Motor / Transmisie

4.5

Decizia de a lansa un diesel de 3.3 litri, în condițiile în care cota acestei motorizări scade mai rapid decât calota glaciară, este extrem de curajoasă. Cu toate acestea, motorul de 3.3 litri va ajuta cel mai mare SUV al japonezilor să garanteze o paletă de propulsoare la fel de pestriță cu cea a rivalilor premium la care aspiră: BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC. Așadar, mai multe opțiuni pentru clienți.

Agregatul cu șase cilindri în linie a fost montat longitudinal și este disponibil cu două versiuni de putere: una de 200 de cai și una de 254 de cai. Am mers cu ambele în cadrul testului nostru din Barcelona, însă azi vom vorbi mai mult despre cea mai puternică dintre ele.

Pe lângă cei 254 de cai, propulsorul garantează și un cuplu demn de segmentul premium, adică 550 de Nm, disponibil chiar de la 1500 de rotații. Cum se traduce asta? Mașina trage bine, pe o plajă de turații suficientă și ai impulsuri plăcute, chiar și atunci când ești pe autostradă.

Mazda CX-60 se simte plăcut și îți aduce aminte, fără echivoc, de SUV-urile diesel premium. Chiar și sunetul motorului în sarcină, adică atunci când acul turometrului ajunge pe la 3000 de rotații, îți amintește de modelele premium. Împreună cu colegul meu de mașină, jurnalistul Constantin Ciobanu, am ajuns la concluzia că este o arie baritonală, frumos filtrată de elementele de antifonare, pe care am mai ascultat-o în gama BMW. Iar comparația asta nu poate decât să cinstească Mazda.

Însă, nu totul e roz. Am sperat că ezitările și ruperile de ritm ale cutiei cu opt rapoarte, fără convertizor de cuplu, sunt valabile doar în cazul versiunii plug-in hybrid. Ei bine, nu. Ele se regăsesc și aici. Și o să descoperi că la viteze mici, urbane, cutia are momente în care e debusolată și schimbă cu o oarecare smucitură. Nu se întâmplă mereu, sunt anumite circumstanțe.

Cred că un test-drive cu mașina ar putea fi foarte important pentru cel care cumpără mașina. Clienții pot înțelege dacă acest detaliu este sau nu deranjant pentru ei.

Ansamblul de propulsie este completat de un mild-hybrid la 48V, care contribuie cu 12.4 kW și un cuplu de 153 Nm. Bateria acestui mild-hybrid este de 03. kWh.

Am condus și versiunea cu 200 de cai putere și nu pot spune că am simțit mașina submotorizată. E drept, accelerările pe autostradă sunt ceva mai lente și progresive, iar motorul pare că gâfâie ceva mai mult.

  • Mike, marţi, 11.04.2023 08:40

    Mazda nu poate. Asta e... Nu că nu ar vrea electrice, dar nu au bani de investiţii... O să se retragă în Japonia şi Africa, America Latină, unde sunt prea săraci ca să treacă la electrice, în primul val.

  • SILE, marţi, 11.04.2023 08:56

    @Mike Mazda NU E RETARDATA!

  • ds, marţi, 11.04.2023 09:35

    @Bogdan Mirică Amândouă variante au motoare aspirate? Oricum ar fi, prețul de plecare este acceptabil, zic, sunt mărci cu un pedigree mai puțin răsunător care se apropie de prețul respectiv.

  • ds, marţi, 11.04.2023 09:39

    @Mike... Cum ai constatat că nu au bani? https://www.bursa.ro/mazda-motor-a-dezvaluit-un-plan-de-investitii-de-10-6-miliarde-de-dolari-in-vehicule-si-productia-de-baterii-07943845

  • Prădătoru', marţi, 11.04.2023 09:41

    Inutil de mare cilindreea. Mai bine făceau un 2,5 benzină hibrid ca Toyota și erau geniali

  • nume, marţi, 11.04.2023 09:44

    4.5 stele pentru Motor / Transmisie in conditiile in care motorul de 3.3 litri ofera, in 2023, doar 254 de cai (nici nu mai iau in calcul versiunea cu o putere de 200 CP), iar transmisia "are momente in care e debusolata si schimba cu o oarecare smucitura", motiv pentru care ni se spune ca "un test-drive cu masina ar putea fi foarte important pentru cel care cumpara masina".

  • Seriff, marţi, 11.04.2023 10:47

    6 cilindrii in linie fac toti banii, respect Mazda ca nu renunta la cea mai buna tehnologie raport calitate - pret si anume diesel-ul.

  • PMC, marţi, 11.04.2023 12:49

    La condus cuminte, fara rupt asfaltul, motorul asta de 3.3 L Diesel a avut un consum de 5.3 l/100 km. Eu as spune nu ca e decent, ci ca e fabulos, incredibil acel consum. Din nou se dovedeste ca Diesel e pur si simplu cel mai bun motor ce exista la ora asta. Orice alte discutii sunt balarii. Anunturile saptamanale cu "noi evolutii" in stocarea bateriilor ma lasa rece. Pur si simplu nu se intrevede nicio revolutie in privinta asta pe termen scurt si mediu. Toate investitiile absurde in acumulatori se dovedesc bani aruncati pe geam. Dieselul e aici si nenorocitii astia vor sa-l distruga, pentru ca e prea bun si din cand in cand omenirea simte nevoia sa se saboteze singura pe mana unor cretini care-s lasati sa-si faca de cap.

  • Seriff, marţi, 11.04.2023 13:54

    @Pmc, asta e problema cu diesel-ul, e prea bun, tot ce e bun trebuie sa dispara. Nu vrea nimeni ca omul sa isi ia o masina diesel pe care sa o tina 500.000 km, scopul e sa iti iei o masina care sa te tina pana iese din garantie, electricele cand se vor strica si bateriile vor costa peste 15.000-20.000 euro nimeni nu le va repara, isi vor lua alta masina, asta e scopul final sa schimbi masina cum schimbi telefonul, 2-3 ani si gata.

  • banditos, marţi, 11.04.2023 17:13

    "asta e problema cu diesel-ul, e prea bun, tot ce e bun trebuie sa dispara." citesc elucubratia asta reterdata la un articol despre oferta diesel, IN ROMANIA, de la Mazda.

  • mip, marţi, 11.04.2023 23:46

    @seriff & pmc ... de acord cu voi dar va mai dau un indiciu: cu electricele vor putea manipula/tine in friu poporul ! se ia curentul, nu mai au demonstrantii cu ce se deplasa ! anul trecut am cetit pe undeva de un posesor de Tesla M3 care a luat masina de la cineva; a fost la un up-date la reprezentanta si cind a iesit de acolo a bagat de sama ca masina ii arata o autonomie mai mica !!! fostul propr'etar a apelat la un meserias care a spart softul M3-ului si asa masina putea rula mai mult, desi bateria era aceeasi ... aia de la reprezentanta i-au zis ca ii rezolva problema contra cost: 4.500 $$$ !!! no, amu, ginditi-va cite se pot face doar din soft daca vor anumiti "baieti dastepti" ! la noi la Montreal, saptamina trecuta a fost ploaie inghetata ... a picat curentul la peste 1.100.000 clienti din 4.500.000 citi are Hydro-Quebec !!! 25% ... aia cu electrice, daca i-a prins descarcati ... si acasa picase curentul ... au trebuit sa caute statii functionale ... unde erau cozi, mari ! amu' sa poate zice ca au fo cozi si la benzinarii ... da ! au fost, dar la o masina ii tre max 5 min sa faca plinul, 10 la pick-up-uri ca au rezervoare mai mari ... dar la una electrica ... am vazut un articol pe tema asta in franceza; o sa vi-l pun sa cetiti pentru cei care pricepeti; era dat un ex. cu o femeie cu MY ce a prins in 4 luni doua pane de-astea de curent majore ... a zis ca isi vine Y-u pt ca s-a saturat !!! iaca articolul: https://www.guideautoweb.com/articles/70116/verglas-la-patience-des-conducteurs-de-voitures-electriques-mise-a-l-epreuve/ drumuri bune ! PS: nu-s impotriva electricelor, aci curentul e inca f ieftin (cam 35-40 bani/kwh); dar pot aparea situatii delicate ca sa zic asa ... e cam fortata introducerea lor ...

  • Răzvan, miercuri, 12.04.2023 06:58

    Oare cât este impozitul la motorul ăsta de 3,3 litri?

  • Seriff, miercuri, 12.04.2023 08:41

    @Mip perfect de acord @Razvan, mai putin decat costa un pachet de tigari pe zi consumat 365 de zile pe an.

  • PMC, miercuri, 12.04.2023 11:36

    @mip: intotdeauna ma bucur sa citesc ce scriu romanii nostri dragi de departe :) Sper sa veniti toti acasa. :) Ontopic: Nici eu nu sunt impotriva electricelor, desi presupun ca nu ma cred unii care citesc ce scriu eu p'aici. Eu, Seriff si altii suntem impotriva fortarii "electrificarii" prin taxe pentru masinile clasice si pomeni pentru cele electrice. Si suntem foarte iritati de isteria cu care sunt descalificate masinile termice. Cum ceva ce pana mai ieri era un mijloc de transport pe care toti il foloseam e dintr-o data condamnat si scos vinovat de toate relele din lume, ca omoara copii si alte ineptii de genul asta. Eu incap de cei cu electrice: ei nu incap de mine. Si eu mi-as lua un Ioniq5 daca ar fi mai ieftin, am mai spus-o. Pretul cerut raportat la "cata masina primesti" nu e justificat. Cand va fi, imi iau si eu una. Dar vb aia, lasati-ma dracului sa-mi conduc masina pe care am dat o caruta de bani, nu ma luati cu prostii eco. Pentru ca nu masina mea euro 6 polueaza. Ci altii, prin alte parti ale lumii. Despre asta e vorba. @Razvan: e hibrid, deci impozitul e minim. Chiar daca cilindreea e mare.

  • Mana-rece-suflet-cald, miercuri, 12.04.2023 15:34

    @mip Atunci când „se ia curentul„ nici benzinăriile nu funcționează. Ce să zic, de cum să blocheze demonstranți le pasă constructorilor auto! Teorii ale conspirației, ca să punem frână progresului. În urmă cu vreo 150 de ani, unii preziceau că la o viteză de 60 de km/oră nu mai poți respira și mori instantaneu.

  • Seriff, miercuri, 12.04.2023 15:41

    @mana-rece-suflet-cald, sansele sa pice curentul in toate benzinariile sunt minime, sansele sa nu ai deloc benzina in rezervor iar sunt minime, eu cu becul aprins tot fac 60 km, alimentez in alt oras si aia e, masina electrica nu e un progres, e un regres urias, autonomie de 300 km fata de autonomie 1000 km, asta e progres? Poate in capul tau spalat pe creier, are dreptate PMC, noi avem loc de voi, papagalii eco, voi nu aveti loc de noi, mai grav e ca sunteti si ipocriti, cand zburati cu avionul in vacanta va doare fix in cot de CO2, de copiii bolnavi de cancer si de planeta, problema sa nu mai aibe masina termica.

  • mip, joi, 13.04.2023 00:25

    @Mana-rece-suflet-cald ... presupun ca ti-ar fi placut sa patesti ca respectivul sa intri in reprezentanta cu o autonomie si sa iesi cu alta ... mai mica ! cozile la curent au fost mult mai lungi chiar daca nr de ev-uri e mult mai mic ! si iarasi, aci iarna chiar nu e ca vara si la -25 gr.C cam faci frigul ! in weekend a venit un amic si a luat un taxi byd si a zis ca era cam rece in masina ! deci or fi avantaje, dar sunt si inconveniente destule ... daca ai chef sa le vezi si sa le bagi in sama ! daca nu le bagi in sama doar ca sa faci impresie ... e alta poveste.

  • Seriff, joi, 13.04.2023 10:12

    @mip, toti care sunt pro electrice pe acest site nu au unul masina electrica, ei vorbesc din povesti, de fapt ei merg pe jos si ii deranjeaza mirosul de noxe, asta e problema lor.

  • mip, duminică, 16.04.2023 20:07

    asta e lumea ... nu o putem schimba noi, suntem prea mici. dar sa incepem sa ne schimbam noi ... asta chiar ne sta in putere ! va doresc tuturor ca Lumina Invierii sa va aduca pace si liniste in suflete ! masinile sunt niste mijloace de transport ... politicieni fac cum pot ... nu are rost sa ne sfadim aci si nici altundeva (pentru fleacuri), avem destule pacate, chiar daca nu ne dam sama de ele ... fiecare sa umble cu ce isi doreste, cu ce isi permite, ca doar de aia au fost inventate, carele, carutele, trenurile si toate mijloacele de transport ! drumuri bune tuturor ! Drumuri bune tuturor !

  • Uefa Euro 2021, duminică, 24.12.2023 23:29