Mazda MX-5

1.5 Benzina (Skyactiv-G) 131CP Man6 Revolution

Consum

5.0

Motorul de cilindree mică aduce cu el un alt avantaj: un consum decent de carburant. Nimeni nu se așteaptă la cea mai economică mașină din lume, iar când iei decizia de a achiziționa un roadster cu veleități sportive se presupune că îți permiți și consumul de carburant. Însă Mazda MX-5 vine cu o surpriză plăcută la acest capitol. Ce-i drept, concurenții direcți au motoare mult mai mari sub capotă și asta nu îi ajută la consumul de carburant.

Astfel, consumul mediu oficial al modelului Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-G este de 6 litri/100 km. Audi TT cu motor 2.0 TFSI de 230 CP are în mod surprinzător un consum similar, iar Mercedes-Benz SLK200 consumă în medie 6.5 litri/100 km. BMW Z4 18i are un consum oficial mediu de 6.8 litri/100 km.

În viața reală, Mazda MX-5 se dovedește a fi ceva mai însetată, dar totul variază în funcție de stilul de condus. Pentru uzul urban, MX-5 cu motor de 1.5 litri consumă între 9 și 10 litri/100 km, în timp ce pe un traseu mixt compus din oraș, drumuri secundare și naționale, computerul de bord a înregistrat un consum mediul de 6.6 litri/100 km.

  • DragosTCMTurbo, marţi, 10.11.2015 14:20

    Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)

  • S, marţi, 10.11.2015 14:52

    Astept cu nerabdare Fiat 124 Spider. Dar de ce au motorizari turbo ? De ce nu aspirate de la Mazda ?

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.11.2015 15:17

    Fiat 124 Spider (probabil asa va fi numit) sau Mazda MX-5, nu-i mare diferenta intre ele, ca intre Fiat Ducato si Peugeot Boxer.`

  • A.M, marţi, 10.11.2015 16:48

    @Automarket Nu spuneti nimic despre performantele noului Dodge Viper ACR?? De curand sportiva americana a stabilit noi recorduri de viteza pe 13 circuite. Viper ACR a batut timpii supercarurilor Porsche 918 si McLaren P1. Urmeaza sa spulbere timpii si de pe Nurburgring.

  • Mazfail, marţi, 10.11.2015 17:43

    Masina de gay reloaded.

  • flavius, marţi, 10.11.2015 21:19

    Cea mai mare idiotenie din domeniul auto Turbo inca isi gaseste adepti.Un dopaj care distruge motorul (EGR) si dilueaza placerea condusului.Sper ca marketingul agresiv sa isi dilueze influenta pe masura ce tot mai multi se vor convinge de dezavantajele turbo.

  • inexorabil, miercuri, 11.11.2015 01:13

    @A.M, te indignezi degeaba. Deoarece aparținem spațiului mioritic al lui Klaus (la așa mașini, așa președinte), ne plac din America doar armata și dotările ei “peste cele ale rușilor, ȋn orice caz”. Cum ar fi să le cerem redactorilor AM un drive-test cu…Buick? Ne vor servi, prompt, “argumentul imbatabil” : “Nu se vinde ȋn Europa civilizată, darămite la noi”. Sau vor prefera răspunsul “șmecher” : “Este suficient că testăm Opel”. Nu, tati, eu mă refer la cea mai fiabilă marcă americană a momentului. Apropo, are și Mafia dreptate cu “pedalarea continuă” pe fiabilitate, ȋn privința căreia studiile serioase plasează peste “obsesia” mea nume precum Lexus, Toyota, Audi, Mazda, Subaru și Kia, dar “dedesubt” sunt ȋnșirate (nu le trec pe toate) : Honda, Hyundai, BMW, Volvo, VW, Porsche, Ford, Chevrolet, Mercedes-Benz, Chrysler și Cadillac (ups! – reacție ȋndreptățită ȋn privința ultimelor trei “luxury brands”). Notă: acum poate ȋnțelege și Zărne de ce nu-mi place “Merc”-ul din ultimii 20 de ani. De pildă, recent, ȋn spălătoria mea preferată, s-a ivit ocazia să urc la volanul unui CLK 230 Kompressor (este un model mai vechi, ce-i drept), ȋnarmat cu o viziune preconcepută (ȋn sens favorabil, evident). Când colo: șoc (din cauza decepției – sau invers). ”Luxury coupe”…Am nimerit imediat ȋn focurile autocriticii: “Bă, e un Merțan, ce naiba te-a apucat să nu jubilezi?!”. Nici nu m-am sinchisit să pornesc motorul, ca să-i ascult “muzica”, deși primisem undă verde. După nici un minut de cumpănire, am coborât cu un zâmbet amar. Așa cum s-a ȋntâmplat și ȋn cazul Mazdei, dar acolo motivul era veșnicul spațiu zgârcit și neprietenos…

  • Ilici02, miercuri, 11.11.2015 13:03

    "Cei 131 CP sunt atinși la o turație de 7.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 150 Nm/ 4.800 rpm." - n-am nevoie de nimic altceva ca sa-mi dau seama ca e o japoneza. Noroc ca are doar o tona.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 13:48

    @Ilici02, ''Maestre'' stai linistit ca acest motor accelereaza mai rapid ca 1.4 TSI 160 CP tot cu aceeasi greutate. Acum ...unghia.....

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 17:34

    Inca un exemplu : Mazda 3 2.0 120CP 0-100 in 8,8 sec VW Golf 1.4 TSI 122CP 0-100 in 9,3 sec Pai care-i ''inovatia'' DAS AUTO ? :)))))