Mazda CX-5

2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top

Tinuta de drum

4.5

Mazda este recunoscut drept unul dintre cele mai sportive branduri de volum, ținuta de drum fiind una dintre principalele preocupări ale inginerilor japonezi. Noul CX-5 nu și-a pierdut din farmec, ba chiar a câștigat la acest capitol. Direcția este una dintre cele mai precise din segment, iar suspensia ușor rigidă ajută mult la crearea unei senzații de siguranță. Aderența în viraje este suplimentată cu ajutorul sistemului 4x4, care poate distribui resursele motorului între cele două axe în funcție de nivelul de aderență calculat la roată.

Chiar dacă nu este atât de relaxată precum cea a lui Renault Kadjar, spre exemplu, suspensia lui CX-5 pare a fi suficient de echilibrată pentru a-ți oferi o rulare confortabilă pe un drum cu gropi sau denivelări. Bineînțeles, un rol important aici îl au și jantele.

Un mare avantaj al noului CX-5 și încă o dovadă a calității pe care o caută japonezii este izolarea fonică a suspensiei. Aceasta nu transmite zgomote deranjante și pare să înghită orice groapă cu stoicism.

Noua generație i-a adus crossover-ului și sistemul G-Vectoring Control, care îmbunătățește stabilitatea mașinii în viraje. Funcția permite ajustarea cuplului motor în funcție de direcție, îmbunătățind astfel tracțiunea pe fiecare axă. Nevoia de a face corecții ale direcției se reduce, iar precizia acesteia crește.

  • gogu, luni, 25.09.2017 13:31

    pana la urma, cutia e manuala sau automata? ca apare scris si asa si asa in mai multe locuri

  • Consum, luni, 25.09.2017 14:21

    "Rularea în regim de autostradă, cu mici excese, a adus un consum de 7.7 litri la 100 de kilometri." In oras cat o fi oare? Ca trebuie sa fi mai mare decat pe autostrada. Si totusi este diesel, nu?

  • User, luni, 25.09.2017 15:04

    Si din poze vedem ca e automata masina. In schimb in articol, inclusiv in titlu se vorbeste de manuala. Se duce naibii si calitatea/seriozitatea articolelor voastre. Sunteti pe urmele celor de la ProMotor.ro ...

  • Kirotractor, luni, 25.09.2017 15:39

    Hmm, motorul diesel e bine împachetat, suspensiile sînt perfect izolate fonic, dar în final zgomotul la rulare e deranjant - cum vine asta oare?! Sau: 0-100 km/h în 9,0 sau 9,5 s? (text/tabel) ...Iar nota finală-i inexplicabil de mică.

  • Klaus, luni, 25.09.2017 15:53

    @Kirotractor, daca era nemteasca, alta nota avea. Asa....felicitari celor ce o cumpara.

  • bogdanm, marţi, 26.09.2017 01:18

    @Kirotractor Am uitat să specific că este vorba despre zgomotul DE VÂNT la rulare. Mulțumim de sesizare.

  • scamel, marţi, 26.09.2017 08:31

    sigur ca da. AM persevereaza in a publica de trei ori pe an un articol generos [ este o notiune pe care o apreciati mult} in superlative despre mazda cx5.este normal voua va dau masini moca dar noi ce vina avem?.

  • Kirotractor, marţi, 26.09.2017 10:22

    @bogdanm: Noi mulțumim pentru clarificări - fiindcă eu cel puțin tindeam să cred că zgomotul pneurilor la viteze mari e intruziv la CX-5 (inutil de precizat taman ție că se-ntîmplă și d-astea, deși mai ales la mașini modeste fără contraaripi spate, ca VW Up pre-facelift, deranjant mai ales pe ploaie.)

  • theodor2004, vineri, 29.09.2017 11:56

    de ce nu spuneti nimic si de frane? distanta de franare este anormal de mare chiar si pentru un SUV, o distanta mai mare decat la toti rivalii mentionati mai sus (Tiguan, Kuga, Sportage, Kodiaq).

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 18.11.2017 08:43

    Mi-ar place o varianta ELECTRICA cu tractiune 4X4 la cca.25-30.000 Euro...maine as cumpara-o....

  • Akeem, joi, 28.12.2017 17:34

    Masina e superba, insa... din lateral aceeasi problema ca la versiunea anterioara: arcele rotilor prea amplu decupate si cu o forma care nu e un arc de cerc face ca rotile sa para foarte mici . Comparati cu Sportage de exemplu (ale carei roti au diametrul chiar mai mic) Dar sa zicem ca asta e o parere subiectiva. Intrebarea de baza e alta (si care m-a facut sa scot CX5 de pe lista scurta desi era una din favorite) : au rezolvat cu franele sau sunt tot in coada plutonului?