Motor / Transmisie
Odată cu noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a introdus în gamă motorul M260 de 2.0 litri cu patru cilindri. Pentru proaspătul AMG A35 4Matic, inginerii diviziei din Affalterbach au presărat puțin praf magic și astfel au reușit să obțină resurse demne de un Hot Hatch.
Motorul de 2.0 litri pus pe Mercedes-AMG A35 4Matic dezvoltă 306 cai putere la 5.800 rpm și 400 Nm între 3.000 rpm și 4.000 rpm.
Imediat ce vei urca la volanul noului AMG A35 vei descoperi un adevărat cockpit: scaune sport gata să te îmbrățiseze ferm indiferent de viteza cu care abordezi virajele, un volan sport îmbrăcat în Alcantara care integrează un "inel" de culoare neagră în zona orei 12:00 și câteva butoane amplasate lateral pentru controlul anumitor setări.
Apăs butonul care pornește motorul și aștept să aud o voce groasă care să-mi trezească dorințe mai puțin ortodoxe. Dar noul AMG A35 nu se manifestă atât de violent pe cât mă așteptam, iar acest lucru se datorează sistemului de evacuare cu clapete active. Oficialii producătorului german spun că au programat sistemul astfel încât Hot Hatch-ul să pornească într-un mod mai puțin vocal, vecinii tăi urmând să le mulțumească inginerilor din Affalterbach pentru această soluție.
După un scurt "schimb de pase" cu sistemul AMG Dynamic Select, cel care îți permite să alegi un mod de rulare pentru noul AMG A35, decid să încep testul în "Comfort". Așa cum probabil anticipați, acest mod taie din resursele unității pe benzină. Accelerația și resursele motorului sunt anesteziate, dar nu ai motive de panică: un simplu kickdown o să trezească din somn întreaga herghelie înghesuită în cei patru cilindri ai unității turbo.
Și imediat ce efectul anestezicului a trecut, resursele motorului sunt capabile să-ți trezească sentimente plăcute. Reprizele sunt rapide, câmpul vizual se îngustează, iar în scurt timp poți citi pe instrumentarul digital de bord valori formate din trei cifre.
Motorul de 2.0 litri are un sunet grav care promite să-ți provoace o descărcare rapidă în organism a hormonului fericirii. Iar în modurile Sport și Sport+, acest sentiment îl vei avea la fiecare apăsare fermă a accelerației.
Dacă în modurile Comfort sau Slippery (noua setare pregătită de nemți pentru zilele în care aderența este scăzută) explozia de putere a motorului nu reușește să te prindă pe picior greșit, setările Sport sau Sport+ ar trebui utilizate doar în momentele de luciditate maximă.
Pentru gestionarea resurselor, Mercedes-AMG a pregătit o transmisie AMG Speedshift DCT cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Cutia oferită de producătorului german va avea caractere diferite, în funcție de modul de rulare ales. În Comfort vei simți cum schimbarea treptelor de viteză se produce aproape fără efecte la nivelul caroseriei, în timp ce în Sport+, transmisia este capabilă să smucească într-un mod plăcut, gata să te țină alert și să-ți reamintească că ai ales pilotajul și nu șofatul.
Tot pentru gestionarea resurselor, Mercedes-AMG a integrat și sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic, capabil să distribuie cuplul între cele două punți (de la 100% pe față, până la o valoare egală între cele două punți).
Care a fost costul versiunii testate? A depasit 60000 euro? Cred ca devalorizarea este socanta la o astfel de masina.