Mazda 3

Skyactiv-X 2.0 litri 180 CP Man6

Interior

4.5

Despre interiorul lui Mazda3 am spus și în trecut că este unul dintre cele mai bune din segmentul compact. Are o antifonare excepțională, reușind să te rupă complet de zgomotele de afară. După ce ai închis portiera și te-ai izolat fonic, ai ocazia să observi materialele moi și plăcute la atingere, care țintesc și ele tot segmentul premium. Avem un plastic moale pe planșa de bord, zone îmbrăcate într-un material care imită pielea, inserții cromate și piele de o bună calitate pe scaune. Doar în părțile inferioare ale consolei centrale și ale portierelor există un plastic ceva mai tare, care amintește de vechiul Mazda3.

Ce nu-ți amintește de Mazda3 este designul planșei de bord, complet diferit. Avem guri de ventilație orizontale, înscrise perfect în linia planșei de bord, instrumente de bord cu un afișaj mult mai clar, o climatizare cu o serie de comenzi ușor subdimensionate și cel mai frumos volan instalat până acum pe o compactă. E cam mare, dar parcă îl reproduce extrem de fidel pe cel regăsit pe modelele cu pachet de accesorii BMW M.

Spațiile de depozitare au devenit mult mai mari. Mă refer aici la cotiera centrală, care este uriașă. Avem un torpedou încăpător, spațiu destul de bun în portiere, suport de pahare pe consola centrală și chiar un spațiu pentru telefonul mobil, ușor cam mic și ascuns la baza planșei de bord.

Scaunele au fost și ele reproiectate și îți oferă, pe lângă o poziție destul de sportivă și coborâtă, un confort deosebit, cu o susținere laterală bună și cu o tetieră integrată, care, potrivit Mazda, te protejează mult mai bine în cazul unui impact posterior. În spatele lor, pasagerii de pe bancheta spate se bucură de un spațiu decent la nivelul picioarelor, însă parcă nu se pot lăfăi ca în Ceed și Golf. În plus, ai și un tunel central destul de ridicat, care incomodează un al treilea pasager. Spațiul la cap este și el limitat.

N-am nțeles de ce Mazda nu a făcut eforturi pentru un portbagaj mai mare, în condițiile în care toate compactele se laudă cu asta la fiecare nouă generație. Mazda3 se mulțumește cu 358 de litri și cu un prag de încărcare foarte înalt, care va incomoda atunci când aveți de ridicat bagaje grele.

  • alex, miercuri, 21.08.2019 13:34

    praf la motoare. facut drive-test cu mazda 3 2l, 122 cp, vai capul ei de gioarsa. in 2019 sa te prezinti cu un asa motor, mort, e jenant.

  • Alex, miercuri, 21.08.2019 14:11

    Am citit mult despre acest motor in trecut si il asteptam cu nerabdare,am fost si la mazda pentru a afla detaliile insa pot spune ca am o usoara dezamagire,lucrurile nu stau cum au promis adica cuplul unui diesel si rafinamentul unui benzinar,adica rafinamentl e normal sa il aiba ca e tot un benzinar insa nici cuplul si nici consumul nu impresioneaza.Tinand cont de faptul ca pretul acestului motor creste cu 3000/3500 eu fata de un skyactiv G,nu il face un concurent atractiv fata de un diesel asta numai daca normele de poluare nu impun acest lucru.

  • Green_Alex, miercuri, 21.08.2019 14:15

    Recunosc ca dupa citirea articolului nu prea inteleg titlul. Ba chiar sunt cumva dezamagit, ma asteptam la un impact mai puternic al noii tehnologii. Stiu ca Mazda in general dezvolta chestii care nu sunt mereu cuantificabile numeric, ci care tin mai mult de "feeling" dar parca de data asta si pe baza graficelor aruncate in piata ma astptam sa vad niste valori de cuplu obscene pentru benzina. Parca totusi cam mare complicatia tehnologica pentru ceva rafinament in plus si un consum ceva mai mic fata de un turbo.

  • andrei, miercuri, 21.08.2019 14:15

    wow... motor de 2l benzina, 224 NM, 180 cp... so much wow... Stratosfera..

  • q, miercuri, 21.08.2019 14:16

    Ce cauta Scara aia cu motor de 1L in acelasi segment?...A!...nu se ridica la nobletea unui Golf.... Mazda 3 e cea mai frumoasa si mai dotata masina in clasa ei plus tehnologia sky...Cu ce va veni concurenta germana?Cred ca nu vor mai continua cu afumatorile...desi se cumpara la greu...

  • Green_Alex, miercuri, 21.08.2019 14:17

    haha, am scris in acelasi timp. Sunt 2 comentarii de la persoane diferite

  • someone, miercuri, 21.08.2019 14:27

    @ alex si alex: cuplul nu are cum sa fie impresionant, caci e totusi vorba de un motor aspirat ( am mai zis asta in alte comentarii mai vechi despre acest motor ). deci pentru un aspirat cuplul e super ok ca valoare. apoi e si mai jos in ture decat la skyactive-g. e drept ca motorul are compresor mecanic, dar acesta nu e pentru putere sau cuplu , ci pentru a ajuta motorul cu surprlus de aer sa nu detoneze ( sper sa nu gresesc aici ) are totusi o compresie uriasa pentru un motor pe benzina. spatele masinii, montantul C si portbagajul sant clar motive de carcoteala, dar se pare ca suspensia spate nu e chiar asa de evil cum s-ar fi crezut la inceput. insa doar timpul ne poate spune daca active-x va trece testul fiabilitatii, si sa vedem daca un aspirat tehnologizat e pe termen lung mai bun decat un turbo mic si la fel de puternic

  • Parere, miercuri, 21.08.2019 14:34

    Merci, dar nu ma încântă. La consum hibridul de la Toyota este imbatabil, la preț majoritatea concurenților au un preț inferior acestui model iar la spațiu este iarăși ultimul. Poate doar sa îți placa designul care întotdeauna este discutabil(mie de ex nu îmi place hatch-ul dar îmi place sedanul).

  • Green_Alex, miercuri, 21.08.2019 14:40

    @someone inteleg ce spui dar nu prea sunt de acord. In momentul in care aduci ceva nou pe piata te compari cu ce exista mai bun la momentul ala. Daca oferi ceva mai bun este ok, daca nu...e cam nasol. Skyactive x-ul o functionand el in regim aspirat (majoritatea timpului) dar oricum dai banii si pe compresorul ala. Ce vreau sa spun este ca s-a facut mult tam-tam ca este o tehnologie noua si revolutionara (ce-i drept este) dar daca avantajele nu depasesc dezavantajele....va ramane piesa de muzeu, o curiozitate. Ori motorul asta este mai complicat decat un turbo/compresor cu performante relativ apropiate in medie (superioare pe alocuri, inferioare in alte parti). Despre restul masinii nu comentez aici ca o stiu si imi place. @AM ar fi interesant de pus aici un grafic de putere/cuplu vs turatii daca au dat asa ceva ca pe maritul internet nu am gasit decat pe cele fara valori.

  • unu, miercuri, 21.08.2019 14:43

    vom vedea dupa vreo cateva zeci de mii sa nu zic sute cat e de adevarat acest motor, oricum nu mai e un aspirat in adevaratul sens, mai degraba o struto camila , scanteie + compresie, compresor mecanic care defapt e tot o "turbina" care baga aer, mai trebuia sa ii dezactiveze si vreo 2 cilindri si era treaba traba :)

  • nick, miercuri, 21.08.2019 14:57

    Lipsa unui spațiu de încărcare prin inducție - este disponibil ca accesoriu, si poate fi instalat la service. Se instaleaza in cotiera centrala.

  • Sam93, miercuri, 21.08.2019 15:36

    Jurnalistii auto intotdeauna scot un consum prost deoarece conduc agresiv. Mai e de luat in considerare si faptul ca multe din aceste masini nu au facut rodajul complet. In Romania pe nationale consumul ar fii undeva in jur de 5.5-6L/100 km. Oricum, mie mi se pare un consum absolut impresionant pentru o masina cu motor de 2 litri benzina de 180 de cai. Consumul urban ar putea fii de asemenea semnificativ mai mic decat a unui motor classic similar. Masina mea personala are un motor de 2 litri benzina de 140 de cai care consuma in jur de 7-7.5 extraurban, deci semnificativ mai mult. Cel mai important ramane faptul ca e un motor aspirat natural. Toate motoarele turbo sunt niste mizerii. In afara de cateva motoare facut pe vremuri demult apuse de suedezi si Mercedes, nu au existat motoare turbo benzina fiabile niciodata in istorie. Toate au fost si sunt niste tomberoane ambulante care nu au nici jumatate din fiabilitatea, durabilitatea si speranta de viata a unui motor bun aspirat natural. Case in point, noul motor 1.5 turbo de la Honda e un dezastru, cu milioane de unitati in care se amesteca benzina cu uleiul si subiectul la nenumarate procese in instanta in China si SUA. Sa nu mai vorbim de dinamica inferioara a motoarelor turbo care nu livreaza puterea liniar, nu le place sa fie turate si au turbo lag. Cuplul e irelevant daca nu e camioneta si nu care greutati. Cuplul nu ajuta cu nimic performantele, motiv pentru care motoarele diesel sunt intotdeauna mai slabe la performante. Deci per total, felicitari Mazda pentru o noua revolutie. Felicitari ca ati ramas singura marca pentru entuziastii adevarati. Felicitari pentru ca sunteti singura marca care inca mai face inginerie. La restul producatorilor, sa le fie rusine de esecurile turbo care le aduc pe piata.

  • alex, miercuri, 21.08.2019 15:46

    @someone: e dreptul lor sa scoata ce vor ei si e dreptul meu sa cumpar ce vreau eu cu banii mei. la ce motoare au ei, bani de la mine nu vad. am testat si turbo benzina, alta viata. acum 10 ani poate acceptam, in ziua de azi, sorry nu. da, e frumoasa masina, dar eu nu merg cu frumusetea, eu merg cu practicul.

  • PMC, miercuri, 21.08.2019 15:52

    Motorul de 2 litri de 183 de cai de pe MX5 e misto. In rest, Diesel-urile sunt reusite. Acesta, anuntat cu surle si trambite, nu impresioneaza. Si dupa parerea mea cu modelul 3 au dat-o de gard. Cu ceea ce trebuia sa fie cel mai reusit model. Daca reusesc sa se revigoreze cu vanzarile de SUV-uri, tot e OK pt ei. E admirabil ca incearca sa faca altceva.

  • @Sam93, miercuri, 21.08.2019 16:14

    baiete dupa ce ai scris textul alocat.ti 2 minute si citeste ce lemne ai scris, "bravo mazda pentru o noua revolutie" ca si aia cu motoru rotativ, bravo

  • pipo, miercuri, 21.08.2019 16:35

    @AM/Bogdan : sunt dezamagit ca nu ai scris nici macar o fraza despre cutia manuala. Personal il consider punctul forte al masinii , este senzationala . Stiu ca pentru multi acum nu mai conteaza fiindca nu isi mai doresc manuala , dar pt. mine timoneria manuala conteaza mult fiindca nu vreau sa renunt si la aceasta ultima placere a condusului si cred ca merita sa scrii ceva daca tot ai testat varianta manuala. Am vazut ca e trecuta la "ne-a placut" , dar cred ca merita mai mult. In rest..masina e prea diferita de concurenta pt. a conta prea mult acea mica diferenta de pret ( e foarte mica daca iei la puricat echiparile) pt. cei care le place si o vor si Mazda stie prea bine asta. Duceti-va in showroom si intrebati cat trebuie sa asteptati pt. livrare. Cam exagerat titlul...Stratosferic e mult spus.

  • Kanguru, joi, 22.08.2019 06:22

    Am o Mazda 3 model 2015 manuala, benzinar 2L la 152CP (114kW, 200Nm). In Australia una noua costa cca. 13000 euro la dealer (nu inteleg de ce astea noi sunt asa de scumpe, oriunde in lume). Foarte multumit de masina, nici o problema in 4 ani. Consum afara: 5,8- 6 si urban 7- 8,5. Recent am fost in Japonia, inclusiv in Hiroshima si am fost surprins sa vad foarte putine Mazde. Se pare ca sunt destinate in principal exportului. Japonezii conduc masini mici, patratoase, gen Tico, sau germane! BMW, Mercedes.

  • Kirotractor, joi, 22.08.2019 10:29

    Cârcotind și eu că-i moca, zic: bine că mai există diversitate-n oferta auto, la care contribuie și băieții din Hiroshima. Care, că tot veni vorba @pipo, cred că produc și cele mai reușite cutii manuale din lume - vb. de comanda lor nu doar f. precisă / rapidă, ci și cu o senzație unică de clic-clac doar tactil. Care nu-i nici *gumat*, nici hiper-arcuit -- în fine, aș putea scrie o pagină-ntreagă dar n-are rost. Deciziile controversate Mazda nu-s totuși luate ca să placă tuturor -- și mai ales Europei, unde 3-ul rămâne un model de nișă, spre deosebire de alte piețe (la Antipozi e Nr.1. la compacte și-n State se vinde f bine în versiunea 2.5 l, cu un procent de 4x4 consistent.) Am condus doar G-ul și pot confirma că mașina e incredibil de rafinată / silențioasă, mult peste precedenta (deloc grozav izolată fonic). Pare deci exactă afirmația japilor -- că indicele HVN = Harshness / Vibrations / Noise -- al Mazdei 3 e mai bun decât al TUTUROR concurentelor, inclusiv alea *premium.* Și motorul 2.0 Sky-G pare o idee mai elastic în reprize, în ciuda sprintului 0-100 mai zlăbuț. Iar ținuta de drum e ireproșabilă, fără compromisul vreunei durități sportive. ...Minusuri? Portbagajul de... Mazda 2 și spațiul pt pasageri nu prea generos, în ciuda dimensiunilor. Și, să nu uit, a greutății, surprinzător de mare pt Mazda, cu o *2* mai ușoară cu +100 kile vs. concurența și o *3* cu tot atâtea kile mai greuceană (pe AM apar 1.350 kg pt G și 1.395 pt X, dar ultima valoare-i de fapt măsurabilă efectiv la prima. :-P) Nu mai zic că 45 kg par prea mulți pt un mini-compresor... dar o fi vorba d-un rulou compresor de asfaltangii poate ?! :-) În fine, se pare că silențiozitatea de excepție a cerut mult material fonoabsorbant, plus podeaua aia dublă etc. etc. Cei 4,46 m sînt oricum exagerați -- după mine mașina-i cu 15-20 cm mai lungă decât ar trebui, dar cauzele-s mai mult funcționale decât stilistice: Sky-G-ul, dar și X-ul lucrează foarte *hot*; de unde galerii de evacuare lungi / voluminoase. Plus vizibilitatea spre spate-i nașparlie - dar cine se aștepta la altceva?! Prețul în schimb îmi pare rezonabil în raport cu echiparea (HUD + LED someone la banii ăștia?!) Concluzie: sînt tare curios să conduc și Sky-X-ul, chiar dacă aștept doar noua Mazda-2 ca potențial client (eventual c-un Sky-X 1.5 de vreo 130 CP ?! ...Pe care aș lua-o instant, Mazda fiind una din puținele mărci fără hibe inițiale de fiabilitate (și apropo de asta, Sky-X-ul a fost răs-testat în versiuni de putere diverse, de la 160 la +200 CP; de ce a fost ales palierul de 180 CP, e clar treaba experților.). OK, nu-mi spuneți de Wankel-Rotary-rateurile lor, că-s istorie P.S. Am încă nostalgii mazdo-sportive, dar uite că Mazda crede-n *monocultura* MX-5 -- deocamdată, fiindcă anunțul că hiroshimezii lucră la dezvoltarea unui *inline-six* e pe bune.. În orice caz, încă-mi sună-n urechi *muzica* originalului V6 de doar 1,8 litri de pe o răposată MX-3 de-acum un sfert de secol.

  • Adrian24, joi, 22.08.2019 11:26

    Eu cred ca motorul asta e ce trebuie. Dezamăgirea unora vine din așteptările greșite pe care le au unii. E o tehnologie care trebuie înțeleasă.

  • Adrian24, joi, 22.08.2019 11:29

    Scz pt repetiție. AM vreau buton edit!!!

  • ACE - Craiova, joi, 22.08.2019 12:04

    S-ar putea ca bujiile sa constituie o problema in timp - ca fiabilitate - pentru ca se pune destul de mult accentul pe acestea. Bujiile pe iridiu de la unele modele TOYOTA sunt agreate pentru nu mai putin de 90.000 km... In ceea ce priveste consumul, TOYOTA a reusit sa creeze modelul Prius cu un consum mediu de cca. 5,5-5,7 litri/100 km care rezista excelent pe piata auto de cca. 20 de ani....MAZDA acum se apropie de acesta..... Portbagajul MAZDA 3 este destul de mic iar daca te gandesti ca, in compartimentul portbagajului gasesti un minuscul kit de rezerva pentru pana (nu o roata de rezerva normala sau mica)..... Ultima MAZDA 3 pe care am vazut-o in showroom era construita prin Mexic (nu am nimic cu ei personal - totusi nu m-a dat pe spate masina in cauza) iar pretul batea undeva pe la 23.000-24.000 Euro..... Mai degraba pare tentanta o MAZDA CX-5, fabricata in Japonia....un 4x4 bine echipat costa cca. 31.000 Euro...

  • leeloo, joi, 22.08.2019 12:46

    Sunt vechile povesti de mazda. Am pus eu botul la tehnologia asta miracol acum 3 ani, cand am luat o mazda 3 G 120 AT, care cu un motor de 120 de cai consuma intre 10 vara si 14 % iarna, urba, iar sa ai consum de sub 7 era imposibil, si cu un bax de apa in protbagaj zburau alde Renault twingo pe langa mine la deal.. Vrei masina ecomomica, cumperi hybrid, nu pui botul al povesti vanatoresti.. Singurele motoare bune de la mazda la ora asta sun skyactiv -D, dar acu dieselul e cah...

  • Kirotractor, joi, 22.08.2019 15:48

    @leeloo: Te cred, dar nu te-nțeleg. Cum adică să-ți cumperi o mașină orbește -- mai exact, fără s-o testezi și să bagi o geană la consumul mediu afișat pe c.b.?? Plus că și preșcolarii cunosc non-economicitatea cutiilor automate clasice (cu convertizor de cuplu hidraulic.) P.S. G-122 consumă 7,1 l/100 în medie forjată binișor de nemții de la auto-motor-und-sport și 6,4 după ADAC (6,5 urban, 5,4 șosea și 7,4 autostradă la 130 km/h.) Accelerația 0-100 km/h e absolvită-n 9,8 s (și nu 10,4), așa că X-ul ar putea coborî sub 8 secunde. Nici reprizele nu-s debile (60-100 km/h în 5,5 s, 80-120 în 7,6 s), dar cea mai remarcabilă mi s-a părut distanța de frânare de la 100 km/h: 33,5 m, comparabilă cu a unui 911 !!! Interesant e că nemții recunosc că senzația de relativă indolență a motorului e pur subiectivă, simțurile lor fiind *virusate* de testarea motoarelor turbo, cu cuplul max. dezvoltat din ture joase. ...Și, de f. multe ori, după o secundă bună de *stat pe gânduri* a turbinei...

  • adi_10, vineri, 23.08.2019 11:41

    Interesanta masina si mai ales noua tehnologie a motorului, dar nu e nimic "stratosferic" la masina asta. ca sa nu mai pun ca daca ma uit atent la poze, sunt lucruri care mie personal nu imi plac foarte mult;)

  • mog, vineri, 23.08.2019 14:54

    daca ai nevoie de portbagaj mai mare, cumperi sedanul. nu mi se pare un mare minus. iar motorul, unii inca prefera un 2.0 sau mai mult, aspirat, decat un 1.2 sau 1.5 turbo de putere comparabila. pentru astia, exista mazda3. pentru restul, exista 1.3 tce, 1.5 tsi, etc mazda3 nu e o compacta sportiva, sa faci liniute cu ea sau mai stiu eu ce. e rafinata, comfortabila, cu aspiratii premium

  • hazard, vineri, 23.08.2019 19:16

    s-a trezit si Mazda :))

  • Andrei, sâmbătă, 24.08.2019 22:23

    Are Mazda asta 3 butoane ''premium'' si toata lumea o ia razna. Nu e nimic premium la masina asta. Nici motoarele, nici cutiile, nici materialele, nici linia audio (Bose pe Mazda e mediocru), nici infotainment-ul, nu are un configurator pe masura. E doar o compacta obisnuita pe care trebuie sa o turezi ca pe o motocicleta pentru o dinamica decenta. Premium sunt Serie 1, A, A3. Mergeti cu una din astea si mai vorbim.

  • Mkl, sâmbătă, 31.08.2019 13:42

    SI totusi un compresor mecanic are .. praf in ochi!