Motor / Transmisie

4.0

Un mic disclaimer înainte. Niciodată nu am fost un fanatic al motoarelor diesel, dar nu pot să spun că nu le apreciez, pentru că odată ce înțelegi cum trebuie folosit acest motor, este imposibil să nu-l îndrăgești. În continuare sunt de părere că pentru drumuri lungi, extra-urbane, nimic nu poate bate un motor diesel când vine vorba de eficiență. Clar, este un motor pretențios, dar dacă știi cum să ai grijă de el, cu siguranță te va răsplăti.

Momentele când ajungem să testăm un motor diesel sunt din ce în ce mai rare, așa că mereu apreciem aceste clipe. Nu exagerez când spun că abia așteptam întâlnirea cu acest motor de 3.3 litri, cu 6 cilindri, și în continuare mă gândesc cum să îi „păcălesc” pe cei de la Mazda să îmi mai dea mașina măcar pentru încă un weekend.

Agregatul cu 6 cilindri în linie a fost montat longitudinal și asigură 254 de cai putere și un cuplu motor maxim de 550 Nm, disponibil de la 1500 rpm. Ce înseamnă asta? Că modelul japonez are reprize de accelerații foarte bune, cu impulsuri care îți vor lipi capul de tetieră, chiar și la viteze de autostradă.

Ansamblul de propulsie este completat de un sistem mild-hybrid la 48V, care contribuie cu 12.4 kW și un cuplu de 153 Nm. Bateria acestui mild-hybrid este de 0.33 kWh, așadar un parcurs pur electric iese din discuție. 

Sunetul motorului este extrem de plăcut când acul turometrului ajunge pe la 3.000 de rotații. L-aș putea asemăna cu sunetul modelelor BMW, echipate cu acel 3.0 litri diesel.

Din păcate, acele ezitări și ruperi de ritm ale cutiei pe care le-am văzut și pe CX-60, dar și pe versiunea Plug-in Hybrid de pe CX-80, încă există. Chiar dacă nu se întâmplă de fiecare dată, o să descoperi că la viteze mici, în oraș, cutia are momente în care e debusolată și schimbă cu o oarecare smucitură.

Totuși, în general, se vede că inginerii japonezi au ascultat de criticile aduse de clienți modelului CX-60, astfel că trecerile prin treptele de viteză sunt ceva mai fine.

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:28

    deci stai ca nu inteleg. "La mers cuminte, în afara orașului, consumul a scăzut sub 5.5 l/100 km, lucru care arată măiestria motorului diesel." F interesant La mers cuminte in afara orasului probabil ca poti sa scoti acest consum cu ORICE masina din orice an de dupa 1990 si care costa de la 500 de euro in sus ! Sincer nu inteleg aceasta "maiestrie" de care se vorbeste in articol. Poate din cauza ca e asa de complicat si totusi functioneaza Mai ales ca i f scump. PS; Articolul trebuia marcat cu "P" doar ca sa intelegem si noi. asa , trebuie sa citim printre randuri

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:32

    oh am uitat sa ma plang mai sus, dar na odata cu varsta te mai lasa una-alta. PRETUL !!! deci pretul de exact 69.540 !!! am decat 540 de euro si aia in RON. Nu cred ca aceasta masina mi se adreseaza ! ma duc sa beau cerneala, asta e - n am invatat la scoala ce sa i faci. In loc de toate aceste masini japoneze recomand din inima un VW Passat B5.5 1,9TDI 4Motion. cred ca gasim in stare buna la 5mii de euro si restul de 64000 iti raman pentru cand faci rost de ei

  • Jian de la Calafat, vineri, 23.05.2025 16:01

    Pentru armonie deplina (si) pe patru roti este necesara existenta acelui atribut definitoriu: compatibilitatea. Danke schön, Rudolf Diesel !

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:03

    Am condus la inceputul lunii un CX-70 cu 1800km la bord, timp de 2 zile atat in regim de oras cat si de zona de ferme. In 400km nu pot sa spun ca m-a impresionat nici pozitiv, nici negativ. Fara indoiala ca in lipsa altor termene de comparatie, ar fi un SUV foarte bun, complet, etc. Motorul era un 6 inline turbo (daca mi-aduc bine aminte) si tragea foarte bine masa masinii in depasiri. Cand ajunge in plaja de turatii, as zice ca e dinamica pentru clasa din care face parte. Fully loaded, noua, e chiar o propunere buna. Dar personal nu stiu daca mi-as lua vreodata. Imi place foarte mult design-ul in partea frontala, mai ales farurile. Are un echilibru placut, iar la interior deasemenea nimic sa-ti zgarie ochii. Butoanele foarte intuitive si cruise control-ul usor de setat, deactivat, etc. Din pacate isi mentine banda, dar baleiaza stanga-dreapta pana sesizeaza liniile de demarcatie. Deloc relaxant, mai ales cu trafic din sens opus. In rest, probabil o masina foarte buna dar care pe mine nu m-a interesat niciodata. Am facut o singura data un drive test cu o 626 sh, pe vremuri, dar pentru ca motorul era in neregula mi s-a intiparit ca o masina nefiabila. Total unfair, dar asta e pentru mine. Daca mi se nimereste la un rental n-am nimic de comentat, dar personal, ma orientez la altceva. Sa incerci sa fii negativ cu masina asta, e nedrept. Daca nu-ti place e alegera ta, dar nu sunt prea multe de spus contra.

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:05

    PS, chiar ma gandeam la @Jian, ca are si el in sfarsit un articol la care sa-i creasca inima :) Si uite ca am postat aproape in acelasi timp :):):)

  • dan_grc, vineri, 23.05.2025 19:08

    Atât de aproape de cilindreea magică pentru România, din păcate trece granița spre un impozit ilogic, dar Mazda trebuie felicitata pentru dezvoltarea acestui motor cu șase cilindri, diesel pe deasupra, iar prețul este considerabil mai mic decât concurența germană.

  • rotila, vineri, 23.05.2025 19:46

    adevarul e altul.pretul impune ca cx80 sa fie comparata cu touareg, toyota lc, discovery, si santa fe. jurnalistii evita aceste comparatii. de ce? cx 80 nu se compara.e in inferioritate. ps. in ue numai la camioane se fac motoare peste 3 litri.

  • romain, sâmbătă, 24.05.2025 13:19

    mazda e tare, tinteste clasa premium, dar se lupta umar la umar cu taygon, pe care nu-l poate surclasa din cauza ca motorul de 3,3 l aduce taxe mai mari.