Mazda CX-5

2.5 Benzina (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus

Interior

4.0

Noua generație Mazda CX-5 n-a venit cu schimbări estetice semnificative la interior, dar acestea au contribuit la închegarea unui habitaclu mai primitor pentru pasageri. Materialele folosite au păstrat o calitate bună, chiar și în zonele acoperite de plastic. Nu tot ce zboară se mănâncă, însă: inserțiile de pe bord par din lemn, dar de fapt este un plastic foarte bine finisat ce adaugă o notă de eleganță. 

Niponii au redesenat gurile de ventilație, sistemul multimedia și-a găsit un loc mai bun în planșa de bord, iar volanul a primit comenzi noi. Pielea care îmbracă scaunele și volanul este plăcută la atingere, finisajele japonezilor fiind la un nivel ridicat. Scaunele sunt confortabile, cu spațiu suficient pentru pasagerii de pe bancheta din spate.

Portbagajul cu o capacitate de 506 litri are acum și hayon electric, ce poate fi acționat prin telecomandă sau prin butonul de pe marginea hayon-ului.

Cei 506 litri sunt mai mult decât suficienți pentru nevoile unei familii, dar sub capacitatea oferită de Kodiaq (650), Tiguan (615) și CR-V (589). Totuși, japonezii au reușit să depășească, la acest capitol, rivali precum Sportage (503), Tucson (488) sau Kuga (456).

Mazda a fost generoasă cu spațiile de depozitare, atât în portiere, cât și la nivelul consolei centrale, acolo unde poți să depozitezi telefoane mobile, baterii externe sau chiar tablete.

Dacă per total interiorul este unul reușit, japonezii mai au de lucrat la izolarea habitaclului, acolo unde zgomotul aerodinamic este unul destul de ridicat la viteze mari.

  • Jeimm, miercuri, 31.01.2018 13:19

    Arătoasă ... dar are cam multe minusuri, şi acelea în părţile esenţiale - cuplu, consum, cutie, suspensie! Oricum, SUV-urile pe benzină în România nu prea sunt de dorit din cauza prețului la carburant. Dacă vorbim de zona europeană, cred că această variantă e mai degrabă pentru pieţele din Rusia, Ucraina, Belarus şi chiar Moldova unde benzina este sensibil mai ieftină decât în România.

  • MuresMures, miercuri, 31.01.2018 14:03

    pote sa zica ce vor astia de la Mazda cu tehnologia lor Skyactiv sus in jos tot un benzinar de2.5 ramane.

  • someone, miercuri, 31.01.2018 16:41

    cuplul mic si relativ sus in ture la acest motor NA e o penalizare, dar tehnologia skyactive nu e doar marketing. sant insa curios si nerabdator de noul motor skyactive ce cifre ofera si cum se comporta. pacat ca in europa pe cx-5 ( sau mazda 6 ) nu se ofera motorul 2.5 turo de pe cx-9. asta ar fi o combinatie reusita si mai interesanta decat acest motor NA

  • Calingura, miercuri, 31.01.2018 17:17

    Eu nu inteleg de ce o tineti langa cu cuplul si cu motorul mare. Unde folositi voi cuplul atat de mult? Ma misc eu bine prin oras, cu un purice de masina, si care are nevoie de 13s sa atinga suta dar nu va descurcati voi cu una care are nevoie de 10. Iar asta cu amortizoarele e alta tampenie. Nu va mai doare spatele cand va puneti jante cat masina pe toate cazanele sau cand iti aceleasi setari dure vi se par belea la un BMW. Si prostia care castiga premiul: e motorul mare domnule. Ai 35k pentru masina si nu ai 700 pe an pentru impozit? Ia-ti logan atunci si taci din gura. Ca e super ok. Sau daca asta cu banii vi se pare nedreapta atunci aduceti-va aminte cand comentati ca scot astia 130 de cai dintr-un litru si ca o sa se faca praf motoarele. Cu romanii cum o dai, nu e bine.

  • Kirotractor, miercuri, 31.01.2018 18:04

    Mașina-i reușită, deși consumul urban real măsurat (14-15 l/100 km înțeleg) îmi pare cam mare pentru *doar* 1,56 tone și motor Skyactiv, fie el cuplat cu automatică. În fine, e posibil pînă la urmă ca cheltuielile suplimentare cu benzina să fie mai mici decît ale altora - cu turbine topite, EGR-uri cu defectul stricat :-) etc. Și testul e scris la obiect, cu o mică excepție - fiindcă pasajul: *Încă un plus al acestui motor pe benzină este izolarea fonică foarte bună și nivelul redus de vibrații.* ...se traduce-n final prin *Izolare fonică: MEDIE* - și depunctată probabil.

  • kiro, miercuri, 31.01.2018 20:57

    O fi avand ea doar 1.6 tone dar trebuie sa te gandesti ca este o masina 4x4. Fata de una cu tractiune fata are inca un diferential, doua planetare si un cardan in plus pe care motorul trebuie sa le duca. Pt un benzinar de 2,5 litri este un consum mai mult decat ok.

  • ady, miercuri, 31.01.2018 22:22

    Cum nu are cuplu la 258 Nm. Pai este benzina aspirat ce vreti mai mult. Vi sau urcat Turbo-urile la cap.

  • Adrian C, joi, 01.02.2018 02:52

    O masina corecta pot spune chiar subevaluata ca pret de baza la ce poate si cum arata. Mazda merita atentie mai multa din partea tuturor. Au o gama superba acum. Sincer as uita de VW si m-as indrepta spre Mazda ca viitor cumparator de nemtoaice.

  • rotila, joi, 01.02.2018 08:28

    iarasi mazda? aveti parteneriat?

  • Nicolae, joi, 01.02.2018 10:28

    Voi sunteti foarte stranii citeodata... deci.... penalizati ca este dura prin oras... dar spuneti ca tine drumul bine, directie precisa; penalizati ca s-a schimbat minor fata de generatia precedenta, dar spuneti ca are design atragator si materiale de calitate!!!!! voi puteti sa va apreciati ce vreti in viata asta???????? fata de generatia trecuta au fost facute 6000 schimbari.... si ele sunt vizibile in tot.... Voi Romanii sunteti deprinsi cu tractorasul...... ca nu va puteti permite.... este un motor silentios, este o masina confortabila, si cind ai nevoie merge foarte bine. Eu reusesc un consum de 11, 5 - 12 litri si pentru mine e perfect. Si inca una - este o masina fiabila!!! in comparatie cu germanii !!!

  • Nicolae, joi, 01.02.2018 10:33

    si inca una... la 130 km pe ora se deconecteaza doi cilindri... pe autostrada cu 130 la ora si consum de 6 litri?????? nu va place??? nu ati spus nimic... Chisinau - Brasov cu consum de 5,8 - 6,2 litri pentru motor de 2,5l !!!!

  • Coco, joi, 01.02.2018 21:11

    Ca idee de analizat.... Producătorii japonezi de forță Toyota și Honda au dezvoltat motoare turbo și vor dezvolta și in continuare alte motoare turbo pe benzină. Mazda are motoare aspirate destul de eficiente și plăcute la condus pe care le perfecționează, dar la care, la un anumit moment, nu vor mai putea sa le îmbunătățească semnificativ. Și dacă ne uităm si la nivelul de CO2 și noxe, benzinarele produse de Mazda nu mai intră în limitele la care se acordă subvenții la achiziții din câteva state europene...deci vor fi obligați de piață să se adapteze.

  • Jon, vineri, 02.02.2018 10:23

    Mazda merge pe un motor aspirat HCCI, pare ca asta e pariul lor pentru viitoarele motoare pe benzina. Daca reusesc sa scoata un motor fiabil in 2019 atunci viitorul suna bine pentru Mazda.

  • Sam93@Coco&Automarket, vineri, 02.02.2018 15:49

    Motoarele mici turbo pe benzina exista pentru un singur motiv. Sa triseze testele oficiale de consum. A fost dovedit de nenumarate ori ca in viata reala nu ofera nici un avantaj palpabil. Coco, tu gresesti. Mazda poate inbunatati motoarele aspirate inca enorm de mult. Defapt, tocmai au anuntat ca generatia 3 de Skyactiv va avea eficienta mai mare ca un motor electric, emisii mai scazute si performante mai bune, totul dintr-un aspirat cu homogenous charge compression igniton. Cat despre plangerile Automarket, ca de obicei sunt idioate. Masina e schimbata major fata de vechea generatie. Designul a fost rafinat semnificativ. E amuzant cum un design evolutiv e un minus la Mazda dar nu la VW sau Audi, a caror masini arata aproape identic de la generatie la alta. De asemenea, consumul este excelent. Al meu Volvo cu motor aspirat de 2 litri consuma la fel de mult ca aceasta Mazda care are motor mai mare, mai puternic, e mai grea si are tractiune 4x4. Cuplul este irelevant la o masina. Oricine stie pic de inginerie stie ca un minim de cuplu e suficient atata timp cat ai destui cai putere. Poti avea un cuplu de 1000 de Nm, ca daca ai doar 100 de cai tot vei avea performante mai slabe ca aceasta Mazda. Defapt, cam toate plangerile ca minusuri sunt slab argumentate si irelevante. Aceasta masina e destinata celor carora le place condusul dinamic. Nu doar acceleratie in linie dreapta, care ii irelevanta, ci condusul dinamic pe viraje. Este de asemenea destinata celor care vor o masina fiabila, la un pret corect. Un Tiguan echipat asemanator sare de 40K. E clar ca Romania, inclusiv Automarket, e plina de fanboy VW, dar in realitate, masina asta bate orice morisca turbo supraevaluata. In clasa asta, de departe cele mai bune si corecte masini sunt Kia Sportage si Mazda CX-5.

  • costy, duminică, 04.02.2018 18:14

    moyoarele pe benzina de la Mazda au fost mereu fiabile ..de fapt tot restul nu doar motorul

  • Kotegaeshi, duminică, 04.02.2018 19:49

    Ar fi fost interesant ca @automarket sa puna si stirea despre cum Infiniti reinventeaza motorul . Nu mai este nimic de spus in afara de " mediocritate la cota maxima, de alerta"

  • pipo, luni, 05.02.2018 16:21

    Un SUV corect, un motor corect. Japonezii de la Mazda au imbunatatit doar vechiul model ,dar au facut-o bine. Credeti-ma, calitatea de executie la interior este foarte buna, iar de condus , daca se conduce si mai bine decat modelul anterior atunci este senzatie. Este un model conceput special pt. sosea si condus dinamic. Pt. un astfel de motor si pt. un SUV de aceste dimensiuni , consumul real expus in acest articol este unul chiar foarte bun. Motorul aspirat isi va face treaba foarte bine in timp ca fiabilitate. Iar ca design, cred ca este indiscutabil unul din cele mai frumoase modele din clasa sa.

  • dan, duminică, 11.02.2018 13:28

    O masina frumoasa si aproape completa. Dar de evitat folosirea ei in oras zi de zi, unde nu cred ca va merge numai cu doi cilindri cum mentiona cineva mai sus(pentru mers la drum intins). Si deasemenea cu performante slabe la accelerare pentru motorul de pe ea...nu toata lumea se da in curbe cu o masina si cred ca nici nu cumpara o masina pentru asta. Din pacate traim intr o tara fara autostrazi si timpul redus la depasire este esential.

  • Laurentiu, marţi, 13.02.2018 12:23

    Concluzie dupa 60.000km la bordul acestui model (varianta diesel) - dezamagire totala: fiabilitate praf (inlocuit ambreiaj, discuri frana de 2 ori, caseta directie, turbina, amortizoare spate, faruri fata (condens), relee pe partea electrica etc). Performante slabe cu masina semi-incarcata, consum ridicat, spatiu la bord relativ redus. Pe partea de confort este penalizata de cauciucurile dcu talon f ingust (parca de 19"). In familie mai avem si o Octavia Scout (2015 2.0 TDI 184cai, DSG). Este cu mult superioara fata de CX5 la TOATE CAPITOLELE (inclusiv pret de achizitie).

  • @laurentiu, vineri, 16.02.2018 15:45

    ai facut 60.000km cu masina si nu mai stii ce dimensiune au rotile? La 19" ai talon de 55 si la 17" de 65. O fi mult, o fi putin... Esti sigur ca ai facut 60.000km cu modelul asta, lansat in Romania prin mai 2017? CX5-ul asta este 35k euro, iar cea mai ieftina Octavia combi 4x4 DSG (nici macar Scout) este 37k euro si nu e SUV.

  • pipo, vineri, 16.02.2018 17:11

    @Laurentiu : imi pare rau pt. tine ,dar e foarte tare ca iata mai avem si "testari reale" . Poti totusi sa ne spui cam pe ce drumuri /sosele/coclauri conduci aceasta masina de obicei ? Si inca ceva, e cutie automata ?

  • Andreea, vineri, 18.05.2018 15:22

    Buna.Aveti idee cat ma costa inmatricularea in Ro a unui Hyundai Tucson,2017 benzina 1,6?E din Canada..multumesc