Tinuta de drum
Mazda CX-5 este unul dintre cele mai generoase modele din segment când vine vorba despre garda la sol. Aceasta sare de 20 de centimetri și permite accesul pe drumuri ceva mai dificile. Nu vă imaginați însă vreo escapadă serioasă în off-road. CX-5 rămâne un crossover care iubește mai mult asfaltul.
Asta și pentru că îți poate imprima o senzație ceva mai sportivă decât multe dintre SUV-urile din segment. Ținuta de drum este bună, suspensia este echilibrată și calibrată să filtreze foarte bine neregularitățile. Fără prea multe zdruncinături și zgomote. Este însă ușor mai rigidă decât a unor modele recunoscute pentru confort, cum este Honda CR-V.
Spiritul ușor sportiv poate fi insuflat de direcția ceva mai precisă și de ruliul estompat pe cât posibil. Chiar dacă nu dispare complet, artificiul face din CX-5 o mașină care conferă mai multă siguranță pe segmentele de drum virajat. La asta contribuie și sistemul 4x4 inteligent, care transferă cuplul necesar către roțile cu mai multă aderență.
Ieri au lansat-o, azi o înlocuiesc...