Mazda CX-5 facelift

2.2 SKYACTIV-D 150CP 4x4 Man Takumi

Motor / Transmisie

4.5

Am primit la test un diesel cu un nivel de putere extrem de popular în acest segment: 150 de cai. E drept că în cazul lui Mazda CX-5 acest bagaj de resurse este extras dintr-un motor de 2.2 litri impozitat ceva mai mult pe piața din România.

Compensează însă printr-un cuplu motor generos de 380 de Nm, livrat devreme, încă de la 1800 de rotații. Plaja maximă de cuplu se termină însă la 2600 rpm, ceea ce înseamnă că atunci când treceți de 3000 de rotații dieselul pare să gâfâie ușor. Și tot atunci începe să devină ușor mai intruziv în habitaclu, pentru că până atunci rafinarea sa este una bună, iar vibrațiile sunt estompate cu succes. Prin urmare, antifonarea le-a reușit japonezilor.

Le-a ieșit și o mașină dinamică, pentru că în compania acestui motor Mazda CX-5 se simte bine. Nu duce lipsă de resurse atunci când vă luați inima în dinți și depășiți. Chiar și cu cinci pasageri și bagajele aferente, motorul face față sarcinii.

Cutia manuală cu șase trepte este etajată scurt pentru a favoriza accelerația. Abia ultimele sunt ceva mai lungi, însă nu atât de mult pe cât te-ai aștepta. Timoneria rămâne una scurtă și plăcută, semn că Mazda ține foarte mult ca cel de la volan să se simtă în deplin echilibru cu mașina.

  • Moldovean, vineri, 16.12.2016 11:01

    Ieri au lansat-o, azi o înlocuiesc...

  • Jeimm, vineri, 16.12.2016 12:28

    Până la urmă ce variantă aţi testat? Pentru că la ţinuta de drum vorbiţi de 4x4 iar în tiltu de 4x2.

  • Kirotractor, vineri, 16.12.2016 12:41

    O, tempora! Cele 9,4 s pentru sprintul de la 0-100 km/h au ajuns sa fie doar o "valoare decenta" - si-nca pentru un SUV diesel "non-premium", ca sa nu mai vb. de Vmax de 202 km/h - "decenta" si ea probabil, mai ales cind stai la semafoare cite-un sfert de ora... Iar pretul nu-mi pare deloc "piperat" in raport cu ceea ce ofera CX-5-ul comparativ cu liderii segmentului (VW Tiguan mai ales), chiar fara sa luam in calcul fiabilitatea superioara confirmata nu doar de ADAC. ...Sau asta-i perceptia, fiindca Mazda nu practica discount-urile altora ?! ;-)

  • Scorpionul.negru, vineri, 16.12.2016 12:44

    Cel mai bun din clasa lui pe categoria non premium. Merita toti banii ! Mai ales asta nou de a aparut !

  • Andy, vineri, 16.12.2016 12:59

    Pana la urma etalonul clasei la nivel mondial e CR-V-ul, iar la nivel european Qashqai. Sunt cele mai vandute non-premium. In 2017 atat CX-5 cat si CR-V vor avea generatii noi. Atunci ar trebui o comparatie. P.S. Apropo, nu va ganditi sa faceti si teste comparative?

  • eee, vineri, 16.12.2016 13:42

    Tiguan nu apare in drepta la modele similare, cu a lui nota de 4.4, desi e comparat indeaproape cu acest model. Din nou, cumva, aceasta Mazda iese la pret similar cu Tiguan, cand in realitate un Tiguan comparabil ca dotari costa spre 40 000. Realist, este o diferenta de cel putin 5000 euro in favoarea Mazdei, pe care un review realist ar trebui sa il depisteze/noteze.

  • @AM, vineri, 16.12.2016 21:24

    Stimabililor sa nu va suparati pe mine(sau daca vreti va puteti supara,ca este o tara libera) dar dupa parerea mea testele voastre nu prea fac multe parale.Ati dat nota de 4,3 acestei masini diesel si 4,2 la testul ptr.rav 4 hybrid.Oare e drept asa,un diesel vechi,puturos,afumator,cu cilindree mare sa ia fata unui ansamblu hybrid mai nou,mai curat,mai performant si aproape la fel de economic?In plus comparati rav4 cu tiguan?Rav4 este fiabil.El nu se strica.Merge pur si simplu.Tiguan se strica repejor.Este o masina falsa si scumpa.Singura care poate sa-i stea in fata rav-ului este honda crv.Mai retineti ca,dupa parerea mea,dieselul nu este un motor pe care sa-l cumperi ptr. o masina de familie.Dieselul e bun doar sa muncesti cu el.Fiti baieti destepti si nu mai faceti apologia dieselului.Educati si voi lumea sa nu mai cumpere fumegatoarele astea,sa se orienteze spre benzina si mai ales spre hybride care sunt viitorul apropiat.Despre electrice mai vedem cand le va mai creste autonomia.

  • mircea, vineri, 16.12.2016 23:12

    @eee Glitch-uri tehnice. S-a rezolvat între timp. Merci de sesizare.

  • Andi, luni, 19.12.2016 18:17

    Are motor 2.2, mai mare decat Volvo V90 (care e cu vreo 500 de kile mai greu) Go Zoom Zoom

  • xxx, luni, 19.12.2016 21:15

    @Automarket îmi pare rău dar trebuie sa va taxez din nou, nu știți sa faceți fotografii, ați pus o mașină alba pe un camp gol de conținut, cromatica dintre alb, gri si un verdele grâului abia încolțit da o imagine sumbra. Sa asociem fotografiile cu comentariul vostru: chiar și după cinci ani de la debutul oficial, Mazda CX-5 se pregătește de pensionare !? Si atunci de ce-ati mai comentat, mașina în Europa practic nu a existat, nici pe altundeva nu a rupt gura târgului. Evitați sa mai faceti fotografii cu mașini murdare uitați-va la fotografia cu port-bagajul

  • gelu, marţi, 17.10.2017 13:29

    @M esti un mare expert in motoare.....i ati tu suv de 2 tone cu motor de 1.4 benzina si vezi daca se urneste.....motoarele disel pe un suv se pun datorita cuplului care ajuta o masina greluta sa faca o depasire..sa urce o panta si asa md...mai ales daca pleci la munte cu 5 pasageri si bagaje! Sau daca ai bani iati Cayenne benzinar si galeata dupa tine! Suvuri din clasa medie...nu vb de tractoare....! iar un q5..x3..ajung si la 70 000 full....asa ca nu compara matizul cu seria 1~