Motor / Transmisie
Dacă nivelurile de echipare inferioare mai pot fi comandate cu un motor de 2.0 litri, pentru ediția aniversară Mazda6 20th Anniversary a fost rezervat un singur propulsor. Este vorba despre o unitate pe benzină, de 2.5 litri, aspirată natural.
Fără sistem mild-hybrid, fără alte tehnologii complicate și, desigur, fără nicio metodă de supraalimentare. O adevărată încântare pentru nostalgici, mai ales că astfel de motoare întâlnești tot mai rar într-o industrie care mizează mult pe motoare mici și pe electrificare.
Unitatea cu patru cilindri dezvoltă 194 de cai putere la 6.000 de rotații pe minut și 258 Nm la 4.000 de rotații pe minut. Pot părea valori neobișnuite pentru standardele din ziua de azi, dar te asigur că sunt suficiente.
Mazda6 20th Anniversary este un sedan elegant, iar aici nu mă refer doar la felul în care arată. Sunetul motorului este, la rândul său, unul elegant, chiar puțin gutural, mai ales la pornirea la rece. Iar faptul că linia roșie începe de la 6.500 de rotații pe minut este o încântare pentru simțuri.
De asemenea, puterea este împărțită foarte bine pe toată plaja de turații, motorul trage lin și nu îți dă senzația că ar avea nevoie de mai multă putere.
Ca să rămânem în registrul old school, mi-ar fi plăcut ca motorul de 2.5 litri să vină alături de o transmisie manuală. Am spus-o și am să o mai spun: Mazda are una dintre cele mai bune transmisii manuale din industrie. Din punctul meu de vedere, cel puțin.
Dar, din păcate pentru mine și din fericire pentru restul lumii, Mazda6 20th Anniversary vine echipată cu o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte.
Nu are dublu ambreiaj, dar schimbările treptelor sunt mai mult decât decente și, până la urmă, contribuie la ținuta elegantă a mașinii.
În caz că setarea standard ți se pare mult prea cuminte, ai la dispoziție și un mod Sport. Însă, acesta nu modifică foarte mult comportamentul motorului și al cutiei de viteze. Odată activat, turațiile se mențin ceva mai ridicate, pentru un răspuns mai rapid la apăsarea pedalei de accelerație. Dar, cam atât.
Pentru un nivel redus de emisii, dar și pentru un consum de bun simț, unitatea de 2.5 litri vine echipată cu un sistem Start/Stop, sau i-STOP în limbaj Mazda.
o bijuterie