Mazda 6 Tourer facelift

2.2 Diesel Biturbo (Skyactiv-D) 150CP Man6 Revolution

Siguranta

5.0

Varianta ante-facelift a lui Mazda6 a fost testată în 2013 de EuroNCAP şi a obţinut atunci cinci stele de siguranţă. Anul 2015 a adus un barem mai exigent pentru organismul european independent şi teste mai stricte pentru modelele lansate în acest an pe piaţă.. Nici nu e de mirare că update-ul aduce și noutăți la capitolul siguranță activă.

Încă de la faceliftul anterior Mazda6 a primit toate sistemele din pachetul i-ActiveSense, care includeau un sistem de monitorizare a unghiului mort, monitorizarea menţinerii benzii de rulare, avertizare la traficul din spate la rularea în marşarier, sistem de monitorizare a atenţiei şoferului, sistem activ de frânare automată la impactul iminent frontal sau posterior cu un obiect sau cu un vehicul.

Acum, odată cu noua versiune, Sistemul Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) a înlocuit senzorul cu infraroșu cu noua cameră, care lărgește plaja de viteze în care acționează de la 4-30 km/h la 4-80 km/h și permite, totodată, identificarea pietonilor. Lui i se adaugă recunoașterea semnelor de circulație cu avertizare sonoră atunci când depășiți limita de viteză.

  • q, luni, 19.09.2016 10:59

    Unul din cele mai frumoase break-uri de pe piata....sotia mea care n-are nicio treaba cu masinile a ramas masca cand a vazut-o intr-o parcare in Oradea...

  • Obbie, luni, 19.09.2016 11:53

    V-a placut "Sistemul G-Cetoring Control" (scris gresit) pe care nici nu l-ati simtit in testul din barcelona ? Cum vine asta :)) E mare pacat ca inca nu au rezolvat cu zgomotul de rulare (problema prezenta si pe modelele pre-facelift), desi se laudasera ca au lucrat la insonorizare.

  • 21, luni, 19.09.2016 11:55

    va rog, pozele sunt din Barcelona?

  • yo, luni, 19.09.2016 12:30

    S90 break e mult peste la design....

  • @yo, luni, 19.09.2016 12:58

    V90....mai simplu.

  • @yo, luni, 19.09.2016 13:05

    Designul e discutabil in functie de gusturile fiecaruia, dar nu compara model non premium cu premium (volvo), E adevarat ca mazda bate catre premium ca si ultimul model de passat la dotari, materiale, finisari, perceptie dar tot modele de volum raman, si acuma o sa sara avizatii gen madalescu ca mazda e premium.....

  • 45, luni, 19.09.2016 14:31

    Va plateste bine VAG asa-i ? Pe langa faptul ca acest teste impartaseste cele mai multe greseli gramaticare si pocirea sistemelor Mazda, este jalnic. Un test bine definit si notabil cu 10+ este asta, citez din presa concurenta : ''Am ieşit pe autostrăzile spaniole cu primul break pe benzină de îndată ce am ieşit de pe teritoriul aeroportului din Barcelona şi primul lucru pe care mi l-am zis a fost că acesta e deja un model cu senzaţii premium. Un aspect foarte nobil la interior, de care mulţi alţi producători niponi au rămas la decenii distanţă, materiale foarte calitative şi o izolare fonică excelentă, care abia de lasă nişte zgomote de la rularea anvelopelor pe asfalt să pătrundă la interior, şi acelea datorate probabil ediţiilor SportLine testate de noi şi jantelor mari cu profil mic al anvelopelor. În rest izolarea fonică e excelentă, iar senzaţia s-a păstrat şi atunci când am ajuns pe drumuri denivelate. Am mers chiar şi pe segmente de offroad cu Mazda6! ŞI senzaţia s-a păstrat şi atunci - suspensia reacţionează admirabil de silenţios la şocurile din asfalt şi mult mai rafinat în reacţii, foarte apropiat de setările şasiului lui Mazda3, pe care noi încă le mai considerăm drept etalon în segmentul lor. Deci, deşi e vorba de doar nişte modificări de bucşe la suspensie, comportamentul ei s-a schimbat simţitor spre rafinament, fermitate plăcută şi silenţiozitate. Asadar sunetul vine de la anvelopele SportLine cu crampoane. Nu ati spus mai nimic despre Natural Sound Smoother şi Natural Sound Frequency Control, cea mai revolutionara tehnologie din industria auto. Citez : ''Aceste tehnologii par de-a dreptul demenţiale. Se ştie că toate motoarele diesel trăncănesc în mod natural, deoarece combustia are loc foarte energic, la compresie mare, iar asta generează şi acele sunete trăncănitoare. Pe lângă faptul că la motoarele diesel Mazda compresia e mai mică şi asta reduce în mod natural emisiile de NOx şi particule, acum inginerii s-au gândit şi mai mult la silenţiozitatea motorului lor diesel, modificând construcţia bielelor în zona în care acestea cursează în cilindru. Acolo a apărut o zonă cilindrică goală, în care a fost montat un contrabalansoar mic, care oscilează cu frecvenţă inversă la fiecare pas, iar astfel înăbuşă zona zgomotelor de 3.5 KHz, exact vârful acelor trăncăneli specifice de diesel. Motoarele diesel, au însă şi alte frecvenţe critice, la 1.3, 1.7 şi 2.5 KHz, iar pentru a le înăbuşi şi pe acestea inginerii au recurs la o mică pre-combustie în cilindru, explozia căreia creează o undă de sunet înaintea exploziei propriu-zise din acelaşi cilindru, iar astfel undele sonore se atenuează una pe cealaltă. M-am mirat de cât de întortocheată pare această tehnologie şi i-am întrebat pe ingineri dacă nu cumva această pre-combustie are şansa să contracareze la un moment dat rotaţia firească a arborelui cotit din motor printr-o pre-detonare accidentală mai puternică şi am fost asigurat că aşa ceva e exclus. M-am întrebat dacă nu creşte consumul astfel, şi aici am fost asigurat că nu există un asemenea efect advers. '' Cu asa teste zau ca va pierdeti din cititori.

  • Sam93, luni, 19.09.2016 14:32

    Eu iubesc si masina asta si Volvo V90. Le apreciez enorm pe amandoua. Dar sa nu uitam ca Volvo poate costa chiar dublu si face parte din alta clasa. Dar din punct de vedere al ingineriei si design-ului, amandoua sunt niste bijuterii.

  • parerea mea, luni, 19.09.2016 14:55

    Bogdane, Inteleg ca nu-ti place istoria auto, dar nici cu tehnologia vad ca nu esti prea bun prieten:)) Altfel cum s-ar explica ca scrii un articol despre testul facut "cu ochii vostri" la Mazda 6 i-ELOOP fara sa ne spui ce inseamna acest system?! Chiar ar fi fost interesant de aflat daca si cum influenteaza prezenta lui performantele si consumul masinii. Mai ales ca- din cate stiu eu, dar nu sunt expert in domeniu-niciunul dintre competitor nu are asa ceva. Explicatia poate consta in faptul ca la Barcelona nu ati vazut "cu ochii vostri" ei- lup'u asta, ca era bine ascuns sub capota:))

  • parerea mea, luni, 19.09.2016 15:15

    @ 45, Mai usor cu greselile de gramatica, ca nici tu nu pari reincarnarea lui George Pruteanu. Doar 2 exemple: 1. "acest teste impartaseste cele mai multe greseli gramaticale..." ai vrut sa scrii "acest test", se mai intampla si la case mai mari sa adaugi/scapi o litera, dar din cate stiu eu doar preotul impartaseste, nu si testul. Iar greselile nu se impartasesc, se spovedesc!:)) ; 2. "foarte calitativ"-asta-i greseala de clasa pregatitoare. Revenind la topic, sunt de accord ca testul are scapari, dar nu inteleg de ce ne citezi din presa concurenta impresiile cu modelul pe benzina cand aici este vorba de Diesel? Poate dieselul avea alte cauciucuri!:))

  • mog, luni, 19.09.2016 15:44

    revin cu aceeasi observatie, cand iti permiti sai dai aproape 30k eur pe o masina noua, cei ~700 ron impozit anual sunt un mizilic. daca te plangi ca e mare suma asta, inseamna ca la fel o sa faci si cu reviziile, cauciucurile samd iar concluzia e ca ti ai luat o masian pe care nu ti o permiti.

  • 45, luni, 19.09.2016 15:54

    @parerea mea Salut amice ! Mersi pentru atentionare. Am remarcat greseala cand era prea tarziu. Nu au si buton ''edit'' din pacate. Se pare ca m-am molipsit din textul lui Mircea Mester scris pe un picior cand statea pe o buturuga langa aeroportul din Barcelona vizualizand revista cu prezentarea celui de-al treilea facelift Mazda 6. Textul cu test-drive-ul auto a fost redactat ca si cum acesta ar fi fost facut de femeia de serviciu, nicidecum de o personalitate cu o vasta cultura automobilistica. Mi-e tare greu sa cred ca un om cu un dram de cultura auto ar fi sarit peste prezentarea celor mai revolutionare sisteme UNICE in industria auto pe care Mazda o marca non-preium le-a implementat. Tehnologii are ar fi trebuit abordate de catre constructori premium, nu de volum. Mazda da o palma peste obraz constructorilor premium care au ramas in urma la capitolul feedback si feeling premium la volan. Pana acum Mazda ofera : G-Vectoring, Natural Sound Smoother şi Natural Sound Frequency Control, Tehnologii SkyActive, I-Eloop cel mai avansat sistem start-stop din industrie care la repornire pleaca fix din aceeasi pozitite segmentul de ardere, adica daca a ramas in pozitia 3 va pleca direct cu 3 nu il va reseta sa plece de la zero sa goleasca pistoanele, sa faca o noua segventa de ardere din care va rezulta alte trepidatii.

  • DanG, luni, 19.09.2016 17:16

    Tineti minte cand doar italienii construiau masini de volum care iti luau ochii? (Alfa 159, Alfa 166, Fiat 500). Ma bucur sa vad ca au ajuns si japonezii sa faca asa ceva. De fiecare data cand vad o Mazda 6 Facelift imi cade fata, mai rar asa o frumusete. Iar de cand au rezolvat si interiorul, e aproape perfecta.

  • razvan, luni, 19.09.2016 17:44

    @AM Bravo baieti.Datii inainte si testati diesel.O tot tineti langa si cu motorul asta si cu 2.0.tdi.Viitorul apropiat este al benzinarelor si al hibridelor,iar cel mai indepartat al electricelor.Dieselul este bun doar sa muncesti cu el nu ca masina de familie.

  • @razvan, marţi, 20.09.2016 10:39

    Sa ne fereasca .. de ziua in care vom cumpara produse transportate chiar si pe distante scurte cu utilaje si utilitare pe benzina sau hibride sau chiar electrice. In continuare Mazda ne dovedeste ca dieselul poate fi viabil si la nivelul emisiilor. Dar in continuare noi vrem 100 CP/litru si 200 Nm/litru cu un diesel si eficient si Euro 6. Nu prea se poate. Nu inca. Nu fara a compromite macar una din componente (norma, puterea sau eficienta).

  • @razvan, marţi, 20.09.2016 10:48

    Mazda a sacrificat puterea (doar 68 CP/litru) si le-a bifat inteligent pe celelalte. Toate astea fara filtre de particule si alte bazaconii de aditivi speciali (cum am si eu de ex).

  • petrush, marţi, 20.09.2016 14:26

    un articol inspirat despre o masina interesanta. totusi : amortizor de zgomot in interiorul pistonului ?? ce-o fi aia ??

  • TC1900, marţi, 20.09.2016 17:30

    mda, main argument pt care oamenii isi iau un break e spatiul interior care cam lipsesta aici, mai ales la portbagaj si nu inteleg fanteziile astea cu cat de bine arata, e o masina, nu te bagi in pat cu ea.

  • m, miercuri, 21.09.2016 13:45

    Ok, dar niste motoare decente cand au de gand sa puna pe mazda 6? Am inteles ca inventeaza tot felul de giumbuslucuri ca sa-ti capteze atentia dar cum ramane cu motoarele?

  • DanG, miercuri, 21.09.2016 16:34

    @TC1900 Nu te bagi in pat cu ea dar ai avut vreodata o masina la care te uiti ca prostu' pe drumu spre sau dinspre casa dupa ce ai incuiat-o sau inainte sa o pornesti? E un sentiment placut!

  • scamel, joi, 22.09.2016 09:19

    @AM faci confuzie intre piston si pistol . pistolul e cu amortizor de zgomot.

  • costy, marţi, 11.10.2016 13:54

    cind vad masina asta pe strada ma emotionez brusc ...direct superba cum ar spune italienii..grande machina