Mazda MX-5

1.5 Benzina (Skyactiv-G) 131CP Man6 Takumi

Tinuta de drum

4.5

Toți cei care au iubit generațiile anterioare ale modelului MX-5 s-au temut că noua generație va fi mai puțin nebună, mai cuminte, mai plictisitoare. Aiurea! Japonezii știu una și bună: MX-5 trebuie să îți ofere o nemărginită plăcere de a conduce. Așa că noul MX-5 s-a conformat și rămâne o decapotabilă la fel de ludică.

Suspensia este rigidă și se lipește bine de asfalt, oferindu-ți o senzație de siguranță fantastică în viraje. Trebuie să negociezi însă cu atenție modul în care puntea spate păstrează aderența. Mai ales pe asfalt umed, unde orice apăsare bruscă a pedalei de accelerație te poate arunca rapid în supravirare. Da, chiar și cu 150 de Nm.

Dacă decizi să renunți și la sistemele electronice, atunci o să descoperi un MX-5 îndrăcit, pe care trebuie să te încordezi bine ca să-l stăpânești. Ai la dispoziție o direcție foarte precisă, dar destul de greoaie. De aceea vă spuneam că e bine să vă încordați. În traficul urban nu o să fie tocmai floare la ureche să executați anumite manevre. Dar, măcar îmbinați utilul cu plăcutul: exercițiile fizice cu șofatul.

Tot în traficul urban ar fi bine să ocoliți gropile și alte denivelări ale asfaltului, pentru că suspensia rigidă vă va face să scrâșniți din dinți. Chiar și așa, trenul de rulare este unul omogen, fără dezechilibrări sau comportamente ciudate la trecerea peste denivelări. Doar rigiditate.

  • M, luni, 04.06.2018 15:53

    Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?

  • oli, luni, 04.06.2018 16:16

    fratele de la fiat pare mai scump, 1.4 Multiair 140 CP MT E6 ~=27 700 in echiparea de baza

  • Kirotractor, luni, 04.06.2018 16:46

    Test bine scris și relevant pentru amatorii de MX-5, deși comparații cu alțe cabriolete similare nu prea-s posibile... fiindcă ele nu există (excepție: Fiat 124, o clonă nu chiar inutilă la care voi reveni.) Mini putea fi deci exclus din ecuație fără griji - nu doar fiindcă are 4 locuri (2+2 de fapt), ci mai ales fiindcă-i *totul față*. Și turbo... și mai scump, ș.a.m.d. Am condus ambele motorizări și d-aia subscriu la ideea că *micul* 1.5 atmosferic e cel puțin la fel de recomandabil ca 2.0-ul, mai ales în traficul nostru. Nu excelează prin reprize (pentru cei leneși cu schimbătorul), dar urcă vioi în ture și sună chiar mai bine decît cel de 160 CP. Completări: suspensiile parcă-s o idee mai seci (124 e însă mai confortabil decît ambele MX-uri), dar ruliul în viraje e destul de pronunțat - fără să afecteze ținuta de drum... pentru cei experimentați în *mirosirea* limitelor. Zgomotul interior e chiar deranjant la viteze mari (80 dbA nu prea rezonabili măsurați de nemți la 130 km/h), dar nu croazierele pe autostrăzi ar fi țelul cumpărătorilor de MX-5. Consumul e-n schimb rezonabil - deși nu cu mult mai mic decît al 2.0-ului, dar sub al setosului 1.4 T Fiat. Care poate fi preferat de unii mai comozi datorită cuplului remarcabil din ture joase, portbagajului o idee mai încăpător ori pur și simplu designului mai *altfel*. (n.b. Nicio problemă cu prețul de listă mai mare - Fiat e darnic cu reducerile-u ultima vreme... spre deosebire de Mazda. ;-)) Să nu uit: mă mir că Bogdan (care are are sigur peste 1,80 m) nu s-a plîns de habitaclul cam claustrofobic - nu și pt cei 1,70 m ai mei. Concluzie: a 4-a generație Miata se apropie într-adevăr cel mai mult de senzațiile oferite de condusul unei motociclete - inclusiv ca implicare cumva... fizică. Chestie care - iar scriu prea mult, știu - rămîne primul factor *adictiv* pentru pasionații celor două roți, senzația de libertate a pasagerilor moto fiind amplificată pentru cel de la ghidon de satisfacția controlării *fiarelor* care iartă mai puține greșeli decît *conservele*. :-)

  • Scrooge, luni, 04.06.2018 18:41

    @oli....fratele de la fiat e posibil sa fie mai scump dar...1. La Fiat obtii reduceri mai mari decat la Mazda (asa zice gura targului)....2. desi au aceeasi platforma daca le pui una langa alta ai sa observi ca la Fiat primesti "mai multa" masina :) are cam vreo 15 cm in plus la lungime.

  • someone, luni, 04.06.2018 18:42

    oare skyactive-x va fi si pe motorul de 1.5 ? pentru ca un astfel de motor pe un mx5 ar fi incredibil

  • Kirotractor, luni, 04.06.2018 19:53

    @)Scrooge: Corect, 124 Spider e mai lung cu 14 cm, de unde și portbagajul ceva mai mare (140 vs 130 l - nesemnificativ zic eu.) ...Ampatamentul fiind totuși identic(2,31 m), consolele Fiatului sînt mai lungi - prea lungi zic eu, chestie care nu pică prea bine estetic (altă părere strict subiectivă, unora plăcîndu-le mai mult 124 cu farurile lui *supărate*.) Designul originalului (124 Spider conceput de genialul Tom Tjaarda, Dzeu să-l hodinească - ne-a părăsit acum fix un an) îmi pare deci mai reușit decît actualul, care nu-i totuși un rateu. Alte cifre pt *contabili* :-) (prea puțin relevante și ele, gusturile fiecăruia fiind decisive-n alegere): - 975 kg fără șofer Miata 1.5 131 CP / 1.050 kg 124 1.4 T 140 CP - Sprint 0-100 real 7,8 s / 7,3 s (declarat 8,3 s / 7,5 s.) ...dar repriza 80-120 km/h în a VI-a 15 s / 8,6 s. - consum mediu (fără forjare) cca. 7 l/100 km vs. + 8 l / 100 km.

  • unu, miercuri, 06.06.2018 11:08

    ...cand primesti mai multe informatiii in comentarii decat in articol...bine @kirotractor.