. Sistemul oferă acum suport Apple CarPlay și Android Auto.

Pentru versiunea C43 AMG, faceliftul aduce un nou tip de reglare pentru scaune. Mai exact, acum poate fi reglat electronic suportul lateral în zona spatelui și în zona șezutului. Doar dacă alegi scaunele AMG Performance, care arată foarte bine și merită bani în plus. Pe versiunile ne-AMG, adică pământene, clienții pot alege scaune ventilate și cu masaj.

Pentru cei care caută fidelitate audio, Mercedes oferă sistemul Burmester, dar și unul intermediar, ceva mai accesibil. Nu am uitat nici de iluminarea frontală, care poate fi acum de trei feluri. Cea standard oferă doar iluminare cu LED pe timp de zi. Celelalte sunt full LED. Însă doar vârful de gamă Multibeam LED are 84 de diode inteligente în fiecare far, capabile să ofere capacitatea maximă de iluminare admisă de lege. Adică ele „văd” până la 650 de metri în față.

Confortul pasagerilor poate fi amplificat și prin instalarea unei iluminări ambientale cu 64 de culori și a unui program special denumit Energizing, care ajustează climatizarea, masajul și muzica în funcție de starea de spirit aleasă.

Ar mai fi de notat și aplicația Mercedes me, care poate fi instalată pe telefonul mobil și poate permite accesul de la distanță. În plus, senzorii cu care este echipat Mercedes Clasa C facelift vor notifica proprietarul dacă mașina este lovită în parcare sau tractată.

  • rotila, joi, 21.06.2018 11:36

    ne asteptam la informatii despre 2.0 benzina ,si uite ce avem:.o masina ptr premianti. apoi la o masina de 400 cp, i-au placut " materialele de la interior ,meniul intuitiv multimedia si sunetul motorului".

  • vlad, joi, 21.06.2018 12:58

    Evacuare falsa pe un AMG?! Ce urat, ce pacat....

  • 8888, joi, 21.06.2018 13:55

    diferenta de 0.4 secunde intre c43 si jaguar xe 340 !!!! ce exigenti am devenit!!!!!!!!!!!

  • someone, joi, 21.06.2018 14:22

    @8888 stii cate se pot face in 0.4 sec? exact....mai nimic. dar acele 0. cateva zecimi sant o unealta de marketing care are mare efect la cei iq challenged. ai observat ca atat la consum cat si la majoritatea acceleratiilor cifrele sant cu .9 sec .9 litri/suta? de ce oare nimeni nu face o masina care sa accelereze sau sa consume la mijlocul unitatii de masura?

  • andrei, joi, 21.06.2018 14:49

    daca asta are 5 stele la tinuta de drum, un Serie 3 cate are?

  • adi_10, joi, 21.06.2018 16:07

    Frumoasa...prefer totusi clasa E, mult mai frumoasa la interior. Plus ca atunci cand ai la dispozitie un diesel de 2.0 si 190 CP care consuma 10% in oras nu stiu de ce ti-ai lua un benzinar de 3.0 care consuma 25%.

  • @adi_10, joi, 21.06.2018 17:03

    In primul rand, acel benzinar nu va consuma niciodata 25% daca mergi normal cu el. In al doilea rand, daca ai bani sa iti cumperi un AMG nou (repet, nou) nu te intereseaza consumul, pentru ca ai trecut de etapa vietii in care alimentezi de doar 50 lei.

  • nume, joi, 21.06.2018 20:33

    Ce zice Automarket: Chiar dacă Mercedes Clasa C facelift are prețuri pentru o serie de versiuni pe piața din România, derivatul de performanță testat de mine, adică C43 AMG, încă așteaptă o etichetă. Ce zice configuratorul Mercedes Romania: Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzina - 60.380,60 Euro Preț (cu TVA). Oare a cata gafa este aceasta?

  • bla bla, joi, 21.06.2018 22:16

    @andrei "daca asta are 5 stele la tinuta de drum, un Serie 3 cate are?" ce te face sa crezi ca seria 3 este mai buna la tinuta de drum?

  • andrei, vineri, 22.06.2018 11:08

    @bla bla: sasiul, suspensiile, directia, repartitia 50-50 a greutatii, toate favorizand o tinuta de drum superioara. Dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, poti sa incerci chiar tu.

  • xxx, vineri, 22.06.2018 14:16

    Mașina costa in jur de 60 000€(cat un apartament 2 camere 47m2 utili). Cum puteți sa scrieți ca este pentru tineri?

  • nume, vineri, 22.06.2018 20:12

    Iar bullshit-ul asta cu repartitia 50-50 a greutatii. Parca nu se mai termina...

  • Corocsenie Adrian, vineri, 22.06.2018 23:47

    @xxx Cel mai probabil s-au gandit la tinerii de bani gata. 60 de mii pt. un tanar in Romania e de neatins. Iar in strainatate 70 de mii un tanar ii face in 3 ani daca are un salariu de 2000 euro / luna si cam atata au majoritatea acolo Asta daca ii pune pe toti deoparte si traieste din banii parintilor. Altfel ii face in mult mai multi ani. Totusi exsita o speranta si o sansa reala pt. tinerii din strainatate sau SUA sa isi cumpere in 5 ani asa ceva daca strang bani. In Romania un tanar nu viseaza decat sa isi permita cu adevarat biletele de RATB si sa isi achite chiria fara sa mai fie nevoit sa mai ceara parintilor diferenta de bani ca sa le achite el fiind salariat. O realitate cruda a zilelor noastre ..romanesti...

  • nume, sâmbătă, 23.06.2018 21:55

    Ca sa nu mai spun ca pretul in Germania este de 61.850 de euro si nu 74.000 de euro, asa cum a scris test driverul. Cred ca Automarket ar trebui sa mai afiseze pe undeva o atentionare, dar de-aceasta data una de genul: Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din articolele postate de redactori.

  • nume, duminică, 24.06.2018 10:57

    Bun asa. Stergem comentariile negative la adresa redactiei, dar ineptiile scrise de redactie nu le corectam.

  • bogdanm, duminică, 24.06.2018 11:34

    @8888 Am devenit exigenți pentru că vorbim despre un model de performanță. Mai ales în cazul acestor versiuni este foarte important să analizăm cifrele promise și modul în care mașinile accelerează. @nume Înțeleg că te pregătești de achiziție și nu știai cât costă. Înțeleg și faptul că nu ai nume, pentru că astfel de achiziții atrag atenția. Nu înțeleg înverșunarea asta care durează de câteva zile și care nu-ți dă pace. Să te lămuresc: acest detaliu nu era disponibil la momentul publicării testului. Am discutat cu oficialii Mercedes, iar aceștia nu au putut să ne ofere prețurile în acel moment. Ele au apărut însă, se pare, la scurt timp în configurator, iar omul nostru de la baza de date nu a verificat update-ul. Deci a existat acest delay de câteva zile, în care tu ne-ai urecheat. Ne bucurăm că avem astfel de utilizatori vigilenți, fie ei și anonimi. @andrei Ok, un BMW Seria 3 are o ținută de drum exemplară. Dar asta nu presupune automat ca un Mercedes o să fie inferior, pentru că așa e tradiția. Totuși, vorbim despre un exemplar AMG.

  • nume, duminică, 24.06.2018 16:44

    ^Mai bine ai intelege ca scrii cam multe prostii in testele tale. Si nu cred ca din cauza faptului ca nu as avea eu nume. Altfel, ma bucur ca va bucurati ca ma aveti.

  • bogdanm, duminică, 24.06.2018 18:46

    @nume Te aștept și mâine să citești prostiile din următorul test. Măcar să fim constanți.

  • 8888, marţi, 26.06.2018 21:24

    abordare lamentabila sa stergeti niste argumente concludente !!!!!!!!!! E SI POSIBIL SI FOARTE PROBABIL sa nu folositi in articolele voastre cea mai oportuna exprimare .

  • @nume, miercuri, 30.01.2019 13:50

    Ce nu intelegi ca oamenii fac review cu masina cel mult pe locul din dreapta (si nu fac DT in Cipru sau UK sau Japonia sau...). Eu sincer ma asteptam la detalii care CRED EU conteaza cu adevarat. Pe langa putere si valorile pe hartie trebuie sa vii si cu o analiza pertinenta la 'tinuta de drum'! Pe mine ma intereseaza in primul rand la o masina ce suspensii are, ce directie si cum accelereaza (reprize nu de pe loc, ca am trecut cu mult de etapa de liniute). Motoare si specificatii sunt la indigo si pe A3/A4/ A6, de exemplu, dar primele doua nu se vor compara niciodata la tinuta de drum cu A6.