
Interior
Cel puțin în partea din față, habitaclul este identic cu cel al lui CX-60. Spațios, cu un tunel central lat, care face să pară că pasagerul din dreapta se află într-o altă mașină. Este același sentiment pe care îl ai atunci când te urci la volanul unui SUV sau pick-up american.
Mazda îmbină tradiționalul cu modernul, tocmai de aceea butoanele fizice nu au fost înlocuite de zone tactile. O bilă albă pentru curaj, Mazda! Ai butoane fizice pe volan, dar și pentru a interacționa cu sistemul de climatizare. Deci, pentru a modifica temperatura nu trebuie să îți îndrepți atenția către sistemul multimedia.
Noi am avut de-a face cu nivelul de echipare Homura Plus, care se află, oarecum, la mijloc, dar tinde mai mult spre nivelul de echipare superior, Takumi. Cel de top se numește Takumi Plus.
Finisajele și calitatea materialelor utilizate sunt demne de segmentul premium. Poți bifa ornamente din lemn natural, inserții metalice și piele naturală la nivelul bordului, tapițerie din piele neagră și cusături în culoarea cuprului.
Noi asta am avut pe mașina testată, dar Mazda îți pune la dispoziție și elemente inspirate din cultura japoneză. De pildă, o cusătură ornament, care se întinde pe toată lungimea bordului, care amintește de finisarea mânerului unei katana. Sau o dungă neagră, aplicată pe spătarul scaunelor, inspirată din aspectul unui kimono japonez.
Poziția la volan este corectă din punct de vedere ergonomic, interiorul este destul de bine antifonat, dar, totuși, la viteze de autostradă se aude un zgomot aerodinamic.
Apoi ar fi selectorul transmisiei, cu o grilă ce implică mutarea levierului spre dreapta. Nu este ceva ieșit din comun, dar îți ia puțin până te obișnuiești.
Accesul pe al doilea rând de scaune este facilitat de deschiderea, aproape la 90 de grade, a portierelor spate. Bancheta este disponibilă în 3 variante: standard (loc pentru 3 pasageri), 2 scaune despărțite de o consolă centrală, sau 2 scaune cu spațiu liber între ele, pentru un acces mai ușor pe al treilea rând de scaune.
Acum, înțeleg că este util acest spațiu liber, dar știrbește puțin din rafinamentul habitaclului. Eu aș alege fie o banchetă standard, fie una despărțită de o cotieră centrală.
De asemenea, bancheta culisează pe o distanță de 120 de milimetri. Totul pentru a intra mai ușor pe al treilea rând de scaune. Aici, Mazda susține că pot sta confortabil pasageri cu o înălțime de până la 1.70 metri.
Eu, la 1.92, nu mă încadrez în calculele japonezilor. Problema nu a fost la spațiul pentru genunchi, ci la spațiul pentru cap, care este limitat. Totuși, o bilă albă este faptul că Mazda a instalat în spate două suporturi pentru pahare, pe fiecare parte, dar și port-uri USB-C.
Altfel spus, cei care au tras paiul scurt și ocupă aceste locuri, nu se simt marginalizați de tot. În plus, au și un geam, decent ca dimensiuni.
Pentru a face loc celui de-al treilea rând de scaune, lungimea și ampatamentul mașinii au crescut cu 25 de centimetri.
Cu toate rândurile de scaune în poziție normală, volumul de încărcare al portbagajului este destul de restrâns, el ajungând la 258 de litri. Dacă rabatezi scaunele din spate, obții un volum de 690 de litri, iar dacă rabatezi și al doilea rând de scaune ai aproape 2 metri cubi pentru bagaje (1.971 litri).
Audi Q7 oferă un portbagaj de 563 de litri, BMW X5 oferă 500 de litri, iar Mercedes-Benz GLE are un portbagaj de 490 de litri.
De fapt inginerii au recalibrat cutia de viteze fiindca la sora-sa CX60 au dat o de gard : Iata ce se zvoneste pe net 1)the CX-60’s sense of ‘premiumness’ was let down by suspension that was too firm and a gearbox that was jerky and cumbersome. 2)Mazda has acknowledged that the ride quality, body control and transmission shift quality of the CX-60 luxury SUV wasn't right from launch 3)On the move, things with the CX-60 aren’t quite as positive. At low speed the calibration between petrol and electric power is a little clunky, with some alarming noises as the internal combustion engine and auto gearbox sort themselves out. etc, etc... lista poate continua